Kupujeme AR 147...

Odpovědět
don Corleone
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8
Registrován: 28.6.2015, ned 22:38

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od don Corleone » 29.6.2015, pon 16:18

dekuji to jsem chtěl slyšet :D a ještě jsem se tu dočetl že by s tim vymontovanim mohli byt problémy něco v tom smyslu od 2015 trestne :(

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 29.6.2015, pon 17:19

EGR trestné určitě nebude a DPF pravděpodobně mít nebudeš. Navíc si ani nejsem jistý, jak to bude u aut, kde bylo DPF volitelnou výbavou (v některých státech když sis dal DPF, měl jsi nějakou úlevu na dani). Páč když to tam být od výroby nemusí a je to jen výbava (což u minimálně do nějakého roku bylo), tak by tam asi nemuselo být, jen bys neměl v těch zemích dostat úlevu? To je asi spíš pro právníky.
Jinak co tu kluci kuchali z tohoto motoru DPF (jen na 159), tak na technické ani emisích nikdo nepoznal, že je kuchnuté. Jak to budou hledat pak nemám tušení, páč emise to neovlivňuje a leda by ti rozebrali auto, aby koukli, jestli to DPF tam je, nebo ne.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

don Corleone
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8
Registrován: 28.6.2015, ned 22:38

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od don Corleone » 29.6.2015, pon 18:54

no mělo by to tak byt kamarad ma a3 2.0tdi vse off a zadnej problém me jde o to ze budu muset letat skoro na hranice at:it takze cele rakousko a kousek nemec. a nikdy jsem nemel s POLIZEI dobrou skusenost rakusaci v poho :smt033 ale nemec na pest :smt021

Wocass
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 20.4.2014, ned 07:53
Bydliště: Borohrádek

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Wocass » 4.7.2015, sob 13:21

Jenom malý dodatek:
Vychází nová legislativa, kde technické kontroly budou muset kontrolovat vozy včetně readiness codů, takže DPF či EGR vyrušený poznají a vozidlo je technicky nezpůsobilé. Jinak vyrušený DPF pozná s prominutím i blbec. Ovšem 147 před FL (nevím jak po FL) mají starší soft., takže egr nehlásí závadu na palubáku pouze v řj. kde je to tuším překročený regulační rozsah, závada je smazatelná a vůz emise naměří v pořádku, dpf nemá.

Trestné to není, ale technickou neprojdeš a pak bych nedoporučoval jezdit za hranice. Tam se s lidma tak ne****u jako u nás, takže pokuty až 1000 euro a vozidlo nesmí pokračovat v jízdě. Policisté jsou školeni, takže vizuálně zjistí podezření na vykuchaný či špatně účinný dpf, následuje odborná kontrola a pak spoustu protíží.

EDIT: Jenom k tomu ovlivňování emisí. Emise to ovlivňuje a to hodně, proto to tam i je :wink:
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kW
ex Fiat Punto Mk I

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od glassonion » 5.7.2015, ned 15:11

No tady se toho sešlo, takže..don corleone... pokud ta 159ka hulila, neznamená ještě, že je DPF off. Problém může být úplně ale úplně jinde např. špatně udělanej chip...
to wocas...Policisté jsou školeni, takže vizuálně zjistí podezření na vykuchaný či špatně účinný dpf.... zajímalo by mně, jak pouze vizuelně zjistí, že je ten filtr vykuchanej nebo až dokonce takto zjistí/vizuelně/, že je špatně účinný... :smt102
Tyhle kecy o těch kontrolách jsou zatím na úrovni JPP, ještě nikdo nikde nepsal..ano to se stalo mně anebo byl jsem fyzicky přítomen. Pokud ty jsi to zažil na vlastní kůži tak by bylo dobrý se s námi o to podělit, nebo pokud je někdo v tvém okolí který to opravdu zažil. Jinak jak říkám JPP...
Add policajti.. moje zkušenost je úplně obrácená, rakušáci buzerujou, v Německu bydlim a za poslední čtyři roky jediná kontrola s dotazem na alkohol, bylo po půlnoci no
AR 145 1.4TS Juniorka

don Corleone
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8
Registrován: 28.6.2015, ned 22:38

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od don Corleone » 6.7.2015, pon 15:19

je to jedno jestli DE nebo AT kazdopadne si myslim ze to zas tak horke nebude ne ? chip a takovehle věci se delaji všude a potkavam hulici auta uplne všude a jde preci o ten coud to vizualne kontrolovat :D

Wocass
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 20.4.2014, ned 07:53
Bydliště: Borohrádek

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Wocass » 10.7.2015, pát 21:27

Naprosto jednoduché. Pokud je vozidlo vybaveno filtrem pevných částic musí být koncovka výfuku čistá a neobsahovat zbytky sazí. U většiny vozidel stačí kouknout do výfuku, u zbytku strčit prst a setřít. Pokud vytřu z výfuku saze je filtr vykuchaný nebo špatně účinný. Ať už poškozením (nejčastěji špatným čištění neboť DPF se čistit nesmí) nebo nefukčním katalizátorem.
Pokud někdo chce namítat staré auto špinavý výfuk má, tak opravdu nemá. Z osobní zkušenosti pár vozů mám, kde byl auto pravidelně servisováno, regenerace probíhaly jak měly a výfuk po 160k najeto byl krásně čistý.

add: ještě malé doplnění k měření emisí aby to nebylo JPP.
Když je filtr funkční, kouří vozidlo maximálně do hodnot 0,03 m-1, kdežto když tam není, je hodnota minimálně 10x vyšší.
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kW
ex Fiat Punto Mk I

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1582
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od MikeC » 11.7.2015, sob 15:00

No nevím. Já mám auto které jezdilo od výroby (2007) s DPF, bylo pravidelně servisováno atd. A když jsem ho před 2 měsící koupil, tak koncovky byly pořádně zauhlené.
Jestli to nebude třeba taky stylem jízdy. Když se jezdí hodně město, tak pak se to DPF častěji profukuje a ty saze z toho stejně vyletí :wink:
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Wocass
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 199
Registrován: 20.4.2014, ned 07:53
Bydliště: Borohrádek

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Wocass » 11.7.2015, sob 20:50

To ano ale pokud DPF pracuje správně a regenerace také, tak prostě musí být koncovky čisté. Pokud nejsou tak to indukuje problém. Hodně jednoduše řečeno nejprve saze DPF zachycuje, takže koncovky jsou čisté a pak proběhne regenerace, kdy se zase vyčistí a výfuk je zase čistý. Od toho tam je, kdyby saze procházely ven s funkčním fapem, tak tam nemusí být. A ono je servisované vozidlo a servisované vozidlo. Jedny z dost častých problémů jsou špatné aditiva do nafty a pod.
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kW
ex Fiat Punto Mk I

Ramirez

Příspěvky: 1
Registrován: 11.8.2015, úte 17:44

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Ramirez » 11.8.2015, úte 17:51

Zdravím
Chtěl bych Vás poprosit o radu ohledně alfy 147 1.6TS.
Jak jsou na tom ohledně poruch motoru? :-)
Předem díky za odpověď

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 11.8.2015, úte 18:52

Sám se neporouchá, leda když mu pomůžeš točením za studena. Taky při snaze o poruchu pomůže olej buď neměnit, nebo tam dát nějakej jinej, než tam má být. Určitě najdeš i víc návodů, jak motoru pomoct k poruše. Minimálně když si projdeš tohle vlákno, nebo zabrousíš do vlákna techniky, kde se lidi věnují jen motorům 1.6 Twin Spark. Přeji hodně štěstí s poruchami :13:
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Giocatore
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Giocatore » 30.8.2015, ned 18:20

Ahoj,
chystam se kupovat AR 147 Facelift 1.9 JTD, a tak bych chtel poprosit majitele a zkusene alfisty o rady pri koupi, na co se zamerit krome beznych veci jako pri koupi jinych aut... Myslim tim specificke a nejcastejci zavady, problemy atd...
Samozrejme vim o ramenech podvozku, to neberu jako zavadu, kazde auto ma neco, a verim tomu ze kdyz to vymenim za nejake kvalitni, treba Meyle HD, a nevymetu kazdou diru tak by to mohlo i cca 50000km vydrzet ne? :)
Budu vybirat urcite mezi 1.9 JTD 85kw nebo 88kw, rok idealne 2005 a vyse. 110 kw je lakavych, ale docetl jsem se o nejakych problemech s EGR a vyrivymi klapkami v sani, takze radeji zustanu u tech 8V.

Nejsem uplny lajk, takze prosim pokud mozno hlavne nedostatky, ktere nelze pri prvni jizde rozeznat abych vedel na co se zamerit.

díky

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 30.8.2015, ned 19:47

Hele v podstatě nemá 147 s jtd 8v žádné své nemoci, či slabosti. Podvozek sice nevydrží jako u Landroveru, ale ani ten není vyloženě slabý. Já kupoval 147 s 1.9 dva roky dozadu a leveé přední horní rameno mělo trochu vůli. Najel jsem s tím dalších 25 000, šel s tím na technickou a tam mi týpek řekl - všechno v pohodě, jen to rameno má trochu vůli, ale prý je to zanedbatelné.
Osobně jsem ani v diskuzích, ani ze svých zkušeností nenarazil na jedinou věc, která by se nějak častěji kazila a porouchávala. Snad jedině převodovka u těch 16v nemusí chodit vždycky úplně dobře, bo je to nějakej opel bazmek, ale u těch 8v asi fakt není nic hrozného.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Giocatore
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Giocatore » 31.8.2015, pon 22:51

ok, díky za rychlou odpoved :) Alfu jsem nikdy nemel, i kdyz se mi vzdycky moc libily, takze jsem se chtel radeji predem informovat na co si dat pozor. Jeste jsem uvazoval o 156, ale nakonec jsem od toho upustil kvuli tomu ze je to sedan a pristup do kufru bude na ho...o, takze jsem da se rict rozhodnutej pro tu 147 85kw. Jeste se zaptam jak je to zprevodovane u te 85kw? Delaji jen 5kvalty? Kolik cca toci pri 130?

A jen tak pro zajimavost, delali se vubec 110kw bez tech vyrivych klapek v sani? podle ceho se to pozna?
díky

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 1.9.2015, úte 05:24

u těch 8v se dělají ješn 5 kvalty- 6ti jsou až u 16v. Jak je to zpřevodované si nejsem jist, mám ten 16v.

Výřivé klapky jsou podle mého až u 159. 147 je snad ani nemá. Moje si myslím, že je nemá určitě.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Princ William
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 526
Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
Bydliště: Plzeň

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Princ William » 7.9.2015, pon 13:05

Něco pod 3000 ot/min. Ty 3000 jsou tam tak při cirka 140 km/h.
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB

Olaf
Uživatelský avatar

Příspěvky: 20
Registrován: 10.2.2014, pon 14:13
Bydliště: Praga mater urbium

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Olaf » 8.9.2015, úte 14:21

Don Corleone: To, že nějaký auto hulilo, pač bylo čiplý, je nesmysl. Teda nesmysl pouze tehdy, pokud ti dělal čip někdo, kdo ví, co dělá a auto předtím prošlo zevrubnou kontrolou vstřiků, turba, spojky, apod. Plus to může bejt asi tak milionem dalších faktorů. Samozřejmě, že po zásahu typickýho rádoby tunera, kterej si koupil soft a kábl z ebay a načipuje cokoliv, to bude hulit jako prase vždy. Osobně mám 110 kw čiplejch na cca 135 kW, čip je na míru motoru a pozor, ani při zátěži nehulí, takže asi tak.

Giocatore: rozhodně Ti doporučuju 147 se 110 kW. 85 nebo 88 je fajn, ale pak se jednou projedeš v 110 kW a budeš zklamanej. Rozdíl je fest znát, spotřeba prakticky identická, jestli to někomu hodí litr na sto, tak je to moc, a ten podvozek to bez problémů zvládne. Jako bonus budeš mít hravý a rychlý auto se směšnou spotřebou, o šestikvaltu a zhusta lepší výbavě nemluvě. Jinak vířivé klapky sání se, pokud se nemýlim, těch JTDm ve 147 vůbec netýkaj, to je spíš záležitost 2,4 aspol. O problémech s EGR exkluzivně u 110 kW taky slyšim poprvé, je to blbost. EGR ti může dělat problemy v jakymkoliv motoru. Ale s tou 110 kW verzí se minimálně projeď.

Giocatore
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Giocatore » 12.9.2015, sob 10:38

Olaf píše:Don Corleone: To, že nějaký auto hulilo, pač bylo čiplý, je nesmysl. Teda nesmysl pouze tehdy, pokud ti dělal čip někdo, kdo ví, co dělá a auto předtím prošlo zevrubnou kontrolou vstřiků, turba, spojky, apod. Plus to může bejt asi tak milionem dalších faktorů. Samozřejmě, že po zásahu typickýho rádoby tunera, kterej si koupil soft a kábl z ebay a načipuje cokoliv, to bude hulit jako prase vždy. Osobně mám 110 kw čiplejch na cca 135 kW, čip je na míru motoru a pozor, ani při zátěži nehulí, takže asi tak.

Giocatore: rozhodně Ti doporučuju 147 se 110 kW. 85 nebo 88 je fajn, ale pak se jednou projedeš v 110 kW a budeš zklamanej. Rozdíl je fest znát, spotřeba prakticky identická, jestli to někomu hodí litr na sto, tak je to moc, a ten podvozek to bez problémů zvládne. Jako bonus budeš mít hravý a rychlý auto se směšnou spotřebou, o šestikvaltu a zhusta lepší výbavě nemluvě. Jinak vířivé klapky sání se, pokud se nemýlim, těch JTDm ve 147 vůbec netýkaj, to je spíš záležitost 2,4 aspol. O problémech s EGR exkluzivně u 110 kW taky slyšim poprvé, je to blbost. EGR ti může dělat problemy v jakymkoliv motoru. Ale s tou 110 kW verzí se minimálně projeď.
Kdyz neco najdu, tak se projedu at mam moznost porovnani :) Nevím no, vsude co jsem cetl nazory nebo recenze tak psali ze 8v jsou spolehlivejsi, nevim proc...

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 12.9.2015, sob 19:39

Hele ona asi bude spolehlivější. Bude to v praxi znamenat to, že ikdyž ti za 20 let celé auto shnije, tak ten motor pořád poběží. 16ventil poběží o rok méně. Obě verze JTD jsou dost možná nejspolehlivější turbodiesely. Spíš mě u toho 16v sere převodovka a spojka. Prostě se v tom pořád hrabu, pořád něco měním a pořád mě zlobí šestka a ani chod není vždycky hladký a přesný. Spojka se mi po roce a půl zase zavzdušňuje (nebo prosakuje jeden válec a nedrží tlak jako před výměnou) a chodí nepravidelně. Ale to mám možná pech na kus já. Motoru bych se nebál.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

liška

Příspěvky: 11
Registrován: 25.2.2014, úte 19:12

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od liška » 1.10.2015, čtv 20:52

Zdar, nějaký zkušený alfa samec :D z Brna co by se na ni jel se mnou podívat prosím? :) Jsem lajk moc toho nepoznám.

http://auto.bazos.cz/inzerat/52459483/A ... -KLIMA.php

Giocatore
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Giocatore » 4.10.2015, ned 12:08

Tak jsem se byl konecne podivat na jednu 147 1.9 jtd 16V 110kw, 2005. A vypada to tak ze me to trochu zklamalo, zitra se jeste pojedu podivat na jednu 8V verzi 88kw.
Chci se zeptat jestli to takto maji vsechny 16V 110kw, nebo jen tato na kterou jsem se byl podivat, napr. protoze mela neco s turbem?
Proste do cca 2000ot bylo to auto mrtvy, od 2000ot střela. Bud mi prislo ze ma turbo pozdejsi nastup a do 2000ot je treba zatuhla regulacea nebo je to divne zprevodovane. Protoze do tech 2000ot to proste nejelo, po meste jsem musel kolikrat z 3ky na 2ku protoze cekat 3-4 sekundy nez prekonam ten turboefekt to se fakt nedalo...
Jak to mate vy? je to normalni? nebo je to proste spatne zprevodovane a do 2000ot to proste netahne?

Uvidime jak zitra ta 88kw s 5kvaltem.

díky

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 4.10.2015, ned 16:38

Mám tu 16v a rozhodně to není do 2000 mrtvé. do 1300 je to hodně mdlé a ani nedoporučuji trápit motor pod 1500, ale od 1300 (sice s nevolí a hukotem) motor zrychluje. Od 1500 po městě v pohodě a výkon jako takový jde cca od 1700-1800 a pak to až cca do 3000 táhne jako blbý. Pak to trochu upadá, ale bez nějakýho výraznýho poklesu to jde až do 4000. Do 4500 jsem to snad nikdy nevytočil, už mi to přijde zbytečný.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Marek_3L
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
Bydliště: Rozsochatec (HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Marek_3L » 4.10.2015, ned 22:53

Giocatore píše:Tak jsem se byl konecne podivat na jednu 147 1.9 jtd 16V 110kw, 2005. A vypada to tak ze me to trochu zklamalo, zitra se jeste pojedu podivat na jednu 8V verzi 88kw.
Chci se zeptat jestli to takto maji vsechny 16V 110kw, nebo jen tato na kterou jsem se byl podivat, napr. protoze mela neco s turbem?
Proste do cca 2000ot bylo to auto mrtvy, od 2000ot střela. Bud mi prislo ze ma turbo pozdejsi nastup a do 2000ot je treba zatuhla regulacea nebo je to divne zprevodovane. Protoze do tech 2000ot to proste nejelo, po meste jsem musel kolikrat z 3ky na 2ku protoze cekat 3-4 sekundy nez prekonam ten turboefekt to se fakt nedalo...
Jak to mate vy? je to normalni? nebo je to proste spatne zprevodovane a do 2000ot to proste netahne?

Uvidime jak zitra ta 88kw s 5kvaltem.

díky
a nebyla to náhodou 103 kW? ta se takhle chová
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174

MM-TECH.cz

Giocatore
Uživatelský avatar

Příspěvky: 40
Registrován: 11.11.2013, pon 10:57

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Giocatore » 5.10.2015, pon 07:08

Papirove to byla 110kw, pokud vim tak 103kw se davali jen do pred Faceliftem.
Takze v tom pripade s tim neco bylo, tipnul bych to na regulaci turba nebo tak neco... Jeste ze jsem dal od toho ruce pryc :)

Olaf
Uživatelský avatar

Příspěvky: 20
Registrován: 10.2.2014, pon 14:13
Bydliště: Praga mater urbium

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Olaf » 5.10.2015, pon 13:21

Giocatore píše:Papirove to byla 110kw, pokud vim tak 103kw se davali jen do pred Faceliftem.
Takze v tom pripade s tim neco bylo, tipnul bych to na regulaci turba nebo tak neco... Jeste ze jsem dal od toho ruce pryc :)
Možná předčasně, mohl to bejt jen zasranej EGR... Víc by ti řekla diagnostika. Jinak chování jak napsal Temp.

Tempe, ad ta spojka: nemáš v prd*li prasátko? Nemyslim jako doslova :D , ale spojkový. Mně to dělalo to samý, průsaky, nova spojka a zas to samý, a bylo to prasátkem. Jinak mně chodí kulisa krásně, nevychozeně, kvalty tam padaj krásně a celkem přesně, akorát občas tam nechce zapadnout hned zpátečka, tak jednou z deseti pokusů.

Odpovědět

Zpět na „147“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti