Údržba 75

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8488
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: údržba 75

Příspěvek od Harous » 3.7.2009, pát 23:34

Kůrkyn píše:Máme po něm v garáži pojmenovanou krabici s páčidly, trubkami a podobnými momenťáky...
:hotovej :hotovej :hotovej
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1850
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Rasputin » 4.7.2009, sob 01:39

hmm, zaujimave, matkou smerom dolu, brachovi to kamos hodil prave opacne, matkou nahor, takze srob prerca smerom nahor :smt064 nj, matky som kupil s tym silikonovym istenim, tie si mal na mysli?

P.S. dnes by som sa chcel nato dat :smt026
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 4.7.2009, sob 06:30

to je jedno jak je dáš, ale když máš dlouhý šrouby tak by to blbě vypadalo, jinak bud matku se silonem a nebo matku se zvětšenou svorností
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Kůrkyn » 4.7.2009, sob 06:37

ve finále je to buřt, jestli to dáš matkou nahoru nebo dolu, důležité je aby šroub (pevnostní třída min. 8.8) vyčníval z matky max. 3 mm, pod matkou plochá podložka, závit a tělo šroubu byly namazané a celé správně utažené.
Ten plast není silikon, ale polyamid.

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1850
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Rasputin » 5.7.2009, ned 01:33

pevnost mam 8.8, a dal som to tam bez podloziek (jedal som ani pod srob ani pod matku), velka chyba? :smt102 utiahol som to na fest, a rozmyslam ze jak ten srob pretrca, ze dam este na tie matky kontra matky :roll: silent ramena inak uplne v haji, uvidim jak sa budu chovat powerflexi, tak isto silenty na hornej tycke stabilizatora(co ide skrz kasli) tiez davam powerflex, zvisle capy boli v pohode, gulak jemne vymlateny, ale dal som vsetky nove. Pri prilezitosti ze je vonku tlmic, som zostil princp nastavitelnosti tuhosti (koni) tak rozmyslam ze ich trocha povolim, teraz boli na max. tvrdosti. Ale to este fakt uvidim, nakolko ta tuhost sa da menit dost jednoducho, v podstate aj bez nutnosti vyndavania tlmica z auta.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Kůrkyn » 5.7.2009, ned 09:08

Podložka se používá tam, když je matice tvrdší než materiál pod ní. Při utahování, matice tváří a obrábí materál pod ní, což je nežádoucí. Materiál ramene je relativně měkký hlubokotažný plech.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 11.7.2009, sob 19:32

Chlapy, už někdo měnil silenty na spodním rameni?? auto mi pořád plave, tak už nezbejvá nic jinýho než ty silenty na spodním rameni, v PO s tím zajedu na STK a zkusím je tam na stolici

já jen jestli je problém torzku vyndat a dát tam jinou, na TDčku je mám už unavený tak tam dám z V6
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od RV147 » 11.7.2009, sob 20:49

Já je měnil. Torzka jde vyndat snadno, pokud není zarezlá. Vytáhneš šrouby na spodním rameni z kastle a tlučeš kladivem co největším co najdeš do ramena (samo, že tlumič a horní rameno máš odpojené) směrem dopředu. Rameno buď vyjede dopřede z torzky nebo torzka z kastle. Než to úplně vyjede poznačit polohu.
Ze spodního ramena vymontuješ tu zátku, povolíš obě matice na příčce, namontuješ šroub (třeba M16) co má v sobě závit M10x1.25, na něj veelkou matici a začneš utahovat, příčka vytlačí futro ven, Pak příčku vrazíš zpátky, na konci co zůstalo futro (strana bez zátky), dáš zpátky tu matici co tam byla a na volnej konec zase dáš ten přípravek a tak vytáhneš futro ven.
Takhle vypadá ten přípravek : http://larini.rajce.idnes.cz/Ramena_Alf ... G_4799.JPG
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 11.7.2009, sob 23:50

RV147 píše:Já je měnil. Torzka jde vyndat snadno, pokud není zarezlá. Vytáhneš šrouby na spodním rameni z kastle a tlučeš kladivem co největším co najdeš do ramena (samo, že tlumič a horní rameno máš odpojené) směrem dopředu. Rameno buď vyjede dopřede z torzky nebo torzka z kastle. Než to úplně vyjede poznačit polohu.
Ze spodního ramena vymontuješ tu zátku, povolíš obě matice na příčce, namontuješ šroub (třeba M16) co má v sobě závit M10x1.25, na něj veelkou matici a začneš utahovat, příčka vytlačí futro ven, Pak příčku vrazíš zpátky, na konci co zůstalo futro (strana bez zátky), dáš zpátky tu matici co tam byla a na volnej konec zase dáš ten přípravek a tak vytáhneš futro ven.
Takhle vypadá ten přípravek : http://larini.rajce.idnes.cz/Ramena_Alf ... G_4799.JPG

jj díky za nápovědu demontáž problém nebude na QVčku šli třeba ramena i torzky lehce poklepem ven,(a s výměnu samotných silentů si snad poradím-obzvlášt, když ted díky tobě vím jak na to), ale jde mi o to jak to nastavit ty torzky :smt102 ber to jako že máš torzky+ramena venku s auta a ted je máš dát zpátky aniž bys je měl nějak poznačený, hmm?? :smt102
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 11.7.2009, sob 23:57

jop na co to lepidlo???

jinak, když na STK to prošlo na 1 mohlo by i tak bejt ty spodní silenty KO?? a to tak že by to způsobovalo plavání na silnici??? :smt102
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: údržba 75

Příspěvek od Sejny » 12.7.2009, ned 05:19

Já si myslím, že na STK je to tak že auto musí projít nějakou normou.... jaká je skutečnost u určitého modelu je asi nezajímá... takže ikdyž 75 projde nemusí to nutně znamenat že je v super stavu jak by se slušilo a patřilo :) ale je to jen moje doměnka...... možná je to jinak
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 12.7.2009, ned 08:06

jo to máš pravdu, spíš bych řekl, že když by viděl, že jsou volný tak by mi to řekl, jako že je čas na výměnu, jenže asi nebyly, každopádně se od PP kola ozívají nepěkné zvuky :shock:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od RV147 » 12.7.2009, ned 09:34

Na straně v kastli jsou tuším nějaký značky,ale prostě dáš torzku do kastle a rameno nasuneš a měříš od vršku čepu (kde kouká závit M6) k hraně podběhu (blatník dole). Já měl tenhle rozměr 620mm což byla asi i sériová výška, pokud chceš snížit rameno dáš o zub nahoru a máš 595mm tj. cca. o 25mm níž a naopak.
Lepidlo je Hylomar na těsnění motoru, na rozdíl od silikonu netvoří kuličky a neuvolňuje se do motoru, navíc jde po demontáži jednoduše umýt toluenem a nemusíš nic škrabat jak hovado. Spolu s Permatexem jedinej Alfou oficiálně povolenej těsnící tmel na motor.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 19.8.2009, stř 22:08

lol tak sem měřil komprese a na druhém válci mám fouklé těsnění mám komprese 17 místo 21,5 a jde mi tlak do vany, takže zase budu o cca 3000 chudčí

(ted jak to má menší výkon tak mi pro změnu neklouže spojka :D )
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

ice.cool.man2
Uživatelský avatar

Příspěvky: 52
Registrován: 26.6.2009, pát 08:47
Bydliště: grenze silesia/moravia
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od ice.cool.man2 » 20.8.2009, čtv 07:32

Milano75 píše:jop na co to lepidlo???

jinak, když na STK to prošlo na 1 mohlo by i tak bejt ty spodní silenty KO?? a to tak že by to způsobovalo plavání na silnici??? :smt102
já prošel s totálně vybitým celým zadkem .. ale totálně. převodovka mi chodila sem tam, celá zadní náprava je se silentama v prdeli - zítra ju dávám na servis, ale prošel jsem napoprvé na stk.
Červená dunovka se žlutou střechou.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Kůrkyn » 20.8.2009, čtv 12:35

STK je taková absurdita, no :-D co si budem povídat. Kdyby to měli kontrolovat poctivě, tak nemá kdo kupovat benzín.

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od hondzik » 20.8.2009, čtv 14:05

jo, já měl u 75 netěsnost mezi motorem a převodovkou jako lehkou závadu... Možná to ještě najdu doma :-D
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 20.8.2009, čtv 21:30

ice.cool.man2 píše:
Milano75 píše:jop na co to lepidlo???

jinak, když na STK to prošlo na 1 mohlo by i tak bejt ty spodní silenty KO?? a to tak že by to způsobovalo plavání na silnici??? :smt102
já prošel s totálně vybitým celým zadkem .. ale totálně. převodovka mi chodila sem tam, celá zadní náprava je se silentama v prdeli - zítra ju dávám na servis, ale prošel jsem napoprvé na stk.

mno to proto že zadní náprava se nekontroluju stejně jako přední :)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

ice.cool.man2
Uživatelský avatar

Příspěvky: 52
Registrován: 26.6.2009, pát 08:47
Bydliště: grenze silesia/moravia
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od ice.cool.man2 » 21.8.2009, pát 08:02

Milano75 píše:
mno to proto že zadní náprava se nekontroluju stejně jako přední :)
no právě že u toho se ten týpek zasek a strávili jsme na tom asi 15 minut..7 min v autě jsem šlapal na brzud jak kokos a dalších 8 minut jsem strávil v tunelu s hlavou zabořenou u převodovky. ukazoval mi kde je co všechno špatné... takže jsem z toho byl docela na prášky. Myslel jsem že neprojdu.
Červená dunovka se žlutou střechou.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 21.8.2009, pát 21:30

lol
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 21.8.2009, pát 21:34

trakař.jpg
trkař.jpg

to byl zase den

5x sem musel sundavat víko převodovky
Přílohy
takkař.jpg
takkař.jpg
takkař.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: údržba 75

Příspěvek od Sejny » 22.8.2009, sob 04:17

Cpa to je za zetora? typuju něco starýho když to má synchro jen na 4 a 5..... strejda má 7745 a tam se stávalo že se vyšroubovaly zámky na víku převodovky.... pak typicky při jízdě do kopce tam skočily dva kvalty zároveň a konec... od té doby co jsem je nalepil loctitem se to už nestalo :)
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Kůrkyn » 22.8.2009, sob 09:01

Zasukovaná převodovka :smt044
tohle vypadá na 4011 Major, tatík má to samé :)

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 22.8.2009, sob 09:16

je to 6945

a kouše se mi tam 4 ka, jednoduše zařadíš a nevyřadíš, musíš sundat výko, zatlačit kameny na sinchronu(jestli už nenapadali do převodovky) a ručně zařadit neutrál, pak následně poskládat, samozřejmě všechny páčky atd jestli správně fungují zjistíš až, když podotahuješ víko, mno a jednou sem myslel, že už to mám fakt skvělle, tak sem nastartoval a najednou jedu do zadu :D i když sem měl neutrál


blbec sem se nepodíval jestli mi vidličky najeli do objjímek a samozřejmě spátečka tam nebyla

to už i tatík vypěnil :D a jel dom, tak sem to pak už dělal sám

jiank nevím proč to tam ta 4 se seká, myslel, sem, že když 5 vypadává tak je ohlá vydlička, jenže ohlá nejni

takže jsem dospěl k názoru, že (sinchron je dost volenj) že tam jsou smetený vymezovací podložky a objímka an sinchronu při přeřazení cestuje dále než má, jenže cpát tam nějakou podložku se mi nechce, protože by to znamenalo, zase sundat víko :butthead:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 22.8.2009, sob 09:23

Kůrkyn píše:Zasukovaná převodovka :smt044
tohle vypadá na 4011 Major, tatík má to samé :)

hele nemá major náhodou hliníkové hlavy??

nebo kterej traktor měl hliníkové hlavy?? tuším nějakej starej a možná jen dvou válec

RSák??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti