Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Ja a P3TR.
Ale aby som aj z druhej strany oponoval. Riadene turbo,ktore dava spicky je turbo bud so zatuhlymi lopatkami,alebo s vadnym ovladanim,alebo s chujovym chipom. Takze aj tak blbost...
Ale aby som aj z druhej strany oponoval. Riadene turbo,ktore dava spicky je turbo bud so zatuhlymi lopatkami,alebo s vadnym ovladanim,alebo s chujovym chipom. Takze aj tak blbost...
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
- P3TR
- Pozorovatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
- Bydliště: Volary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Jojo, mluvil jsem přesně o téhle motorizaci. Zítra se dozvím co a jak ,doufám že to napáchalo co nejmenší škody celkově. Myslím , že turbo oděšlo stářím, ne vysypaným katem- jestli je původní tak už mělo namotáno 212tkm
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd
BMW 330xd
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Ja mluvim o nejcastejsich pripadech ukroucene osky, co vim.
Ovladani nataceni lopatek v ECU (pracovni body, PID) je naladeno na zpetny tlak standardniho vyfuku. Po decatu je zahodno toto upravit, jinak turbo overboostuje. To je proste fakt.
Ovladani nataceni lopatek v ECU (pracovni body, PID) je naladeno na zpetny tlak standardniho vyfuku. Po decatu je zahodno toto upravit, jinak turbo overboostuje. To je proste fakt.
Alfa Romeo Perfection
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
<offtopic>Jak to mate s regulaci maximalniho tlaku turba? Nezkouseli jste vypodlozkovat pruzinu pretlakoveho ventilu?</offtopic>
Alfa Romeo Perfection
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Co mas presne na mysli? Neviem o co sa ti jedna. Myslis zvysenie plniaceho tlaku?yan.ko píše:<offtopic>Jak to mate s regulaci maximalniho tlaku turba? Nezkouseli jste vypodlozkovat pruzinu pretlakoveho ventilu?</offtopic>
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Staci skratit tiahlo a pruzinu prepruzit.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Jak se projevuje overboostování turba? 

NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Idealne ve FESu nalogovat otacky motoru a realny a pozadovany tlak turba pri plnem plynu. Pokud turbo overboostuje moc, muze rozsvitit kontrolku motoru s chybou plniciho tlaku.
Alfa Romeo Perfection
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Právě že kontrolku ani chybu mi to nehází, ale lognuté sem to měl a podle hodnot dojde k přeplnění a následnému upuštění. A to způsobí cuknutí auta. Už jsem to tady řešil. Vše mám vpořádku dpf, egr atd. Nic se neupravovalo a dělalo to už od koupě auta. A tak může to způsobovat zatuhlé naklápění lopatek turba?
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Jo, muze. Myslim, ze uz jsem ti to nekde psal.
Alfa Romeo Perfection
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Kolik to turbo puvodne tlacilo a kolik tlaci ted?Alfik píše:Staci skratit tiahlo a pruzinu prepruzit.
Alfa Romeo Perfection
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Origo tlaci 1,05
Ja ho este nemam postelovane,ale kolega co ma tu istu motorizaciu tlaci po uprave 1,2.
Ja mam praskle svody,tak ich najskor musim vymenit. Achilovka 2.4 JTD
Ja ho este nemam postelovane,ale kolega co ma tu istu motorizaciu tlaci po uprave 1,2.
Ja mam praskle svody,tak ich najskor musim vymenit. Achilovka 2.4 JTD
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Ok zkusim to rozhybat.yan.ko píše:Jo, muze. Myslim, ze uz jsem ti to nekde psal.

NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Poradi nekdo kudy se nejlepe dostat k tomu naklapeni lopatek? Zespodu, zeshora, co vsecko sundat atd.. [-o<
Tak sem zkoušel to naklápění a chodí to dobře, takže co teď? Turbo ven a zkontrolovat lopatky jestli dobře chodí??
Tak sem zkoušel to naklápění a chodí to dobře, takže co teď? Turbo ven a zkontrolovat lopatky jestli dobře chodí??
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
- P3TR
- Pozorovatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13.6.2010, ned 18:29
- Bydliště: Volary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Je to přesně tak, už mám objednané repasované turbo. Mechanik mi říkal že vylil dost oleje z výfuku cca 1L to je taky "normální" ?Po tom co se z výfuku zahulilo- viz výše, sem zdechnul motor a na měrce bylo na dolní hranici , říkal že se uvidí co to udělá že to nateklo i do katu , kterej by tím pádem mohl shořet při vypalování oleje...Alfik píše:Pocitam,ze oska turba je na 2 casti. Mal som ten samy pripad.
Máš s tím nějakou zkušenot ? a jak dlouho jezdíš na novém / repasovaném turbu všechno v pohodě ?
Již ex. 156 2.4 JTD
BMW 330xd
BMW 330xd
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Je to normalne. Jak ta oska prdla,tak cez loziska valil do vyfuku olej. Z vyfuku som ho nevylieval. Po zlozeni a zohriati z vyfuku vytieklo zhruba 2 l oleja. Jak to prdlo,tak som s tym musel prejst este zhruba 2km domov na 1200ot,aby sa turbo nemalo tendenciu roztocit.
Po nastartovani to hulilo zhruba 20 km palil sa ten olej. Potom sa to zlepsilo a uz to bolo OK. Nove turbo pred startom samozrejme zaliat olejom,aby neslo prvy moment nasucho.
Niekde som to uz pisal,na turbe mam najete zhruba 30-35 tis. Presne to neviem. Tak nech sa dari.
Po nastartovani to hulilo zhruba 20 km palil sa ten olej. Potom sa to zlepsilo a uz to bolo OK. Nove turbo pred startom samozrejme zaliat olejom,aby neslo prvy moment nasucho.
Niekde som to uz pisal,na turbe mam najete zhruba 30-35 tis. Presne to neviem. Tak nech sa dari.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Cavte, hosi jak vam odeslo turbo vlastne? samozrejme tem kterym uz odeslo.. ja mam na svoji 166 2.4jtd 100kw 276tis a doufam ze jeste vydrzi, jestli je tam jeste puvodni nevim.. Ja jen ze vloni v srpnu nam odeslo turbo u pazouta boxer 2.4hdi nebo tak nejak a to auto melo najete 44tis a nemelo ani rok, km verim, bylo kupovane nove, a turbo odeslo stylem ze v motoru neco zakrupalo, zarachotilo a motor vyletel do nebeskych otacek, nesel chcipnout bo jel na olej.. toho se celkem desim, nastesti sem si pak vzpomel na radu nejakeho typka ze zaradit ci nejvyssi kvalt a chcipnout to, takze 6 a byl klid.. no motor byl stejne na sracku, valec to prezil jen jeden a to jeste tak napul, oprava cca 260tis., nastesti to kryla zaruka, auto skoro mesic v servise, zapujcili nahradni a nejake dily posilali do francie k analyze, nikdo to totiz nechapal co tomu se stalo..notak by me zajimalo jak odeslo turbo vam..
Alfa Romeo 166 2.4jtd 100kw, rv.1999 "alfice"
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Tak já ho měnil po 150 tis. km (reál. asi + 30 tis. Km navrch),v motorovém prostoru byly nalezeny dva štítky od výměny oleje 0W-30 a 5W-30 ,takže bych řekl,že mu pomohli na onen svět tyhle řídké sračky 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
no jistě, takový olej tam nemá co dělat.... Nepochopím, co lidi vede k laborování s něčím tak levným, jako je olej do JTD....
Jinak pánové dnes jsem stál na chodníku, když odjížděla moje mladá s naším Fiatem JTD, kde turbo má 260tkm. Podle zvuku to znělo, že motor je v omezovači, jak turbo funělo a pak vidím, že jede krokem
Doufám, že to vydrží do léta,kdy to prodám.... Už se mi to fakt nechce řešit....

Jinak pánové dnes jsem stál na chodníku, když odjížděla moje mladá s naším Fiatem JTD, kde turbo má 260tkm. Podle zvuku to znělo, že motor je v omezovači, jak turbo funělo a pak vidím, že jede krokem

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
nejsem uplnej idiot kdyz se zeptam: turbo maze olejem z motoru, nema svuj vlastni ze ne?!
Alfa Romeo 166 2.4jtd 100kw, rv.1999 "alfice"
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
nie nema svoj vlastny 

156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
diky.. ja se ptal kvuli toho prispevku o par mist nahore ze nasel nejake listecky o vymene oleje 0w40 nebo neco podobneho.. co to ma byt za sracku? tusim ze 5w40 je plna syntetika, 10w40 polo a 15w40 mineral, ale ty dva co tam psal?? ja mam na aute listecek o vymene pri 266tis selenia 10/40..
Alfa Romeo 166 2.4jtd 100kw, rv.1999 "alfice"
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Psal jsem xxW-30 což jsou long life oleje,ta 30 je málo a potom ten olej za tepla nestíhá 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti