Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Při výměně jsem nafotil návod jak na výměnu předních tlumičů a horního ramene. (omluvte kvalitu ale nemám místo v garáži sotva se tam vlezu sám natož ještě fotit)
Horní rameno se dá vyměnit 2 způsoby
1 -povolit šroub ramene v podběhu a přes rozevřenou pružinu ho protáhnout (neni v tomto návodu)
2 - vyndání celého uložení i s ramenem
záleží jen na vás jaký si zvolíte. Samozřejmě každý má možná trochu jiný postup ale ve výsledku se docílý toho samého. omluvte názvy nevim jestli jsem trefil přesné výrazy názvů, miska, uložení atd tak jdem na to
Potřebné nářadí:
výměna ramene - stahovák kulového čepu (pokud neni tak 2x kladivo), klíč nebo gola s ořechem velikost 16", 17" a 19", imbus velikost 5" (pouze při protáčení čepu)
výměna tlumiče - stejné jako u ramene + zahnutý klíč 17", imbus 10", stahováky pružin (stačí ty základní za 300kč)
ideálně pokud budete mít jak klíč tak golu protože ne na všechny šrouby je ořech dostatečně dlouhý
2x kladivo, klíč nebo gola s ořechem velikost 17" a 19", zahnutý klíč 17" imbus velikost 5" a 10", stahováky pružin
vyheverování auta a sundání kola je samozřejmostí to nebudu popisovat : )
1) prvně povolíme matku horního ramena velikost 17" a zkusíme vysunout rameno nahoru pokud nejde ani po lehkém klepnutí na šroub použijeme
2) stahovák kulového čepu, případně (2 kladiva a bouchneme do kovové části tím by se mělo uvolnit a rameno vysunout nahoru)
náhled na vyndaný čep ramene a kovová část
teď potřebujeme povolit a vyndat tyčku stabilizátoru.
1) podložíme dolní rameno a necháme spustit auto dolů půjde nám tak lehčeji vyndat tyčku která nebude tak napružená
2) povolíme matky tyček stabilizátoru pokud by se vám protáčeli strčíte imbus 5" do šroubu pokud by to bylo ukrutně utažený dá se ještě použít klíč 16" ze zadní strany tyčky (je tam výstupek na klíč ale jen v učitém otočení)
pokud chceme vyndat jen rameno vyšroubujeme jen šroub č. 2 a přeskočíme sundání podkovy
když je tyčka vyndaná přesuneme se na vyndání šroubů podkovy tlumiče. prvně nezapomeneme odpojit brzdovou hadičku, abs a podobně z úchytů aby se neutrhli
1) povolíme horní šroub imbusem jde to docela ztěžka šroub se nebude protáčet na druhé straně je zapuštěná hranatá matka.
2) povolit dolní šroub klíčem 19" tady je dobré pouřít golu na šroub a klíč na matku kvůli protáčení.
po vyndání šroubu vyndámě i horní šroub a vysuneme podkovu směrem dolu
podkovu sklepneme směrem dolu důležité je vyndat celý šroub který je zároveň pojišťovací jinak podkova dolů nepujde
povolíme všechny šrouby a můžeme vyndat celý tlumič i s horním ramenem
pokud budete chtít vyndat pouze tlumič vyšroubujete jen šrouby č.2
pokud vyndáváte jen rameno stáhnete celý tlumič i s podkovou dolu a vyndáte celé uložení s ramenem, tlumič zůstane v podběhu na místě. (tip povolit prvně matky č.2 a klepnout na šrouby tím tlumič sjede dolu a poté povolit matky č.1 není pak potřeba kroutit uložením, gumové ložisko je v uložení natěsno a jde to vyndávat rukou hůře)
názorná ukázka že se dá vyndat jen samotný tlumič nebo samotné rameno
ukázka tluimiče a šroubů (dva šrouby jsou z uložení a dva z tlumiče proto se dají vyndat každý zvlášť)
zkuste povolit matku zahnutým klíčem 17" co je na dalším snímku ale nevymotávejte ji!!! jen zkuste jestli jde povolit pokud ano zajistěte pořádně pružinu stahovákama (pružina má pořádnou sílu pozor na to) já ji stahoval dokud se mi trochu nepovolila guma od misky)
jak máte pružinu staženou vyndejte matku klíč 17" a můžete vyndat pružinu ven
kompletní příslušenství tlumiče:
tlumič, pružina, dolní gumový doraz, horní gumový doraz, miska, gumové ložisko, prachovka, podložka, matka
mé vrzání způsoboval horní gumový doraz kde se utrhl kousek překrývající gumy pružinu, pružina tak docedala sama na sebe a vrzala
složení dohromady je zase ten samý postup ale obráceně případně jak vám bude vyhovovat, problém může nastat jak správně nasadit misku aby byl tlumič otočený ve správné poloze. já to vyřešil tak že sem si uchytil horní rameno s uložením do podběhu a kompletně složený tlumič ale stále se stahovákama vzal na místo a zkusil ho jestli bude pasovat natočení v podběhu, pokud nesouhlasilo pootočil jsem misku do správné pozice poté sem postupně pomalu uvolnil stahováky a šel montovat tlumič zpátky na místo.
stahovat pružinu na autě je docela obtížné kvůli malému prostoru ale dá se to také jen to chce více trpělivosti protože překáží horní rameno
Horní rameno se dá vyměnit 2 způsoby
1 -povolit šroub ramene v podběhu a přes rozevřenou pružinu ho protáhnout (neni v tomto návodu)
2 - vyndání celého uložení i s ramenem
záleží jen na vás jaký si zvolíte. Samozřejmě každý má možná trochu jiný postup ale ve výsledku se docílý toho samého. omluvte názvy nevim jestli jsem trefil přesné výrazy názvů, miska, uložení atd tak jdem na to
Potřebné nářadí:
výměna ramene - stahovák kulového čepu (pokud neni tak 2x kladivo), klíč nebo gola s ořechem velikost 16", 17" a 19", imbus velikost 5" (pouze při protáčení čepu)
výměna tlumiče - stejné jako u ramene + zahnutý klíč 17", imbus 10", stahováky pružin (stačí ty základní za 300kč)
ideálně pokud budete mít jak klíč tak golu protože ne na všechny šrouby je ořech dostatečně dlouhý
2x kladivo, klíč nebo gola s ořechem velikost 17" a 19", zahnutý klíč 17" imbus velikost 5" a 10", stahováky pružin
vyheverování auta a sundání kola je samozřejmostí to nebudu popisovat : )
1) prvně povolíme matku horního ramena velikost 17" a zkusíme vysunout rameno nahoru pokud nejde ani po lehkém klepnutí na šroub použijeme
2) stahovák kulového čepu, případně (2 kladiva a bouchneme do kovové části tím by se mělo uvolnit a rameno vysunout nahoru)
náhled na vyndaný čep ramene a kovová část
teď potřebujeme povolit a vyndat tyčku stabilizátoru.
1) podložíme dolní rameno a necháme spustit auto dolů půjde nám tak lehčeji vyndat tyčku která nebude tak napružená
2) povolíme matky tyček stabilizátoru pokud by se vám protáčeli strčíte imbus 5" do šroubu pokud by to bylo ukrutně utažený dá se ještě použít klíč 16" ze zadní strany tyčky (je tam výstupek na klíč ale jen v učitém otočení)
pokud chceme vyndat jen rameno vyšroubujeme jen šroub č. 2 a přeskočíme sundání podkovy
když je tyčka vyndaná přesuneme se na vyndání šroubů podkovy tlumiče. prvně nezapomeneme odpojit brzdovou hadičku, abs a podobně z úchytů aby se neutrhli
1) povolíme horní šroub imbusem jde to docela ztěžka šroub se nebude protáčet na druhé straně je zapuštěná hranatá matka.
2) povolit dolní šroub klíčem 19" tady je dobré pouřít golu na šroub a klíč na matku kvůli protáčení.
po vyndání šroubu vyndámě i horní šroub a vysuneme podkovu směrem dolu
podkovu sklepneme směrem dolu důležité je vyndat celý šroub který je zároveň pojišťovací jinak podkova dolů nepujde
povolíme všechny šrouby a můžeme vyndat celý tlumič i s horním ramenem
pokud budete chtít vyndat pouze tlumič vyšroubujete jen šrouby č.2
pokud vyndáváte jen rameno stáhnete celý tlumič i s podkovou dolu a vyndáte celé uložení s ramenem, tlumič zůstane v podběhu na místě. (tip povolit prvně matky č.2 a klepnout na šrouby tím tlumič sjede dolu a poté povolit matky č.1 není pak potřeba kroutit uložením, gumové ložisko je v uložení natěsno a jde to vyndávat rukou hůře)
názorná ukázka že se dá vyndat jen samotný tlumič nebo samotné rameno
ukázka tluimiče a šroubů (dva šrouby jsou z uložení a dva z tlumiče proto se dají vyndat každý zvlášť)
zkuste povolit matku zahnutým klíčem 17" co je na dalším snímku ale nevymotávejte ji!!! jen zkuste jestli jde povolit pokud ano zajistěte pořádně pružinu stahovákama (pružina má pořádnou sílu pozor na to) já ji stahoval dokud se mi trochu nepovolila guma od misky)
jak máte pružinu staženou vyndejte matku klíč 17" a můžete vyndat pružinu ven
kompletní příslušenství tlumiče:
tlumič, pružina, dolní gumový doraz, horní gumový doraz, miska, gumové ložisko, prachovka, podložka, matka
mé vrzání způsoboval horní gumový doraz kde se utrhl kousek překrývající gumy pružinu, pružina tak docedala sama na sebe a vrzala
složení dohromady je zase ten samý postup ale obráceně případně jak vám bude vyhovovat, problém může nastat jak správně nasadit misku aby byl tlumič otočený ve správné poloze. já to vyřešil tak že sem si uchytil horní rameno s uložením do podběhu a kompletně složený tlumič ale stále se stahovákama vzal na místo a zkusil ho jestli bude pasovat natočení v podběhu, pokud nesouhlasilo pootočil jsem misku do správné pozice poté sem postupně pomalu uvolnil stahováky a šel montovat tlumič zpátky na místo.
stahovat pružinu na autě je docela obtížné kvůli malému prostoru ale dá se to také jen to chce více trpělivosti protože překáží horní rameno
Naposledy upravil(a) gondal dne 13.5.2014, úte 16:21, celkem upraveno 1 x.
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Alfa Romeo Perfection
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3818
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
jj budu brzo potřebovat
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Dovolím si k dobrému návodu přidat pár postřehů z výměny tlumičů na moji AR 147...
Zásadně nejde povolit ten imbus skrz hliníkový třmen tlumiče. Ani rázovou pistolí, nahřívání třmenu nebo imbusu na autě jsem neměl čím.....V tomto případě doporučuji naříznout tlumič pod miskou pružiny a nechat z něj vystříkat olej. Potom ho říznout úplně aby šel vyndat bez sundání poloosy nebo dolního ramene. Šroub a zbytky tlumiče vydolovat ve svěráku za pomoci flexy, velkého kladiva a hromady nadávek........... A nebo jako já , mít předem koupený náhradní třmeny ze šroťáku, kde práci odvedl někdo jiný a ty zažraný nechat ležet v koutě garáže pro někoho dalšího .
Poštěstí-li se vyndat tlumič vcelku, na zobák tlumiče, který je v hliníkovém třmenu přiložit úhelník nebo lať a označit si jeho pozici na horním plechu uložení (kovová miska se dvěma šrouby). Tuto pozici lze taktéž s trochou saxánismu označit ještě na autě v podběhu před rozřezáním starého tlumiče nejde-li povolit ten imbus. Tímto označením pozice zobáku tlumiče na horním uložení se dá vyhnout laboraci se stahovákama v podběhu při usazování tlumiče do třmenu. Nové tlumiče totiž po složení s pružinou a horní miskou, alespoň ty co jsem dával, měly ten zobák posunutý o 1 cm na obvodu dál, je to zřejmě dáno, jak který výrobce navaří dolní misku pružiny.
Imbusy jsem pro zpětnou montáž nahradil šroubem stejných parametrů, ale s hlavou č.19, důkladně antiseize pastou namazal díru v hliníkovém třmenu a matici jsem použil tu původní čtyřkantovou.
Zásadně nejde povolit ten imbus skrz hliníkový třmen tlumiče. Ani rázovou pistolí, nahřívání třmenu nebo imbusu na autě jsem neměl čím.....V tomto případě doporučuji naříznout tlumič pod miskou pružiny a nechat z něj vystříkat olej. Potom ho říznout úplně aby šel vyndat bez sundání poloosy nebo dolního ramene. Šroub a zbytky tlumiče vydolovat ve svěráku za pomoci flexy, velkého kladiva a hromady nadávek........... A nebo jako já , mít předem koupený náhradní třmeny ze šroťáku, kde práci odvedl někdo jiný a ty zažraný nechat ležet v koutě garáže pro někoho dalšího .
Poštěstí-li se vyndat tlumič vcelku, na zobák tlumiče, který je v hliníkovém třmenu přiložit úhelník nebo lať a označit si jeho pozici na horním plechu uložení (kovová miska se dvěma šrouby). Tuto pozici lze taktéž s trochou saxánismu označit ještě na autě v podběhu před rozřezáním starého tlumiče nejde-li povolit ten imbus. Tímto označením pozice zobáku tlumiče na horním uložení se dá vyhnout laboraci se stahovákama v podběhu při usazování tlumiče do třmenu. Nové tlumiče totiž po složení s pružinou a horní miskou, alespoň ty co jsem dával, měly ten zobák posunutý o 1 cm na obvodu dál, je to zřejmě dáno, jak který výrobce navaří dolní misku pružiny.
Imbusy jsem pro zpětnou montáž nahradil šroubem stejných parametrů, ale s hlavou č.19, důkladně antiseize pastou namazal díru v hliníkovém třmenu a matici jsem použil tu původní čtyřkantovou.
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
na tom šroubu jsem zlomil imbus, tak jsem to zas složil a odvezl do servisu
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
No tak na imbus jsem zvědav o víkendu mě to čeká
Ale vzhledem ktomu, že už jsem na alfě polámal 15očko, TORX 55, 32 ořech tak bych se vůbec nedivil kdyby tam přibyl ještě nějaký imbus
Ale vzhledem ktomu, že už jsem na alfě polámal 15očko, TORX 55, 32 ořech tak bych se vůbec nedivil kdyby tam přibyl ještě nějaký imbus
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Klucí, kdo si to chcete dělat doma, kupte si na kulové čepy stahovák. Je to lepší, než rozmlácený oka těhlic, manžety a klouby prstů.
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
udělat si rysku je dobrý nápad škoda že mě to taky nenapadlo alespoň budu vědět pro příště : )) na stahovák nebyl v pátek večer čas a ani už kde rozkaz zněl jasně vyndat to přes víkend za každou cenu imbus byl vpoho ten se jen tak nezlomí měl sem na něm danou trubku přes kterou sem šrouboval, rukou to samo nešlo.
ted budu ještě měnit dolní rameno že bych udělal zase pár fotek?
edit - zapomněl jsem udělat fotky výměny spodního ramene tak snad příště...
ted budu ještě měnit dolní rameno že bych udělal zase pár fotek?
edit - zapomněl jsem udělat fotky výměny spodního ramene tak snad příště...
Naposledy upravil(a) gondal dne 17.9.2012, pon 09:54, celkem upraveno 1 x.
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Tak jsem měnil přední i zadní tlumiče a naštěstí jste strašili zbytečně
Zadní tlummiče už jsem měl natrenovane takže výměna 80minut. Přední první asi hodinu než jsem na to přišel (jsem si ho nejdříve povolil z uložení nahoře a pak ho tam cpal zpět ) druhý byl prohozený asi za pul noďky.
Jinak imbus a všechny šrouby uplně v pohodě. Všechny šrouby zpátky namazané vazelinou (což se bude hodit při výměně ramen).
Jinak já to udělal takhle, povolil stabík, vidlici z dolního ramene, ten stahovák co drží tlumič a horní uložení. Stáhl pružinu na tlumiči, sklepal vidlici vyhnul jí dopředu a tlumič z toho nějak vypasoval. Zpátky už to šlo dobře jen dobře uložit tlumič.
Docela jsem zvažoval jestli namazat horní uložení v průchodu, ale nechal jsem to nasucho. Nevím jestli by to mělo smysl.
Zadní tlummiče už jsem měl natrenovane takže výměna 80minut. Přední první asi hodinu než jsem na to přišel (jsem si ho nejdříve povolil z uložení nahoře a pak ho tam cpal zpět ) druhý byl prohozený asi za pul noďky.
Jinak imbus a všechny šrouby uplně v pohodě. Všechny šrouby zpátky namazané vazelinou (což se bude hodit při výměně ramen).
Jinak já to udělal takhle, povolil stabík, vidlici z dolního ramene, ten stahovák co drží tlumič a horní uložení. Stáhl pružinu na tlumiči, sklepal vidlici vyhnul jí dopředu a tlumič z toho nějak vypasoval. Zpátky už to šlo dobře jen dobře uložit tlumič.
Docela jsem zvažoval jestli namazat horní uložení v průchodu, ale nechal jsem to nasucho. Nevím jestli by to mělo smysl.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
vypadá to jednoduše
když budu měnit jen horní ramena, tak mi po odpojení tlumiče tlumič sjede dolů a mohu vyndat horní rameno s uložením??
když budu měnit jen horní ramena, tak mi po odpojení tlumiče tlumič sjede dolů a mohu vyndat horní rameno s uložením??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Jo já to tak dělal. Tu vidlici jsem dole vyšrouboval z ramene, to se podařilo dost stáhnout. Vytáhl jsem uložení pak jsem teprve dostal ven kulák z těhlice. Je to možná lepší způsob než se drbat se stahovákem v podběhu.
Zpátky v opačném pořadí, akorát je potřeba si vyheverovat spodní rameno a usadit tam tu vidlici. Když člověk ví jak na to tak to je práce na půl hodinu a záležitost 6ti šroubů
Zpátky v opačném pořadí, akorát je potřeba si vyheverovat spodní rameno a usadit tam tu vidlici. Když člověk ví jak na to tak to je práce na půl hodinu a záležitost 6ti šroubů
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
dělá se to jak sám píšeš povolit vidlici a stáhnout ji i s uložením dolů no nicméně nevim jak si přišel na stahovák v podběhu stahovák v podběhu je potřeba jen když si vymontuješ tu středovou matku v uložení, co drží pružinu která ti vystřelí...protože stahovat to přes pružinu je pěkná pakárna a zbytečná ztráta času matka je rychlejší a nepotřebuješ navíc ty stahovákyDallen píše:Je to možná lepší způsob než se drbat se stahovákem v podběhu.
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Já tuhle výměnu horního ramene absolvoval minulý víkend...sice jsem nepotřeboval návod, ale tak nějak mi to nešlo rozebrat...zareznul mi ten imbusový šroub v hliníku a ani za boha to nešlo vyndat. Nakonec jsem musel povolit poloosu od motoru, spustit ji dolů a vyndat tlumič i s tou hliníkovou vidlicí. Normálně práce na hodinu, takhle mi to zabralo 4,5 hodiny jen to rozložit.
147 Selespeed
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
dá se vyměnit ten silent ve spodním rameni co na něm drží těhlice??
zkoušel to už někdo aniž by se muselo spodní rameno vyndavat??
dále
musí se dělat geometrie po výměně horních ramen???
zkoušel to už někdo aniž by se muselo spodní rameno vyndavat??
dále
musí se dělat geometrie po výměně horních ramen???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Silent se vyměnit dá i na rameni, ale musíš si ho shodit (kulák ven) a udělat si nějaké udělátko na lisování (šroubení, velká matka).
Geo teoreticky dělat nemusíš, ale pokud máš důvod měnit to rameno tak je i důvod dělat geo, ono se to rozhasí tak nějak samo
Geo teoreticky dělat nemusíš, ale pokud máš důvod měnit to rameno tak je i důvod dělat geo, ono se to rozhasí tak nějak samo
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Dallen píše:Jo já to tak dělal. Tu vidlici jsem dole vyšrouboval z ramene, to se podařilo dost stáhnout. Vytáhl jsem uložení pak jsem teprve dostal ven kulák z těhlice. Je to možná lepší způsob než se drbat se stahovákem v podběhu.
Zpátky v opačném pořadí, akorát je potřeba si vyheverovat spodní rameno a usadit tam tu vidlici. Když člověk ví jak na to tak to je práce na půl hodinu a záležitost 6ti šroubů
a tyč stabilizatoru si nevyndaval??
AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Ten už je dávno pryč. Tam není konus jde to samo ven. Akorát to chce mít kola v cca stejné rovině jinak se to tam páčí
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
tak ze to chapu dobre ze si ten sroub v ulozeni hor.ramena povolil a pak vytahl a vytocil rameno a vytahl kulak na tehlici?nebo si nejak vytahl cele horni ulozeni i s tlumicem?
AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Shodil jsem si celou tu dolní vidlici, povolil nahoře šrouby co drží uložení horního ramene a povolil i šrouby které tam drží tlumič s pružinou, pak tam vznikne dost místa na to, aby se dalo vytáhnout uložení přes tlumič. Pak povolíš šroub který drží horní rameno, sundáš uložení a můžeš si to takhle vyklonit.
Asi jsem měl vyhozenou i těhlici dole. Pak to jde celé pěkně vyklonit ven s nábojem.
Musel jsem to takhle udělat bo jinak sem se tam nebyl schopen dostat pro vyhožení kuláku nahoře z těhlice
Asi jsem měl vyhozenou i těhlici dole. Pak to jde celé pěkně vyklonit ven s nábojem.
Musel jsem to takhle udělat bo jinak sem se tam nebyl schopen dostat pro vyhožení kuláku nahoře z těhlice
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
jo diky za info....
jen tak mimochodem,co vseci mate stema stahovakama ??par ran kladivem a musi to jit ven,tak jak spodni čep na spod.rameni...
jen tak mimochodem,co vseci mate stema stahovakama ??par ran kladivem a musi to jit ven,tak jak spodni čep na spod.rameni...
AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Kdybys to dělal každej den a měl neustále rozmlácený ruce, tak by sis ten stahovák rád koupil. A navíc někdo třeba nechce mít šišaté díry v těhlicích
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
ukecal si me a pořidim si to , horni sem fakt nikdy na žadnem svem autě neměnil,jen spodni a tam sem čep vytahl pomoci zapačeni pres rameno velkou pakou...ale že kamoš je automechanik,ma malou dilnu,no te uz vetší a nikdy sem to u nich nevidel....ale beztak to ma jen sem tam nikdy u neho nic nedalal a nebyl jak delalili neco z hornim a s cepama..uz to dycky bylo dole jak sem to videlKůrkyn píše:Kdybys to dělal každej den a měl neustále rozmlácený ruce, tak by sis ten stahovák rád koupil. A navíc někdo třeba nechce mít šišaté díry v těhlicích
bude stačit tenhle? http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... 2HQ5GCSpU=
AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3366
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Díky za návod, ale jak pravil klasik, nebudem se pouštět do žádnejch větších akcí
[video]http://www.youtube.com/watch?v=6AE-nGAdE-I[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=6AE-nGAdE-I[/video]
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
na kely nemůžeš linkovat.
Věř mi, že když si to tam pěkně sedne tak si do toho můžeš mlátit čím chceš a neuděláš nic. Přesně jak píše kurkyn nahoře na tom oku je i taková ploška na klepání a tu už jsem skoro rozklepnul a nešlo to ven.
Teorie dvou kladiv apod. shořela jak papír
Stahovak kup tu
http://www.shop-naradi.cz/stahovaky-sverky/c-1268/
Věř mi, že když si to tam pěkně sedne tak si do toho můžeš mlátit čím chceš a neuděláš nic. Přesně jak píše kurkyn nahoře na tom oku je i taková ploška na klepání a tu už jsem skoro rozklepnul a nešlo to ven.
Teorie dvou kladiv apod. shořela jak papír
Stahovak kup tu
http://www.shop-naradi.cz/stahovaky-sverky/c-1268/
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Fotonávod výměna přední horní rameno, tlumič 147,156,GT
Vyměněne 1 1/2hod.
AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů