Příspěvek
od HonzaR » 27.9.2010, pon 00:47
Ricínový olej=jinak označovaný jako CASTOR OIL,
Chemicky jde o ester karboxylové kyseliny, polyester s vysokým obsahem kyseliny ricinoolejové (12-hydroxi-9 oktadecenová kyselina).
/Na rozdíl od synteticky připravených esterů pro mazivové účely je tolerantní k materiálům
i historického typu-různým druhům pryže a těsnění..proto se s úspěchem ppoužívá na výrobu zátěžových maziv pro veterány../
.... provází sport a závodní historii
přes 100let..má zvláštní vlastnosti--stejně jako syntetické estery--ULPÍVÁ VELMI PEVNĚ
NA POVRCHU MATERIÁLU., výborné protizadírací schopnosti, a velkou materiálovou toleranci= není agresivní a nenarušuje materiály, ekologická hodnota je vysoká, výborně se rozkládá v přírodě x problémy stabilizace.....čili jako všechno,.má taky nectnosti
Byl vzorem pro vývoj syntetické esterové technologie Motulu-průkopníka výroby ester olejů v 70.letech/neuhlovodíkových maziv/ a je používán k výrobě racing maziv dodnes..
A taky brzdovek, tuhých maziv a obráběcích olejů a tak dál..
/Ostatně Motul stále naznačuje horem dolem, že pracuje s přírodní ester-surovinou :-) jako základem celé svojí i současné čili ..dual-ester technologie /
...
Zakladatele jedné známé firmy před sto lety napadlo vytvořit směs ricíňáku a minerálu a
chemicky jí stabilizoval..teplota tuhnutí byla -32stC a firma na tomto produktu postavila
obrovskou slávu na začátku 20.století..kde tyhle doby jsou Castor = CASTROL oil
čili ricíňák byl zdrojem názvu společnosti, která v novodobé historii proslula naopak úpravou minerálních olejů, především HC technologií a reklamně-právními spory okolo ní..
Problém doporučování maziv této společnosti je nyní pořád stejný...obtížně dostupné materiálové listy,technologické mlžení, nadsazené ceny-a hojné slogany..:-)
Jedna firma se ricíňákem netají -divize Fuchs -Silkolene a její ricin program zahrnuje i veterány , tedy ester technologie na ricínové bázi pro historická vozidla
výrobní řada
Chatsworth Engine Oils
Chatsworth SAE30 and SAE40
Chatsworth Engine oils are manufactured from blends of high quality base oils and modern additive systems. They are suitable for use in naturally aspirated diesel and petrol engines in certain classic and vintage vehicles.
Chatsworth Engine Oils may also be used in many stationary engines operating under moderate service conditions.
• Controlled detergency/dispersency to give less carbon build up and for effective sludge control.
• Good thermal and oxidation stability.
- technical data sheet
Donington 40
Donington 40 is a ‘straight’ non-additive type monograde engine oil of the type commonly used by the original makers of vintage and veteran vehicles.
Donington 40 is recommended for use in total loss lubrication systems fitted to these very old machines where the engines operate under low to moderate speeds, loads and temperatures. In these conditions, Donington 40 will provide effective lubrication to minimise wear and effective gas sealing of combustion zone.
- technical data sheet
Hardwick 50
SAE 50 monograde engine oil with high levels of detergent and dispersant. Antiwear additives and corrosion inhibitors are incorporated to give an excellent level of overall performance.
Suitable for use in certain vintage and classic vehicles. API SF/CD
- technical data sheet
Osmaston 50
A high quality premium grade, non-detergent engine oil often preferred by owners of pre-war Classic and Vintage vehicles. Being a non-detergent type of lubricant it is important to ensure that the engine oil is changed at least every 1000 miles. This grade is also ideal for total loss lubrication systems used in the engines of veteran cars and motorcycles.
Osmaston 50 may also be used as appropriate in gearboxes.
- technical data sheet
Rhino 140
SAE 140 EP Gear Oil
Heavy duty, Bronze compatible gear oil for ‘crash’ boxes, worm drive transmissions, and spiral bevel differential gears. (For hypoid differentials use Boa 80W-90.) Will not attack bronze gears and bearings even at temperatures exceeding 100°C. Suitable for many veteran, vintage and early classic vehicle applications.
API GL3.
- technical data sheet
Castorene R40 Racing Oil
Castorene R40 racing oil is a Castor Oil based blend incorporating synthetic lubricants and additives which enhance the castor oils of naturally high film strength and resistance to seizure, this enhancement represents a significant advance in lubrication containing vegetable oil and minimises the risk of thickening or lacquer formation.
• Inhibitors derived from aircraft gas turbine engine technology give stability and oxidation resistance and both laboratory and racing tests have proved the product.
• Oil thickening and lacquer formation is reduced even in hot running engines such that the oil can be used for longer periods than those normally associated with castor-based products.
• Fully soluble in alcohol fuels and ideally suited for use in both air and liquid cooled racing engines running on methanol or methanol based fuels.
Note: These are not detergent grades, and more frequent oil changes are required than with additive treated mineral oils. Castorene R40 must not be mixed with mineral oils.
- technical data sheet
Je potřeba pečlivě volit emulse,s ohledem na přesnou specifikaci
Motul má taky lahůdku pro veterány
MOTUL CLASSIC MOTOR OIL SAE 50
/ricín nejspíš obsahuje s ohledem na vlastnosti, no nedeklaruje z komerčních důvodů/
4 taktní motorový olej
Pro použití v automobilech a motocyklech
Jednostupňový SAE 50
Druhu použití :Se speciálním složením pro všechny veterány (před 1950)
Vhodné pro benzinové i dieselové 4 taktní motory
/Pro motory po r.1960 nebo u motorů, které nebyly obnoveny, použijte MOTUL 2000 20W- 50./
MOTUL CLASSIC MOTOR OIL je vysoce výkonný olej speciálně konstruovaný pro auta se
"Staromódní" technologií.
/Obsahuje nové generace syntetických základových olejů, zcela inertní vůči těsnění používaných v minulosti, :-) no ono to vypadá spíš na upravenou ricín bázi :-), ale to nezní takhle vzletně/
zlepšení odporu mazacího filmu .
Vysoký mazací výkon, který snižuje vnitřní tření
Vysoká pevnost filmu je k dispozici, a to i v náročných podmínkách
Velmi nízký faktor TBN- neútočí na původní těsnění těsnění (TBN: 1,5)
SAE 50 viskozitní třídy přizpůsobené veterány.
DOPORUČENÍ
Intervaly výměny: 1 za rok. Pro časté použití agregátu, nebo pro závody veteránů (VCR) závody, měňte častěji.
specifikace
VLASTNOSTI
Viskozita stupně
SAE J 300
50
Hustota při 15 ° C (59 ° F)
ASTM D1298
0,900
Viskozita při 100 ° C (212 ° F)
ASTM D445
21.3 mm /S2
Viskozita při 40 ° C (104 ° F)
ASTM D445
267 mm /S2
Viskozitní index
ASTM D2270 :94
Bod tuhnutí :ASTM D97 -21 ° C / -6 ° F
Bod vzplanutí :ASTM D92 :236 ° C / 457 ° F
Volatilita Noack :NFT 60 161 :1,2% hmotnostních
TBN :ASTM D 2896 :1,4 mg KOH / g
Millers Oils CB 40 - 5l
1393,- Kč
Závodní ricinový olej pro čtyřtaktní motory osobních vozů i motocyklů. Obsahuje antioxidační složku pro lepší výkon. Přispívá k vynikající ochraně před opotřebením.
Vhodný pro automobily a motocykly, které potřebují pro provoz olej na rostlinné bázi. Pro motory spalující methanol a alkoholová paliva.
TYPICAL CHARACTERISTICS:
SAE Viscosity Grade ... 40
Specific Gravity @ 15°C ... 0.942
Kinematic Viscosity @ 100°C ... 14.0cSt
Kinematic Viscosity @ 40°C ... n/a
Viscosity Index ... n/a
Pour Point °C ... n/a
Flashpoint °C ... 185
Cold Crank Viscosity ... n/a
Upozornění: Běžné minerální nebo syntetické oleje nejsou mísitelné a ricinovým olejem.
Pro míchání do paliva
Denicol:GRAND PRIX RACING
Popis produktu
Ricínový olej dvoudobé i čtyřdobé motory
použití:
Vysoce kvalitní ricínový olej pro 2dobé i 4dobé motory.
Pro veterány, závodní motory mazané směsí, plochodrážní, silniční i motokrosové speciály.
Velmi hustý.
Vhodný i pro motory na lihová paliva.
Doporučení: míchání s palivem doporučujeme těsně před použitím a důkladně promísit.
vlastnosti:
Zaručuje maximální ochranu agregátu proti zadření a výtečnou odolnost olejového filmu vůči extrémně vysokým otáčkám a teplotám motoru.