životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Odpovědět
Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Martas 01 » 30.12.2010, čtv 13:20

Tak to by mne teda zajimalo jak to s tim KATem je.Ja jsem si do nedavna myslel ze diesel ma jen FAP filter a nic vic ze zadnym KATem nedisponuje proto mne udivilo kdyz jsem na allegru nasel KAT do AR 159 2,4 JTD proto sem se ptal ze bych to dal cely pryc protoze zkusenosti u benzinu vim ze ucpanej KAT pri ceste do Italie kdy sem to musel otocit u Gracu nebo jak se to jmenuje neni nic prijemneho.Je klidne mozny ze ten diesel ma jen KAT a nebo jen FAP filter?A ne oba jak jsem se do ted mozna mylne domnival.Kazdopadne v tech -10 co mame v okoli Brna mne pod auto nikdo nedostane.

http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-159-b ... 43642.html

http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-159-b ... 43642.html
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Ladis » 30.12.2010, čtv 13:24

Ale zase třeba ragazzon má v nabídce středoví díl tlumiče nahrazující i kat :smt102
http://www.chevron-racing.com/ragazzon- ... p-308.html
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8694
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Hampice » 30.12.2010, čtv 13:24

Proto jsem se trochu zarazil, když se tady začalo u 159 mluvit o katu. Nebo teda obecně u dieselů (malých) je katalyzátor BLBOST! U těch se používá technologie EGR a pro odstranění pevných částic filtr FAP, nebo v případě Fiatu/Alfy DPF...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8694
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Hampice » 30.12.2010, čtv 13:25

to Ladis: podle mě špatnej popis patřící o řádek výš...
I když podle ePeru tam skutečně katalyzátor je, ale spíš to je jen vyhodnocovací člen pro ovládání EGR ventilu
Přílohy
ePer.jpg
Naposledy upravil(a) Hampice dne 30.12.2010, čtv 13:37, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Ladis » 30.12.2010, čtv 13:33

Např. uni. katíky http://www.vyfuky-usti.cz/katalog.php?s ... 9904766bb7
Jako nafty bez filtru pevných částic,bych řekl,že ho mají určitě.Ale u 159 bych za to ruku do ohně nedal,jestli je to nabastleno obojí :smt102
Naposledy upravil(a) Ladis dne 30.12.2010, čtv 13:39, celkem upraveno 1 x.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8694
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Hampice » 30.12.2010, čtv 13:38

Takže tomu opravdu nerozumim a prosim vysvětlit!
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Ladis » 30.12.2010, čtv 13:43

Necháme prostor pro odborně zasvědcené hlavy,jak se vyjádří :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Foli » 30.12.2010, čtv 19:30

kat tam je, hned za svodama, teda u JTDm u 156. abych pravdu řekl, tak u 159 s DFP asi nebude. Protože pokud se DFP vypaluje tak, že to tam mrskne víc nafty, aby se dostala až do vejfuku a tím propláchla a vypálila DFP, tak tento proces by katík nepřežil
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8694
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Hampice » 30.12.2010, čtv 22:28

No vidíš - a podle ePeru tam je (u 1.9, ale u 2.4 určitě taky)
Přijde mi to jako blbost!!!
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od cendler » 31.12.2010, pát 08:26

sakra tak tohle mě nikdy nedošlo, a ani si to přesně nepamatuji, našel jsem fotku když jsem měnil olej v motoru a převodovce, tak je vidět, že pružný díl tam je,ale ten katík by mohl být tak kam nevidíme a myslím že tam i je, jinak o vstřikování té nafty je možnost, protože do samotného DPF vednou taky hadice, tak že by na nafta přímo šla do něho, to nevím, tipuji
Přílohy
motor.JPG
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Foli » 31.12.2010, pát 09:42

aaaaa tak tam katík je, cendlere dík za foto. je ho tam kousek vidět. a jestli vedou hadice do DFP tím to je jasný. Katík to nezatěžuje a nafta jde rovnou tam.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od cendler » 31.12.2010, pát 11:31

pravda a je tam vidět i kousek lambdy hned za katem
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Foli » 1.1.2011, sob 10:46

počkej, dízl lambdu nemá, to bude něco jiného.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Oskar » 3.1.2011, pon 21:09

Ti co alespon jednou videli sveho milacka ze spodu vedi, ze katalizator, tam je, maly ale je. Jak psal Foli, stejne jako u jeho 156, hned za svodama. :D
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od jurki888 » 20.1.2011, čtv 21:25

diesel lamdu ma aj ducato 3.0 jtd ju ma a ani nema dpf
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Foli » 21.1.2011, pát 10:39

Základní rozdělení katalyzátorů je na dvoucestné a třícestné, a katalyzátory, které se používají na zážehové a vznětové motory, s tím souvisí i vnitřní struktura buď keramika, nebo kov, ale funkce je za použití jednoho či druhého stejná. Dvoucestné oxidační katalyzátory mají za úkol snižovat emise oxidu uhelnatého (CO) a nespálených uhlovodíků (HC). Zde je podmínkou funkce dostatečně velké množství kyslíku ve spalinách. Třícestný katalyzátor navíc redukuje emise oxidů dusíku NOX. Třícestný katalyzátor může správně fungovat pouze v úzké oblasti poměru paliva a vzduchu. Tato oblast se nazývá okno a pokud se má pracovní bod motoru pohybovat v tomto okně, je nutno použít zpětnovazební smyčku pro řízení palivové směsi s tzv. lambda sondou.Toto vše je u zážehového motoru. Také vozidla se vznětovými motory jsou vyráběna s katalyzátorem. Zde však není možná regulace složení směsi paliva se vzduchem. U vznětových motorů se používá katalyzátor neřízený, který však také dokáže redukovat ve výfukových plynech obsah škodlivých látek, jako například oxidu uhelnatého a uhlovodíků. Tato redukce však není tak účinná, jako u zážehových motorů s řízeným katalyzátorem. Neřízený katalyzátor dokáže částečně potlačit přitom i typický nepříjemný zápach výfukového plynu vznětového motoru. Snížení obsahu oxidu dusnatého (NO), který produkují vznětové motory, je možné instalací přídavného systému recirkulace spalin.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8694
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Hampice » 21.1.2011, pát 11:51

Perfekt :smt023
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Martas 01 » 21.1.2011, pát 15:00

:smt023 :smt041 :diky
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Oskar » 22.1.2011, sob 08:44

Z toho tedy vyplyva, ze vznetove motory lambdu nemaji?
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

jelcinek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.10.2009, čtv 10:07
Bydliště: Litomyšl
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od jelcinek » 22.1.2011, sob 14:16

Oskar píše:Z toho tedy vyplyva, ze vznetove motory lambdu nemaji?
Vznětové motory (dnešní) samozřejmě lambdu mají.
Alfa Romeo 147, 1,9 JTDM 150k, 06´

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od Ladis » 22.1.2011, sob 16:47

Pěkný článek na téma DPF je na http://www.tipcars.cz (magazin-naše téma - 6 od spodu)
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem

Příspěvek od jurki888 » 5.2.2011, sob 20:10

cendler píše:je pravda, že alfa žádnou ikonku nemá, nebo doufám, mě se teda nic neukáže, já jsi toho za jízdy všimnul asi 2x a to že auto celkem stratilo výkon a dost neohrabaně se rozjíždělo, takže pak chvilku kouř a už to jelo jak mělo, tak mě to trklo
jinak optimální teplota na pálení je v systému 630°C, ale na to se mohou podívat asi pouze ti co mají diagnostiku, jestli počast pálení je vše jak má být.
Za další, vyvolal jsem jedno čistění filtr plný z 92%, nahrál jsem to a dal do svého vlákna, je to v posledním přízpěvku na téhle stránce http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 8&start=30 je to video na youtubu, tak se mrkněte
pokial mas maxdot tak tam sa nakresli ikona dpf ak nie tak mas kontrolku ktora sa po vlozeni karty na chvilu rosvieti
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Filtr pevných částic

Příspěvek od HonzaT » 4.4.2011, pon 13:32

Čau, chtěl bych se zeptat, jestli tu někdo z Vás má zkušenosti s filtrem pevných částic, který obsahuje močovinu? Resp. vysvětlím konkrétněji:
Můj servisák mi říkal, že Italové filtr mají vychytaný tak (už si přesně nevzpomínám, v čem to přesně spočívá), že ve filtru pev. část. nepoužívají močovinu. Ovšem Alfy pro některé trhy (kde to tamní ekoblázni vyžadují) filtr s močovinou mají. On sám má Alfu z Itálie, proto to nikdy neřešil.
Já se chci zeptat, jestli máte zkušenosti s její výměnou? Já mám Alfu z Francie a ta ten filtr má (na rozdíl od italského ještě z tohoto vedou jakési tenoulinké hadičky). Zatím je vše ok.. ale jen preventivně bych rád věděl, jestli se to musí časem nějak měnit, příp. zda se tam někudy ta močovina dává?? Díky za jakékoli upřesnění! Honza
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 154kw, 2018, Rosso
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio

illegal

Příspěvky: 45
Registrován: 3.1.2011, pon 11:10

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od illegal » 4.4.2011, pon 13:44

Já mám Alfonze z Itálie, rv 2007, 2.4 JTDm, najeto přes 200tis KM a FAP šel ven.. neboť už nešel zregenerovat. O močovině nikdo nic neříkal, tak nevím jak to s ní ve FAP filtru je nebo není.
Dělali mi to kluci z FAPOFF, fajn přístup, cena dobrá - doporučuji, kdyby někdo uvažoval o odstranění FAP.
Bolek AR 159 2.4 JTDm 20 V

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8694
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: životnost DPF (JTDm) a vše kolem (prostě pokec...)

Příspěvek od Hampice » 6.4.2011, stř 11:16

To Jurki: Není pravda, během regenerace se kontorlka nezobrazuje. Ta co se zozsvítí při checku se jinak rozsvítí jen, když během regenerace dojde k nějakému problému, nebo je potřeba, ale z nějakého důvodu nejde provést.

To Honza T: Blbost, všechny Alfy mají DPF, tzn. přivstřik nafty a regeneraci vypalováním...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 1 host