btw. jak se má vysávat ta klima? Já prostě jen povolil hadice a nechal to ufouknout...
Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
Jo jo... protáčející se matky a šrouby ustřižené při povolování jsou naprosto krásná věc. Ty přivařený matky jsou většinou neskutečný svinstvo a ty divný protáčející se vložky se závitem v nápravnici jsem taky nepochopil (nevím jak to má 156, ale 159 je má). To pak ty nadávky lítaj
Teď u povolování nápravnice se jeden šroub střihnul a odvrtat nešel... pak holt došly asi po hodině nervy a šel i s kusem kastle 
btw. jak se má vysávat ta klima? Já prostě jen povolil hadice a nechal to ufouknout...
btw. jak se má vysávat ta klima? Já prostě jen povolil hadice a nechal to ufouknout...
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
na ty zmetky v nápravnici jsou takové kleště 



napojil jsem to na plničku a nechal vysát, po odpojení hadice to pak jenom pšoukloriprex píše:btw. jak se má vysávat ta klima? Já prostě jen povolil hadice a nechal to ufouknout...
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
Zajimavý, na 156 sem ty vlozky (a celkove vsechny zavity) mel uplne ok...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
jo a zas je dirka v manžetě na homokineťáku, zatím malinká, ale potěší to... po půl roce? naštěstí je to na poloose, co musí stejně ven, protože když byla posledně venku, tak nedali nové gufero a teče olej... si tak říkám, že mít alfu je docela slušný koníček, jen to chce mít doma sloupový hever, na to věčné "dolaďování"... jen zas servisáci, kteří přišli na kafe konstatovali, že jako alfy super jezdí, jen je to peklo servisovat a rozhodně by to nechtěli a jsem magor, že máme doma dvě... 
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
To jo, ale ty kleště pomůžou s výměnou těch maticových nýtů, ale co dělat v případě, kdy chci povolit šroub a ono se to v tý nápravnici protáčí a není to za co chytnout?
Uflexit to ne vždy jde, protože toho místa tam zas tolik není.
Jinak bez sloupového zvedáku se vyžít dá
Jinak bez sloupového zvedáku se vyžít dá
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
já to vzal zahnutýma klešťema a pneumatikou, protože aku tím protáčela a v kleštích to klouzalo... to je mosaz?... jo vyžít se dá, ale celý žhavý to stavět věčně na špalky... 
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
No já to u 159 mosazný 100% nemám. Je to evidentně hliník nebo něco podobně vhodného. Celkově je na tom autě cokoliv radost dělat. S tím klima kompresorem je to tam ještě složitější, ale zatím jsem ho ven tahat nemusel, uvidíme jak dlouho vydrží. Každopádně ten zvedák by se určitě hodil, to zas jo
Jen není nezbytnej a i bez něj se to auto dá rozebrat.
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
Petre, ale kdyz snad sam vis, ze to je picovina. Nebo si snad fakt myslus ze se na jine auta vyrabi jine manzety, gufera, loziska?
Jiste se muzem bavit o konatrukcnich vecech ktere jsou u nekrerych alf na <> jako koroze rady 156/147/gt, pripadne nejake problemy s el. instalaci.
Ale gufero tece bo ho nekdo zmrvil pri vymene poloosy a manzeta tece bo je proste smejd. Na 156 manzety byli puvodni, sice mirne prasklinky, ale furt origo lepsi nez ty nove smejdy.
Celkove kvalita vsech novych dilu ( zejmena pryzi a kloubu) je jeden velkej pruser
Jiste se muzem bavit o konatrukcnich vecech ktere jsou u nekrerych alf na <> jako koroze rady 156/147/gt, pripadne nejake problemy s el. instalaci.
Ale gufero tece bo ho nekdo zmrvil pri vymene poloosy a manzeta tece bo je proste smejd. Na 156 manzety byli puvodni, sice mirne prasklinky, ale furt origo lepsi nez ty nove smejdy.
Celkove kvalita vsech novych dilu ( zejmena pryzi a kloubu) je jeden velkej pruser
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
To, že to servisoval idiot a zmrvil co mohl (gufero) mi až tak nevadí, ale že po pár km odejde nová manžeta, to mi docela vadí a podobné věci se řeší stále dokola, ten nový napínák s pérem je taky kousnuty a nejde povolit... Na rozvody to půjde do Fiatu, ať je to s papírem a plnou zárukou... Včera na to koukali, proč je to tak blbě dělaný, že se musí pohnout s motorem, aby šel vyndat šroub od toho druhého napinaku... To auto vystřídalo asi 4 servisy a byl to idiot vedle idiota... To samé v ČR, kolik je tu servisů, co dělají italy a dá se jim plně věřit? Co skončil kurkyn a autoscan, tak to docela proridlo a zůstalo jich jenom pár, o Brychtovi se taky něco povidalo, že přestal brát lidi, to si musím ještě ověřit... Pak jich tu zůstává opravdu jenom pár... Včera jsem to řešil s lidma, co dělají auta přes 30let a ani jeden by si alfu na servis dobrovolně nevzal...
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
takže ještě info k tomu kompresoru, jelikož ukáplo trochu oleje, který se podle servisu na klimatizace plní šroubem, ale může vytéct otvory pro chladivo, tak ho odmítl naplnit s tím, že se musí vypustit komplet a dát přesné nové množství oleje, jinak by hrozilo zadření...
ale... našel jsem na jednom Fiat foru, že jsou dva druhy kompresorů, rotační a pístový, ten rotační používá pouze olej s chladivem, do pístového se leje další olej...
v autě je Denso 7sbu16c, nevíte někdo, jaký je to druh? nějak se mi to nedaří najít...
ale... našel jsem na jednom Fiat foru, že jsou dva druhy kompresorů, rotační a pístový, ten rotační používá pouze olej s chladivem, do pístového se leje další olej...
v autě je Denso 7sbu16c, nevíte někdo, jaký je to druh? nějak se mi to nedaří najít...
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
Ja si myslim, ze v autech jsou vsechny rotacni
Jinak ve Fiatu jsou slusni kokoti, jestli ti rekli, ze musi hybat s motorem, aby vytahli kladku tak jim hned jednu dej, at chytnou rozum ;)
Jistě, na golu tam neni misto a klic tam nedas, ale kdyz se zapoji mozek tak to jde

Jinak ve Fiatu jsou slusni kokoti, jestli ti rekli, ze musi hybat s motorem, aby vytahli kladku tak jim hned jednu dej, at chytnou rozum ;)
Jistě, na golu tam neni misto a klic tam nedas, ale kdyz se zapoji mozek tak to jde

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
Tomu pravému napinaku zavazi silentblok od motoru a nejde vytáhnou šroub... I jinde pouštěli dolů motor....
A to je přesně ono, když jsem dělal ten kompresor, tak tvrdili, že je tam jenom olej s chladivem a těch 250ml PAGu je tam jenom pro rozehnani oleje po soustavě při novém kompresoru a ze stejně půjde ven při odsátí a teď ten člověk, co dělá jenom klimatizace, že je tam ještě jeden olej, žlutý a toho tam musí být přesné množství a dává se tam tím napoustecim šroubem... Jdu najít ještě jiný servis na klimatizace, co mi poví...
A to je přesně ono, když jsem dělal ten kompresor, tak tvrdili, že je tam jenom olej s chladivem a těch 250ml PAGu je tam jenom pro rozehnani oleje po soustavě při novém kompresoru a ze stejně půjde ven při odsátí a teď ten člověk, co dělá jenom klimatizace, že je tam ještě jeden olej, žlutý a toho tam musí být přesné množství a dává se tam tím napoustecim šroubem... Jdu najít ještě jiný servis na klimatizace, co mi poví...
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
No tak by to mělo být. V kompresoru je olej, ale současně je i olej v soustavě kterého se tam dává ale naprosté minimum (cca 7ml pokud se nepletu) a dávkuje si to sama plnička.


Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
Taková zajímavost, poslední záznam ze servisu byl v Itálii na dva roky starém autě a mělo 137tis km
Teď má 9 a 167tis
Jsem zvědavý, jestli se jim podaří zjistit reálné km
Klima se bude řešit příští týden s mechanikem na klimatizace ve Fiatu...
Jsem zvědavý, jestli se jim podaří zjistit reálné km
Klima se bude řešit příští týden s mechanikem na klimatizace ve Fiatu...
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
Pak došli talianum eura a dostali jen 50E na měsíc na naftu 
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
Ale zas po dovozu z Itálie tam byl origo podvozek a na SK jezdil ještě rok, takže docela slušná výdrž, to samé turbo... 
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
Takovou mame taky doma , tacho 148tkm,real tak 350+
ale jezdi a vypada k svetu,tak co uz:-D
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
Ak servis pre Alfu na SVK tak http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=125&t=14139.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
Kontaktoval jsem nakonec jednoho člověka, co na něj bylo hodně dobrych referencí ohledně servisu klimatizace:
Dobrý den,
předem chci říci, že z časových důvodů již opravy nedělám. Nyní k vašim dotazům:
v podstatě byl servis udělán v pořádku, to že je olej v kompresoru je opravdu jen pro to aby se neroztočil nasucho a u nového okruhu je naplněn předepsaným množstvím pro celý okruh. Olej se váže na chladivo a běhá v celém okruhu. Nejen, že má samozřejmě mazací funkci jak v kompresoru tak například ve ventilu, tak i plní těsnící funkci u gumových částí okruhu. Proto se stává, že když se auto, respektive klimatizace dlouho nepoužívá (zimní období a nebo například to stojí dlouho v bazaru) tak chladivo uteče. Olej steče a otevřou se mikropory a tím chladivo, které je 4x řidší než vzduch unikne. Pokud tedy vyteklo nepatrné množství nic zásadního se neděje a olej byl doplněn při plnění okruhu společně s odsátým olejem. Proplachování okruhu se dělá několika metodami, ale upřímě nejsou účinné a jsou finančně nákladné. Výměnu filtr/dehydrátoru bych doporučil, nejen že by se měl cca po 3 letech měnit (v česku se to prakticky nedělá), ale pokud byl okruh opravou kompresoru otevřen delší dobu, bude dehydratační činnost filtru již nefunkční. Klimatizační olej je velice hydroskopický, váže na sebe vzdušnou vlhkost.
Já osobně při opravách tohoto tipu jsem vždy olej z kompresoru vylil (tedy to co šlo bez rozebírání), vždy po rozpojení okruhu jsem okruh utěsnil například hadrem a nebo igelitovým sáčkem a zagumičkoval. Při zpětné montáži jsem do kompresoru nalil stejné množství oleje nového, které jsem z něj předtím vylil, rukou jsem jej protočil pomalu, aby se olej dostal na pístovou část, odtěsnil jsem okruh a napojil vše zpět. Samozřejmostí je výměna těsnění na připojení kompresoru. Tímto postupem jsem si zajistil, že se do okruhu nedostala vzdušná vlhkost.
Olejová náplň u nového okruhu je cca 250ml a jak jsem psal olej se v jednotlivých částech usazuje a to přibližně takto: 15% kompresor, 10% výparník (chladič v palubce), 25% kondenzátor (chladič v motoru) a 20% filtr. Ostatní olej stále koluje v okruhu. Pokud se některý z těchto dílů mění je potřeba s tím počítat při zpětném plnění a dát tam o tato procenta více oleje....
S pozdravem
Michal Pospíšil
Dobrý den,
předem chci říci, že z časových důvodů již opravy nedělám. Nyní k vašim dotazům:
v podstatě byl servis udělán v pořádku, to že je olej v kompresoru je opravdu jen pro to aby se neroztočil nasucho a u nového okruhu je naplněn předepsaným množstvím pro celý okruh. Olej se váže na chladivo a běhá v celém okruhu. Nejen, že má samozřejmě mazací funkci jak v kompresoru tak například ve ventilu, tak i plní těsnící funkci u gumových částí okruhu. Proto se stává, že když se auto, respektive klimatizace dlouho nepoužívá (zimní období a nebo například to stojí dlouho v bazaru) tak chladivo uteče. Olej steče a otevřou se mikropory a tím chladivo, které je 4x řidší než vzduch unikne. Pokud tedy vyteklo nepatrné množství nic zásadního se neděje a olej byl doplněn při plnění okruhu společně s odsátým olejem. Proplachování okruhu se dělá několika metodami, ale upřímě nejsou účinné a jsou finančně nákladné. Výměnu filtr/dehydrátoru bych doporučil, nejen že by se měl cca po 3 letech měnit (v česku se to prakticky nedělá), ale pokud byl okruh opravou kompresoru otevřen delší dobu, bude dehydratační činnost filtru již nefunkční. Klimatizační olej je velice hydroskopický, váže na sebe vzdušnou vlhkost.
Já osobně při opravách tohoto tipu jsem vždy olej z kompresoru vylil (tedy to co šlo bez rozebírání), vždy po rozpojení okruhu jsem okruh utěsnil například hadrem a nebo igelitovým sáčkem a zagumičkoval. Při zpětné montáži jsem do kompresoru nalil stejné množství oleje nového, které jsem z něj předtím vylil, rukou jsem jej protočil pomalu, aby se olej dostal na pístovou část, odtěsnil jsem okruh a napojil vše zpět. Samozřejmostí je výměna těsnění na připojení kompresoru. Tímto postupem jsem si zajistil, že se do okruhu nedostala vzdušná vlhkost.
Olejová náplň u nového okruhu je cca 250ml a jak jsem psal olej se v jednotlivých částech usazuje a to přibližně takto: 15% kompresor, 10% výparník (chladič v palubce), 25% kondenzátor (chladič v motoru) a 20% filtr. Ostatní olej stále koluje v okruhu. Pokud se některý z těchto dílů mění je potřeba s tím počítat při zpětném plnění a dát tam o tato procenta více oleje....
S pozdravem
Michal Pospíšil
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)


trošku jsem si s ní byl vyvětrat hlavu... ale ten posed... 147 s Ti sedačkama je něco jako Lotus Elise...
Ale ten pocit, když na D1 předjedete BMW s italskou SPZ a oni zpomalí na 90... to je k nezaplacení...
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7310
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
no jestli si tomu BMW rozsvítil ještě stroboskopy za sklem tak se nedivím 
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
už bylo docela šero a on to byl "CENSORED", si tak zpomalím až na 7O, že si na něj počkám a on drže rozestup pár set metrů a pak zmizel na benzínku 
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
příští rok je na řadě podvozek, tak koukám, že se dělají Eibachy pro Nivomaty... 
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1356.html
takže do předu - 30mm Eibach + Sachsy nebo Bilsteiny...
současný stav pružin je asi takový, že ty přední jsou dost vymačkané a mají tak -50mm +
a nechceme přijít o výhodu nivomatů, jen by to se serii na předku vypadalo docela nakople... uvidí se podle testu tlumičů, jak jsou na tom ty Nivomaty... 
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1356.html
takže do předu - 30mm Eibach + Sachsy nebo Bilsteiny...
současný stav pružin je asi takový, že ty přední jsou dost vymačkané a mají tak -50mm +
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7310
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
těch Nivomatů by bylo škoda no, mě prostě jeden vytekl, takže šly do věčných lovišť
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Liwika19 - 156 Polizia....moja kocka ;)
Příští rok mě to taky čeká, když bych nešel do Ápéček ( mám strach aby to nebylo tvrdé jako prase, ale zase ta cena....), tak bych se s Tebou svezl a vzal ty Eibachy.Petr147 píše:příští rok je na řadě podvozek, tak koukám, že se dělají pro Nivomaty...
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1356.html
takže do předu - 30mm Eibach + Sachsy nebo Bilsteiny...
současný stav pružin je asi takový, že ty přední jsou dost vymačkané a mají tak -50mm +a nechceme přijít o výhodu nivomatů, jen by to se serii na předku vypadalo docela nakople... uvidí se podle testu tlumičů, jak jsou na tom ty Nivomaty...
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host
