Repas podvozku

Odpovědět
kuci
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Registrován: 7.10.2008, úte 13:17

Re: Repas podvozku

Příspěvek od kuci » 24.9.2011, sob 11:05

kromě unibalu a horního uložení je to komplet. Přední ramena mám TRW, ale po výměně byly kola stále v rovině. Až teď, posledních 5tis km šly do áček

Plave mi to i na rovině bez kolejí. Stačí trochu pohnout volantem a auto jakoby celé uskočí. Nic příjemného :/
AR166 2.4jtd 103kw
ex: Croma turbo, 145, Tipo, 155, Coupe 20vt

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas podvozku

Příspěvek od alfi166silver » 24.9.2011, sob 11:57

To chce důkladně prohlídnout, se zastav. Ale unibally budeš mít víš kde :smt033
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Repas podvozku

Příspěvek od Zip166JTD » 25.9.2011, ned 10:54

Kuci a spodní zadní ramena máš v Powerflexu? Pokud je máš udělané a stále to plave tak to budou ty unibali v těhlicích.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas podvozku

Příspěvek od alfi166silver » 14.10.2011, pát 19:38

Tak se pokouším o GO zadní nápravnice do Powerflexu. Dávám pár fotek. Zatím nebudu uvádět, jaké jsem použil, musí se upravit a nevím, jestli se s tím bude dát jezdit. Když vyjde čas, zítra bych to chtěl přehodit... *varim varim
Když jsou ty silenbloky v tom mostu hotový a to určitě po 150KKm budou asi všechny, tak vzadu klečí kola.
Přílohy
IMAGE_159.jpg
IMAGE_158.jpg
IMAGE_157.jpg
IMAGE_156.jpg
IMAGE_155.jpg
IMAGE_154.jpg
IMAGE_153.jpg
IMAGE_152.jpg
IMAGE_151.jpg
IMAGE_150.jpg
IMAGE_149.jpg
IMAGE_148.jpg
IMAGE_147.jpg
IMAGE_146.jpg
IMAGE_145.jpg
IMAGE_144.jpg
IMAGE_143.jpg
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Repas podvozku

Příspěvek od Zip166JTD » 14.10.2011, pát 20:08

hm vypadá to bombasticky :smt023
Držím pěsti at se to podaří. Pak napiš dojmi a komplet návod co a jak a na kolik to vyšlo.
Budeš dávat PowerFlexi i do spodních ramen?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas podvozku

Příspěvek od alfi166silver » 14.10.2011, pát 20:16

Zip166JTD píše:hm vypadá to bombasticky :smt023
Budeš dávat PowerFlexi i do spodních ramen?
Ty už tam mám 4 roky včetně těch spojovacích tyček :-D
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Marcel Nera
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
Bydliště: Neratovice

Re: Repas podvozku

Příspěvek od Marcel Nera » 14.10.2011, pát 22:38

před časem jsem psal někam kde prodávaj powerflexy a žádal jsem je o katalog všech silenbloků co dělaj se základníma mrozměrama,něco jako má třeba TRW na ventily,abych si mohl hledat silenbloky které by po úpravě šly nasadit tam kde nejsou v nabídce. zatím mi nikdo neodpověděl a asi ani neodpoví. máte někdo něco takového? nebo poznatky co se dá nahradit i když to přímo na 166ku neinzerujou? nechci být jen příživník,rád se dobré info odměním!!! chci to dělat jen 1x za 5let a ne furt vyndavat a nandavat to co mi prodaj v kelly :-(
italofil

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Repas podvozku

Příspěvek od Zip166JTD » 15.10.2011, sob 10:18

A Sliver jaký je důvod že děláš to uložení? Jen tak z dlouhé chvíle nebo jsi nebyl s něčím spokojený? Zajímá mě jestli třeba ti to neplavalo nebo něco ti vzadu netlouklo....
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas podvozku

Příspěvek od alfi166silver » 15.10.2011, sob 10:20

Druhá možnost je na to jít reverzně, znáš rozměry silentbloku, v katalogu např FEBI najdeš podle rozměrů podobný a pak koupíš Powerflex... Jen by mě zajímalo, kam ve 166tce chceš ještě rvát Powerflexy? Do předních spodních ramen? Tam nemaj smysl, akorát urychlíš smrt svislého čepu.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas podvozku

Příspěvek od alfi166silver » 15.10.2011, sob 10:29

Zip166JTD píše:A Sliver jaký je důvod že děláš to uložení? Jen tak z dlouhé chvíle nebo jsi nebyl s něčím spokojený? Zajímá mě jestli třeba ti to neplavalo nebo něco ti vzadu netlouklo....
Netlouklo, ale kleklo mi do áčka levý zadní kolo, koupil jsem tedy nový zadní pomocný ramena, který jsem nějak časově nestihl namontovat. Pak jsem asistoval u rozebrání jedný 166tky s cca 200KKm a zjistil, že má tři silenbloky v tom mostu volný tak, že šly zlehka otáčet rukou a hlavně ta guma na nich byla o 1 cm nižší, jak byla vymačkaná. Tím pádem most jde níž a tím klekne to kolo a nikdy nedoženeš sbíhavost. Protože jsem ten most měl navíc, mohl jsem vymejšlet :smt033 . Mezitím ladazb po 10ti pokusech na sbíhavosti a výměně na zadku všeho možnýho po poradě se mnou taky zjistil, že má ty silentbloky na sr*čky... On si koupil ty Tedgumy a já mezi tím čekal na Powerflexy. Jak jsem psal, je potřeba je upravit a nechat vyrobit opěrný podložky, ale taky to nemusí fungovat.. Takže pak je pro mě druhá cesta Tedgum nebo ty starý silentbloky vylisováváním nezkurvit a poslat je na renovaci na silentbloky.cz.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Marcel Nera
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
Bydliště: Neratovice

Re: Repas podvozku

Příspěvek od Marcel Nera » 15.10.2011, sob 19:14

já se 166tkou teprve začínám tak se tak obecně vyptávám a zjišťuju co se dá. po těch powerflexech jdu tak nějak širokopásmově na všechno. koukal jsem že v kelly jde koupit hafo normálních gum do předních ramen,ale bude to mizerná kvalita a tak k ničemu. pokud ty gumy opravdu drží a sypou se jen ty krajní čepy tak je to jasný,nemá smysl se tím zdržovat.
italofil

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas podvozku

Příspěvek od alfi166silver » 18.10.2011, úte 10:49

Tak už to mám namontovaný. Zatím bych řekl, že je vše ok. Jsem objednanej na sbíhavost, mají teď v Bestdrivu narváno, takže mě vezmou až příští týdem. Jinak tu výměnu zadní nápravnice jsem zmáknul sám v těsný garáži na heveru. Není to nic strašnýho. Jen ty velký podložky bych asi nechal udělat jinak, čekal jsem šrouby M12 a oni tam dali M10.... :smt075
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

Chevron
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 4.3.2007, ned 18:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas podvozku

Příspěvek od Chevron » 18.10.2011, úte 11:03

Hezky pekne...dobre ty :smt023
Web: http://www.chevron-racing.com
Email: info@chevron-racing.com
Facebook: http://www.facebook.com/ChevronRacingCom


Tuning a performance úpravy italských automobilů a motocyklů.

cepppp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 647
Registrován: 28.9.2010, úte 21:03
Bydliště: Hostivař

Re: Repas podvozku

Příspěvek od cepppp » 18.10.2011, úte 22:59

alfi166silver píše:Tak se pokouším o GO zadní nápravnice do Powerflexu. Dávám pár fotek. Zatím nebudu uvádět, jaké jsem použil, musí se upravit a nevím, jestli se s tím bude dát jezdit. Když vyjde čas, zítra bych to chtěl přehodit... *varim varim
Když jsou ty silenbloky v tom mostu hotový a to určitě po 150KKm budou asi všechny, tak vzadu klečí kola.
Chevrone co na to u tebe kupoval chci to taky a fofrem :D
Alfa Romeo 166 3.0 24v Sportronic + LPG
Alfa Romeo 156 2,5

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas podvozku

Příspěvek od alfi166silver » 19.10.2011, stř 17:00

Výměna silentbloků v zadní nápravnici:

Popis práce pro jednoho člověka.

Demontáž nápravnice z auta :
1. Zakvaltovat auto a pro jistotu dát něco pod přední kola
2. Povolit zadní kola a auto zvednout dvouma heverama na obou stranách v zadu a sundat zadní kola
3. Doporučil bych dát nějaký sichr stojánky pod zadní patky u předního zadního silentbloku zadního ramene
4. Demontovat tyčky sbíhavosti zadní nápravy, klíč č.17
5. Odšroubovat lanka ruční brzdy o spodních ramen, klíč.č 10
6. Demontovat zadní spodní ramena, na každém jsou 3 šrouby, klíč 18 přední silentbok, klíč 19 zadní silentblok, klíč 22 šroub do těhlice
7. Na obou stranách demontovat dolní čep tyčky stabilizátoru od zkrutné tyče klíč č.17
8. Klíčem 22 vyšroubovat šroub torzního stabilizátoru (tyčka od spodního ramena přes těhlici do horního ramena), sundat ho a šroub natočit tak na 5 závitů zpátky a gumovou paličkou vytlouct ven čep bumerangu z těhlice
9. Povolit klíčem č.15 4 šrouby nápravnice a je to venku

Kvůli manipulaci na lisu doporučuju sundat zkrutnou tyč, 4 šrouby na 13tku klíč a demontovat bumerangy, 2 šrouby na 19tku.

Silentbloky z nápravnice vylisovat tlačením na tu menší podložku silentbloku (od domku bumerangu). Jde to ztuha, ale vylisoval jsem to na lisu za 5K, co dává Kelly nebo Elit u kamaráda v dílně. Most je hliníkovej, lisovat opatrně, nejlépe mít podložené oko, ve kterém je silentblok, vhodným kusem trubky o průměru 67-75 mm.

Úprava nápravnice !nutné jak pro Tedgum tak pro Powerflex!
Po úspěšném vylisování silenbloků je potřeba v dírách po nich odpilovat ten milimetrový límec, který fungoval jako "doraz" silentbloku. Je to hliník, jde to dobře, půlkulatej pilník nebo hrubej šmirgl a rychlá ruka :D.
Upozornění, Powerflexy si dává do nápravnice každý sám na svoje riziko !! Jsou tam určeny ty Tedgumy.
Použil jsem Powerflexy PFR66-110, dvě sady.
PFR66-110.jpg
Je potřeba na těch půlkách s tím silnějším límcem od těla, co jde do díry, usoustružit 3,2 mm z límce na průměr těla, tj. 60 mm. Je to NUTNÉ !!! Výška toho límce musí mít 15 mm a tím se též prodlouží o potřebný kousek tělo Poverflexu aby na sebe ty půlky v nápravnici dosedly.
Dále je potřeba nechat si vyrobit na soustruhu 4 podložky 8 mm vysoké o průměru 70 mm a díře 10,1 mm. Elegantní bude nechat je je vysoustružit stupňovitě.

Pokračování návodu dále ve vlákně......
Naposledy upravil(a) alfi166silver dne 20.10.2011, čtv 17:57, celkem upraveno 3 x.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

cepppp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 647
Registrován: 28.9.2010, úte 21:03
Bydliště: Hostivař

Re: Repas podvozku

Příspěvek od cepppp » 20.10.2011, čtv 15:53

Ok , díky moc powerflex objednán podložky jsou také ve výrobě .
Alfa Romeo 166 3.0 24v Sportronic + LPG
Alfa Romeo 156 2,5

cepppp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 647
Registrován: 28.9.2010, úte 21:03
Bydliště: Hostivař

Re: Repas podvozku

Příspěvek od cepppp » 20.10.2011, čtv 16:59

tak podložky už jsou vyrobeny 12 ks když někdo bude potřebovat tak napište .
Alfa Romeo 166 3.0 24v Sportronic + LPG
Alfa Romeo 156 2,5

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas podvozku

Příspěvek od alfi166silver » 20.10.2011, čtv 17:41

můžeš mi jednu sadu poslat, já si původní, co mám na fotkách, nechal udělat 75 mm s dírou 13 mm na šroub M12. To je tak, když je nejdříve příprava a při montáži zjistíš, žes to měl udělat jinak :smt033.
Večer doplním zbytek návodu.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

alfi166silver
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 734
Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas podvozku

Příspěvek od alfi166silver » 20.10.2011, čtv 18:18

Pokračování návodu :
Powerflexy a jejich trubičky napatlat tou jejich vazelínou a natlačit je do nápravnice.
Ten tlustější límec jde ke kastli a nedává se na něj žádná podložka!!
Trubičky by měli lícovat s límcema na obou stranách.
Namontovat na most zpátky zkrutnou tyč (doporučil bych určitě vyměnit gumy, když už je to venku) a bumerangy (horní ramena).

Podsunout nápravnici pod auto a na obou stranách zasunout čepy bumerangů do těhlice. Rovnou do čepů našroubovat šrouby s torzními stabilizátory. Zatím jen utáhnout "na ruku". Torzní stabilizátor má na sobě červenou šipku, ta musí směřovat nahoru (ke kufru) a musí být "vidět" od zadního nárazníku.

Potom pod most doprostřed dát nůžkový hever a zvednout most ke kastli, aby se daly chytit šrouby s vyrobenými podložkami. Zlehka všechny 4 šrouby nápravnice přitáhnout, ale neutahovat. Most musí zatím zůstat volný, aby se s ním dalo hýbat. Utáhne se až po kompletním namontování spodních ramen !!

Namontovat zpátky spodní ramena.
Doporučuji z nich nejdříve odmontovat ten plech s maticí, drží na dvou šroubech na 13tku klíč.
Nejdříve nasadit do nápravnice zadní silentblok (uniball) ramene a prostrčit a zašroubovat šroub.
Potom protáhnout ten dlouhej šroub spodkem torzního stabilizátoru, ramenem a uniballem v těhlici. Chce to trochu trpělivosti, všechno je nakroucený jiným směrem. Potom chytit matici a zašroubovat a zajistit ten plech matice šrouby na 13tku klíč.
Heverem si zvednout přední silentblok ramene do jeho držáku, prostrčit a zašroubovat šroub.
To samé udělat na druhé straně.
Přišroubovat spodní čepy tyček stabilizátoru do zkrutné tyče.
Přišroubovat tyčky sbíhavosti,
Přišroubovat lanka ruční brzdy ke spodním ramenům.
Dotáhnout všechny šrouby teď již včetně mostu na předepsaný moment.

šrouby mostu a tyček sbíhavosti 51 Nm
šrouby silentbloků spodních ramen 96 Nm
šroub čepu bumerangu 136 Nm
šroub spodního ramene přes těhlici 171 Nm

Všechno důkladně překontrolovat.

Nasadit kola a sundat auto z heverů.
Nechat udělat sbíhavost a nechat si i přeměřit souosost. Pokud by souosost neseděla, povolit šrouby mostu a doladit.
Snad jsem na nic nezapomněl. Případné dotazy se pokusím zodpovědět.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz

AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW

cepppp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 647
Registrován: 28.9.2010, úte 21:03
Bydliště: Hostivař

Re: Repas podvozku

Příspěvek od cepppp » 21.10.2011, pát 09:25

alfi166silver píše:můžeš mi jednu sadu poslat, já si původní, co mám na fotkách, nechal udělat 75 mm s dírou 13 mm na šroub M12. To je tak, když je nejdříve příprava a při montáži zjistíš, žes to měl udělat jinak :smt033.
Večer doplním zbytek návodu.
Dnes mě je snad doveze tak v dych ti je poslal .
Alfa Romeo 166 3.0 24v Sportronic + LPG
Alfa Romeo 156 2,5

cepppp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 647
Registrován: 28.9.2010, úte 21:03
Bydliště: Hostivař

Re: Repas podvozku

Příspěvek od cepppp » 24.10.2011, pon 20:45

alfi166silver píše:můžeš mi jednu sadu poslat, já si původní, co mám na fotkách, nechal udělat 75 mm s dírou 13 mm na šroub M12. To je tak, když je nejdříve příprava a při montáži zjistíš, žes to měl udělat jinak :smt033.
Večer doplním zbytek návodu.
Ahoj tak zejtra je snad budu mět u sebe tak snad bych ti je pak poslal .
Alfa Romeo 166 3.0 24v Sportronic + LPG
Alfa Romeo 156 2,5

twiister
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 289
Registrován: 16.9.2011, pát 18:40
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Repas podvozku

Příspěvek od twiister » 30.10.2011, ned 10:34

ospraveldnujem sa za neznalost, ale tiez mam v prd... komplet zadok, a podla tohoto citania mam sa oplati kupit powerflex ? vidim ze tu http://www.powerflex.cz/alfa-romeo-166-c-1_42.html su nejake, je to komplet? alebo tam nieco este chyba ?? chcem to dat vymenit do servisu, a neviem ci to zvladnu mechanici , je to komplikovane ? :smt102 :smt102

dakujem
Alfa Romeo 166 2.0 TurboBenzin 204 ponikov ( LPG :) )

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Repas podvozku

Příspěvek od Zip166JTD » 30.10.2011, ned 21:04

Taky bych rád i pro ostatní generace :-D kdyby jsi Silvere tak nějak zhruba načrtl co se musí na těch powerflexech upravovat a jakou jsi musel kde vyrábět podložku. Pokud by jsi si samozřejmě našel čas. Ale bylo by to super.
Víš jak nějak k tomu povídání dodat i obrázky :-D
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Repas podvozku

Příspěvek od elbandito » 30.10.2011, ned 22:13

Předem se omlouvám za OT, ale kurňa chlapi, naučte se používat podmiňovací způsob. Ne, že bych si chtěl hrát na inteligenta, ale tvary by jsem, by jsi, by jsme atd. opravdu nejsou správně. Hodně lidí (nejen tady) to píše blbě. Já nevím proč, ale strašně mě to vytáčí. Díky. :wink:

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Repas podvozku

Příspěvek od Zip166JTD » 31.10.2011, pon 15:45

No tak to soráč ale píču jak mi zobák narost. Ale myslím si že tady je to spíš o radách než o pravopisu. Je mi líto pokud někoho má čeština vytáčí ale lépe to v mém případě nebude. Nedej bože pokud to je po několika lahváčích :-D
PS:Jediné co můžu doporučit. Pokud uvidíš moje jméno v příspěvku. Tak ho nečti. :pivko
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti