Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Tak jsem byl rozhodnutý ty 2000 pro lepší zvuk obětovat, ale když tu i někdo psal, že dokonce dojde k úbytku výkonu tak nevím. (uvažoval jsem o KNku do origo airboxu na 2.4JTDm)
AR 159 2.4 JTDm 147kW
Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Nemate nekdo zkusenost s sportovnim sani znacky Jap Parts ?
http://www.gorace.cz/cz-detail-1105134- ... 0-cai.html
nebo s greenem ?
http://alfa-romeo.autodoplnky.cz/alfa-r ... 85462/?h=1
diky..
http://www.gorace.cz/cz-detail-1105134- ... 0-cai.html
nebo s greenem ?
http://alfa-romeo.autodoplnky.cz/alfa-r ... 85462/?h=1
diky..
Alfa Romeo 159 2.0 125kw rv. 2011
Alfa Romeo 147 1.6 88kw rv. 2001
Alfa Romeo 147 1.6 88kw rv. 2001
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
jeb na to!
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Radši bych nechal původní box a koupil kvalitní vložku.
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
A nebo pravidelně měnil papírák 

Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
100 bodovhadXR píše:A nebo pravidelně měnil papírák
stale jak citam jak niekto chce jebat predrazene tuzingove filtre do auta tak mi je z toho zle, aj najlacnejsi papirak urobi viac uzitku jak nejaka tuzing vlozka, lebo ked na tu vlozku zabudnes tak je to riadny bordel, zeny si tak isto menia vlozky pravidelne akurat u auta ked zabudnes na nejaky papirak tak nepusti cez seba ziaden bordel narozdiel od tych tuzing chujovin
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Tak jsou i vyjímky.Danni píše:100 bodovhadXR píše:A nebo pravidelně měnil papírák
stale jak citam jak niekto chce jebat predrazene tuzingove filtre do auta tak mi je z toho zle, aj najlacnejsi papirak urobi viac uzitku jak nejaka tuzing vlozka, lebo ked na tu vlozku zabudnes tak je to riadny bordel, zeny si tak isto menia vlozky pravidelne akurat u auta ked zabudnes na nejaky papirak tak nepusti cez seba ziaden bordel narozdiel od tych tuzing chujovin
vložka filtru vzduchu SprintFilter polyester
Závodní filtr vzduchu SprintFilter univerzální polyester/karbon
K N filtr
web : http://www.sportovni-vzduchove-filtry.cz/
Společnost K&N provedla nezčetně testů svých produktů, stejně jako byly tyto produkty podrobeny zkoumání nezávislých laboratoří. I přesto si společnost K&N troufá používat slogan Nejlepší vzduchové filtry na světě. Testy nespočívaly pouze v hodnocení nárůstu výkonu, ale také ve vyvrácení celé řady mýtů.
Prvním mýtem je možnost poškození váhy vzduchu prolínajícím olejem. Ten vznikl ze strany servisů a prodejců klasických filtrů vzduchu, kteří samozřejmě přichází o své zákazníky. Tři roky prověřovacích testů K&N ukázalo, že tento mýtus vůbec není možný. Bylo důkladně otestováno 107 různých typů snímačů a žádný nejevil sebemenší známky kontaminace olejem.
Bylo dokonce provedeno zkoumání asi 100 kusů vadných MAF senzorů zaslaných zákazníky, ve snaze zjistit, zda některý z nich nebude vykazovat zbytky oleje. Nakonec se ukázalo, že 50% měřičů nebylo vůbec vadných a u ostatních nebyla přítomnost oleje prokázána. Za společnost PowerTEC - značkový chiptuning bychom však chtěli připomenout, že je zapotřebí dodržovat předepsané dávkování množství oleje K&N a filtr "nepředávkovat".
Firma K&N však šla ještě dál. Bylo prováděno testování snímačů, které byly ponořeny do oleje nebo na ně byl olej rozprašován. V těchto případech došlo ke krátkodobé chybné interpretaci údajů, po chvíli však váha vzduchu fungovala opět tak, jako před aplikací oleje. To vše potvrdilo, že olej nepůsobí žádné potíže.
Více informací na: http://www.sportovni-vzduchove-filtry.c ... z3wlh3NSzC
Společnost K&N provedla nezčetně testů svých produktů, stejně jako byly tyto produkty podrobeny zkoumání nezávislých laboratoří. I přesto si společnost K&N troufá používat slogan Nejlepší vzduchové filtry na světě. Testy nespočívaly pouze v hodnocení nárůstu výkonu, ale také ve vyvrácení celé řady mýtů.
Prvním mýtem je možnost poškození váhy vzduchu prolínajícím olejem. Ten vznikl ze strany servisů a prodejců klasických filtrů vzduchu, kteří samozřejmě přichází o své zákazníky. Tři roky prověřovacích testů K&N ukázalo, že tento mýtus vůbec není možný. Bylo důkladně otestováno 107 různých typů snímačů a žádný nejevil sebemenší známky kontaminace olejem.
Bylo dokonce provedeno zkoumání asi 100 kusů vadných MAF senzorů zaslaných zákazníky, ve snaze zjistit, zda některý z nich nebude vykazovat zbytky oleje. Nakonec se ukázalo, že 50% měřičů nebylo vůbec vadných a u ostatních nebyla přítomnost oleje prokázána. Za společnost PowerTEC - značkový chiptuning bychom však chtěli připomenout, že je zapotřebí dodržovat předepsané dávkování množství oleje K&N a filtr "nepředávkovat".
Firma K&N však šla ještě dál. Bylo prováděno testování snímačů, které byly ponořeny do oleje nebo na ně byl olej rozprašován. V těchto případech došlo ke krátkodobé chybné interpretaci údajů, po chvíli však váha vzduchu fungovala opět tak, jako před aplikací oleje. To vše potvrdilo, že olej nepůsobí žádné potíže.
Více informací na: http://www.sportovni-vzduchove-filtry.c ... z3wlh3NSzC
Alfa Romeo 159 2.0 125kw rv. 2011
Alfa Romeo 147 1.6 88kw rv. 2001
Alfa Romeo 147 1.6 88kw rv. 2001
- Petulin940
- Pozorovatel
- Příspěvky: 409
- Registrován: 23.3.2016, stř 17:04
- Bydliště: Praha
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Jelikož originální sportovní fitry vždy nebyly za hubičku,tak jsem kdysi "vytunil" sání velice jednoduše-zdvojením klasiky-papírového filtru.Zvuk dobrý,výkon nic moc.chtělo to ještě lepší přívod studeného vzduchu přesto,že "křídlo ala RS" trochu odsávalo horký vzduch z motorového prostoru.Provozováno jen v létě-na zimu se celá ta paráda sundala a nasadil se originální násosák.To je jen taková nostalgická vzpomínka....:-)
Naposledy upravil(a) Petulin940 dne 29.4.2019, pon 21:10, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Vyznam: nula
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
- Petulin940
- Pozorovatel
- Příspěvky: 409
- Registrován: 23.3.2016, stř 17:04
- Bydliště: Praha
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Uplně k ničemu to zas nebylo,díky sníženému odporu nasávaného vzduchu šel motor lépe do otáček.a když bylo potřeba oba papírové filtry vyměnit,nebyla to žádná finanční tragédie.Originální kit by byl uplně jinde.
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Yboris píše:Ten nikasil je obvzlast hasklivy na prach pist u otvoreneho sani u GSXR trebars u litra je 24 motohodin potom ide vlivem opotrobeni optimalna komprese do p....e a este ked teda tak vyfukujete a mate to tak ciste mazete to vubec olejem na fitre ja si myslim ze ne to sa musi vyprat a potom namazat a to by ste potom cucali co tama frci do nutra, inac sani na trumpetku treba u supatka na kreidleru zjelo pist aj z kruzkem za vykend a to je vlozka z tvrdochromem .
Nevím kde jsi vzal že u GSXR se počítaj motohodiny. Motohodiny se počítaj jen a pouze u sportovních endur a krosek .... GSXR 750 i litra jsem vlastnil (proto mám nick gixxer) a mimojiné testoval xxxxxxxx desítek motorek a tohle je výplod. U GSXR když měníš vložku filtru (mění se vložka místo papíráku) tak se mění v závislosti na kilometrech a ne motohodinách .... na motohodiny se mění filtr právě jen u teréních motorek. A co se týče filtrů tak dneska téměř každý má na sportovní motorce KN a nebo třeba BMC a nikdy to nikomu vlivem toho filtru nezdechlo .... ani těm největším prasatům na údržbu.
Mimochodem když se bavíte o tom výkonu tak právě litrový bajky maj už běžně okolo dvěstě koníků .... a například právě GSXR 1000 byla první mašina která má z 0-200 za 7 sekund

ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Jen doufejme, že se v testu nedopustili faux pas a filtr měli správně naolejovaný. Přece jen mě až takový aušus na prémiového výrobce nesedí.
BTW: se SprintFilter někdo zkušenosti nemáte? Docela mě to táhne ...
BTW: se SprintFilter někdo zkušenosti nemáte? Docela mě to táhne ...
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Za mě zkušenost, že do benzínové atmosféry sportovní filtr určitě ano. Co se nafty s turbem týče, netuším (ale je to na mém nákupním seznamu pro Breru v top 10). Koupil jsem do Cougara (poctivá atmosféra, benzín, 16V) celý kit sportovního sání Simota s bavlněným filtrem a jen plusy. Předtím reakce na plynový pedál mdlá. Po kitu s bavlněným filtrem okamžitá reakce na sebemenší sešlápnutí plynového pedálu. Po zvednutí kapoty filtr zcela slyšitelně silně nasává vzduch. Startování na drb. Zvuk motoru při zátahu je pak surovější. Přesně tak, jak má u sportovního nebo sportovně vypadajícího auta být. Kit je v tom autě 2-3roky a jen jednou jsem měl problém s cukáním auta a to jen proto, že jsem rok a půl kašlal na údržbu filtru. Byl ucpaný nečistotama. Nasává více vzduchu, agresivněji, tím pádem je potřeba častější údržba. Stačilo pořádně umýt, propláchnout, nechat pořádně uschnout (dělám v létě) a auto zase ožilo. Hlavní rozdíl je léto/zima. Už proto, jak tu někdo psal. Chladný vzduch je bohatší na kyslík = motor lépe spaluje = rozdíl pozná i žena za volantem bez předchozího upozornění, že je pod kapotu něco jinak.
Ford Cougar 2.0l 96kW
O novém přírůstku nejsem ještě rozhodnutý, ale bude to novotina ročníku 2018 (Alfa už rozhodně ne).
O novém přírůstku nejsem ještě rozhodnutý, ale bude to novotina ročníku 2018 (Alfa už rozhodně ne).
- Petulin940
- Pozorovatel
- Příspěvky: 409
- Registrován: 23.3.2016, stř 17:04
- Bydliště: Praha
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
No prosím...funguje to!
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Zdravím,
nikde jsem nenašel odpověď.
Chci znát názor těch kdo měnili hadici/trubku sání od filtru ke klapce za sportovní? Nebavim se ted o filtru.
Poznali jste rozdíl, třeba lepší reakce plynu atd? Je mi jasný že koně ani osli to nepřidá
Protože, K čemu slouží na orig. plast trubce ta plastová nádobka/odbočka v kroužku na fotce? Když dám sportovní, a ta nádobka tam nebude, co se změní?
AR 156 2,5 V6 díky
nikde jsem nenašel odpověď.
Chci znát názor těch kdo měnili hadici/trubku sání od filtru ke klapce za sportovní? Nebavim se ted o filtru.
Poznali jste rozdíl, třeba lepší reakce plynu atd? Je mi jasný že koně ani osli to nepřidá

Protože, K čemu slouží na orig. plast trubce ta plastová nádobka/odbočka v kroužku na fotce? Když dám sportovní, a ta nádobka tam nebude, co se změní?
AR 156 2,5 V6 díky
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
tz nesmysle na sání jsou jen rezonanční tlumiče hluku... nic víc... krom že to blbě vypadá to nic nesebere, ani nepřidá...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Jo takže to můžu v klidu uříznout a zaslepit? ... dělám si prd...hno3 píše: 30.4.2020, čtv 20:27 tz nesmysle na sání jsou jen rezonanční tlumiče hluku... nic víc... krom že to blbě vypadá to nic nesebere, ani nepřidá...

Ne takže z hlediska fuknčnosti to kromě tlumení hluku žadnou další nemá? Čekal jsem že když koupím přímý kit, třeba Autodelta, tak bude mít lepší aspoň reakce na plyn atd? Protože čím méně kolen a záhybů, tím lepší proudění vzduchu přeci?
Tahle blbost ta nádobka mi přijde jako nesmysl co jen má větší odpor vzduchu?
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Neměla by se při instalaci kitu upravit řídící jednotka? Aspoň u Stangu to tak je, po instalaci bez úpravy přidá max 12k, s úpravou až 30.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Podobnú vec majú aj TS motory aj keď ešte pred filtrom. Čítal som veľa diskusií o tom, že je to súčasť naladenia sania a odstránením dôjde k zhoršeniu výkonových parametrov motora. Iní tvrdili to, čo aj hno3, že sa jedná len o tlmič zvukových emisii.
Vzhľadom na to, že brazílske verzie toto nemali a aj samotný eper viedol súčiastku pod názvom "tlmič", rozhodol som sa dať to preč. U TS je samotná nádobka väčšia a vypchatá nejakou tkaninou, takže som ušetril aj nejakú tú hmotnosť.
Po odstránení sa určite zlepšil zvukový prejav motoru, avšak len pri záťahu, čo mi presne vyhovovalo. Motor VEĽMI zlenivel v nízkych otáčkach (a tým slovom nízke myslím úplne nízke - cca do 1500rpm, takže v podstate nevyužívané spektrum otáčok), vo vyšších to možno trochu ožilo, ale to môže byť len placebo. Osobne (u TS) odporúčam, ale výsledky by vedelo povedať len meranie výkonu na brzde.
Vzhľadom na to, že brazílske verzie toto nemali a aj samotný eper viedol súčiastku pod názvom "tlmič", rozhodol som sa dať to preč. U TS je samotná nádobka väčšia a vypchatá nejakou tkaninou, takže som ušetril aj nejakú tú hmotnosť.
Po odstránení sa určite zlepšil zvukový prejav motoru, avšak len pri záťahu, čo mi presne vyhovovalo. Motor VEĽMI zlenivel v nízkych otáčkach (a tým slovom nízke myslím úplne nízke - cca do 1500rpm, takže v podstate nevyužívané spektrum otáčok), vo vyšších to možno trochu ožilo, ale to môže byť len placebo. Osobne (u TS) odporúčam, ale výsledky by vedelo povedať len meranie výkonu na brzde.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
1) motor zajímá co nejmenší odpor (tlaková ztráta) před škrtící klapkou (v ideálním případě tam je v případě atmo motorů vždy atmosferický tlak.. realita je díky různejm zakřivením sání a nedostatečným průměrům trubek často jiná...)... tj. tato nádobka, jelikož není v cestě a nedělá žádný restrikce je na sání pouze k tlumení hluku a výkonově v porovnání s chobotem od autodelty musí vyjít nastejno (leda pokud není autodelta trochu většího průměru..)
na základě tohoto jediný zlepšení výkonových paramaterů nastane odstraníš li veškerý ztráty .. tj potrubí co nejvíc narovnat a dát co nejprůchodnější filtr, nebo fitr přímo na klapku a odstínit + dostaečný množství čerstvýho vzduchu... seriovej papírák, vzhledem k celkové ploše je na naše výkony dostatečnej a nejvíc účinnej do ěbžnýho provozu - stačí pouze otevřít airbox aby se k filtru dostal vzduch rovnoměrně ze všech stran, jelikož největší špunt je právě airbox a přívodní chobot k němu
sám otevřenej airbox s papírákem jezdím v coupe a vůbec motor neomezuje .. rozdíl bavlna vs. papírák byl na 2l atmo s cca 230 koňmi sotva měřitelnej... co ale změřit (teda otřít) můžeš je vrstvička jemnýho prachu po sezoně z útrob sání, pokud jezdíš bavlnu, či pěnu...
2)úprava řj... tak ano... ale to samý s jakoukoliv úpravou, která jakkoliv změní AFR a nároky na předstih) (sání, výfuk, vačky...)
3) mírné zlenivění, či oživení -... je to placebo díky změně zvukovýho projevu motoru...
na základě tohoto jediný zlepšení výkonových paramaterů nastane odstraníš li veškerý ztráty .. tj potrubí co nejvíc narovnat a dát co nejprůchodnější filtr, nebo fitr přímo na klapku a odstínit + dostaečný množství čerstvýho vzduchu... seriovej papírák, vzhledem k celkové ploše je na naše výkony dostatečnej a nejvíc účinnej do ěbžnýho provozu - stačí pouze otevřít airbox aby se k filtru dostal vzduch rovnoměrně ze všech stran, jelikož největší špunt je právě airbox a přívodní chobot k němu
sám otevřenej airbox s papírákem jezdím v coupe a vůbec motor neomezuje .. rozdíl bavlna vs. papírák byl na 2l atmo s cca 230 koňmi sotva měřitelnej... co ale změřit (teda otřít) můžeš je vrstvička jemnýho prachu po sezoně z útrob sání, pokud jezdíš bavlnu, či pěnu...
2)úprava řj... tak ano... ale to samý s jakoukoliv úpravou, která jakkoliv změní AFR a nároky na předstih) (sání, výfuk, vačky...)
3) mírné zlenivění, či oživení -... je to placebo díky změně zvukovýho projevu motoru...

AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
hno3 píše: 1.5.2020, pát 06:06 1) motor zajímá co nejmenší odpor (tlaková ztráta) před škrtící klapkou (v ideálním případě tam je v případě atmo motorů vždy atmosferický tlak.. realita je díky různejm zakřivením sání a nedostatečným průměrům trubek často jiná...)... tj. tato nádobka, jelikož není v cestě a nedělá žádný restrikce je na sání pouze k tlumení hluku a výkonově v porovnání s chobotem od autodelty musí vyjít nastejno (leda pokud není autodelta trochu většího průměru..)
na základě tohoto jediný zlepšení výkonových paramaterů nastane odstraníš li veškerý ztráty .. tj potrubí co nejvíc narovnat a dát co nejprůchodnější filtr, nebo fitr přímo na klapku a odstínit + dostaečný množství čerstvýho vzduchu... seriovej papírák, vzhledem k celkové ploše je na naše výkony dostatečnej a nejvíc účinnej do ěbžnýho provozu - stačí pouze otevřít airbox aby se k filtru dostal vzduch rovnoměrně ze všech stran, jelikož největší špunt je právě airbox a přívodní chobot k němu
sám otevřenej airbox s papírákem jezdím v coupe a vůbec motor neomezuje .. rozdíl bavlna vs. papírák byl na 2l atmo s cca 230 koňmi sotva měřitelnej... co ale změřit (teda otřít) můžeš je vrstvička jemnýho prachu po sezoně z útrob sání, pokud jezdíš bavlnu, či pěnu...
2)úprava řj... tak ano... ale to samý s jakoukoliv úpravou, která jakkoliv změní AFR a nároky na předstih) (sání, výfuk, vačky...)
3) mírné zlenivění, či oživení -... je to placebo díky změně zvukovýho projevu motoru...![]()
super díky za vysvětlení

Nemáš náhodou foto toho otevřeného airboxu? Něco takového už mě napadlo, ale zatím jsem nevymyslel jak. Nejvíc brzdí vzduch podle mě to, že ta trubku z airboxu jde z boku do nárazníku, kdyby byla zepředu nárazníku, nasávala by vzudch více náporově
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
No z pohledu fyziky tam k určitému efektu dojde. Pokud se klapka otevře tak se z dutiny, kdekoliv mezi klapkou a filtrem, odsaje část vzduchu, až do momentu než se srovná podtlak který je potřebný pro nasání vzduchu přes filtr.hno3 píše: 1.5.2020, pát 06:06 3) mírné zlenivění, či oživení -... je to placebo díky změně zvukovýho projevu motoru...![]()
Ale vzhledem k celkovému množství nasávaného vzduchu to poznat opravdu nepůjde.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host