Příspěvek
od Kolbik » 21.10.2011, pát 18:10
Zkusil bych k tomu taky něco napsat. Regulaci turba zajistuje jednak wastegate (bypass), kterej bejvá buď elektronickej, ale v připade JTD bych to viděl na klasickej pneumatickej. Tzn. ze pri rostoucim tlaku v sání za kompresorem otevírá wastegate a reguluje tím hmotnostní tok na turbinu a tím reguluje maximální tlak v sání. Jinak by s roustoucima otackama tlak v sání pořád stoupal. VGT zas umoznuje natacenim lopatek zvysovat ucinnost turbiny pri ruznejch hmotnostich tocích spalin. Cílem je ovládat tlak v sání přesně tak, jak si žádá konstrukter/ladic aby charakteristika motoru vypadala.
Když se podívaš na ten prubeh co tu nahrany, tak u puvodniho motoru je v 3000rpm-3200rpm konstatní vykon (moment prudce klesne, pak zacne klesat pomaleji a výkon zas roste). Výkon bude konstatní pokud Moment bude klesat po hyperbole. Tenhle pokles způsobí menší hnaci sílu na kolech a tvoje dosavadní hodnota akcelerace klesne a může ti to připadat jako cukání. Ale to se bavíme o vnější čáře (plnej céres). Pokud ti to dělá, jako že jo, při částečný záteži, tak je důležitý jako moc rychly/dlouhy to škubnutí je. Jestli proste najednou tlak spadne a pak relativne rychle vyleze zpátky na +-původní hodnotu a prijde ti to jako výrazný zpomalení, tak bych se zameril na VGT, promazani pákového mechanismu wastegate a kontrolu čidla tlaku v sání. Pokud ti to škubne fakt hodně rychle - jako známé cukání kolem 2000rpm, tak bych to neprisuzoval nicemu kolem turba, pac je to opravdu velice rychla zmena a to turbo by na to tak rychle nezareagovalo. V tuhle chvíli bych se zameril spis klasicky na sací stranu traktu -tzn. EGR, skrtici klapka a swirl klapky. Proste kouknul na veci reagujici skokove/hodne rychle.
Tot moje uvaha, ale nevim jestli sem ti pomohl. Nemohl bys to treba natocit?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...