téma jsem přejmenoval a přesunul....
Vzhledem k tomu že v oboru antikorozní ochrany se pohybuju tak jsem si o té kapsli přečetl a docela mě to pobavilo
Pro povídání o korozi (atmosférické, tedy té která vzniká vlhkostí ve vzduchu - obligátní povrchová rez na kotoučích měsíc odstaveného auta) je zásadní vědět, že k ní dochází, když je
relativní vlhkost vyšší než 40%. Při nižší rel. vlhkosti je koroze tak pomalá, že nemá smysl ji řešit.... Další faktor který rychlost té koroze ovlivňuje, je teplo - čím je tepleji tím je to rychlejší (chemie, že). Čili rel. vlhkost 50% a teplota 10st. je menší zlo než stejná vlhkost při teplotě 20st. Další podstatné pravidlo je že
rel. vlhkost klesá s teplotou - čili pokud máš v garáži večer 10st. a vlhkost 40%, ráno když bude 0 tak tu vlhkost budeš mít třeba 60 (dají se na to vygůglit aplikace které ti to přesně spočítají)
Pokud tedy chci něco ochránit proti korozi,
musím logicky udržovat tu relativní vlhkost pod 40% (jsou i jiné způsoby které na to jdou jinak než přes omezování vlhkosti, ale to teď není podstatné). A teď se tedy ptám, jak ta kapsle snižuje vlhkost, když v ní neustále cirkuluje vzduch, který si větrák bere z volné atmosféry? Čili když je mimo kapsli vlhkost 60%, no tak ji větrák pošle dovnitř. Funkce té kapsle je tedy absolutně nulová. Je to obyčejný igelitový sáček za 300 liber
Aby to nějak fungovalo, muselo by to ten vháněný vzduch vysoušet a o tom se nic nepíše. Takový vysoušeč vzduchu ovšem vypadá malinko jinak než větráček z počítače, viz:
http://www.zbozi.cz/?q=vysou%C5%A1e%C4% ... na-od=3000 Navíc takový vysoušeč musí někam odvádět tu vodu atd... je to prostě něco malinko jiného.... A náklady na jeho provoz by rozhodně nebyly pár korun měsíčně....
Čili pokud chceš auto na 3 měsíce odstavit a ochránit proti povrchové korozi, můžeš udělat toto:
1) sezeň si vytápěnou garáž - když tam budeš udržovat teplotu kolem 20st a nebudeš tam mít zdroje vlhkosti (třeba dřevo atd.) tak máš po starostech (vlhkoměr máš dnes na každém teploměru za 300 Kč)
2) auto zabal - ale ne do směšného pytlíku, ale do bariérové fólie. Bariérová fólie (bývají hliníkové - znáte z obalů na čipsy nebo kafe) nepropouští žádnou vlhkost. Takže, když si to auto do ní zabalíš, tu fólii dokonale uzavřeš (potřebuješ spešl kleště, kterýma to zavaříš) a předtím dovnitř nahážeš vysoušedla, tak ti to tu atmosféru vevnitř vysuší někam na vlhkost 5% a máš tam defacto na pořád tak dokonalé sucho, že bys tam to auto mohl mít pár let a nepoznáš žádnou změnu.
Problém je v tom, že takový velký obal by stál tisíce a když ho jednou zavaříš, při otvírání ho potrháš. Čili bys musel být extrémně opatrný, aby se dal používat opakovaně. Navíc vysoušedla po jednom použití vyhodíš a budeš příští rok potřebovat nové....
Ale kdyby tě to moc zajímalo, asi bych ti s tím uměl pomoci tak, že vstupní investice by byla řekněme 4000 Kč a dalo by se to používat opakovaně.... Tedy řekněme aspoň pár let....
Každopádně ta bublina je naprostý vtip....

To je fakt jenom na to aby ti káru nepochcala kočka, ale myslím že takový problém se dá řešit levněji....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)