Platforma 156

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 9.8.2007, čtv 15:56

http://www.geocities.com/alfa146website/angles/tipo.htm :wink:


The next models are based on the Tipo floorpan too, but heavily modified. All of them are sharing a lot of components, but it is no adequate to call these cars as sharing platform. The Alfa 156, 147, GT and Lancia Lybra are based on the Alfa 155 but with many significant modifications.

takze, jak jsem psal .. tezce modifikovana podlaha ze 155 :smt021
Alfa Romeo 156 1.9JTD

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 9.8.2007, čtv 16:09

aha, tak zpet ... 155 je sdilena pltforma , 156 je tezce modifikovana platforma - takze skutecne 156 ze 155 nevychazi
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 9.8.2007, čtv 16:14

super,konecne nekdo dalsi do diskuse :wink:
o stranu zpet jsou ty nakresy z EPERu, staci porovnat. rozmery jsou jiny (dodam,jen to bohuzel nezavisi pouze na me), tuhost v krutu u 155 oproti 156 je skoro 3x horsi a nakonec na tech plosinach zespodu dle me nelze najit jediny spolecny dil.

otazka tedy je co to ta zminovana "tezka modifikace" je. ja tvrdim, ze nova platforma :) a souhlasim s tebou..
Alfetta GTV L

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bull.et » 9.8.2007, čtv 18:05

Tezka modifikace zustane POUZE tezkou modifikaci....tzn., ze platforma 156 ma zaklad z 155 i kdyz je mohutne predelana. O.k....platforma 156 ma vetsi tuhost, ale od toho modifikace jsou ne?....proste 156 vychazi z 155
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 9.8.2007, čtv 18:21

Raddik píše:tuhost v krutu u 155 oproti 156 je skoro 3x horsi .
..
Jsem si skoro jist, že tento nesmysl neobhájíš, ale stejně se zeptám: Jak jsi na to zase přišel :roll:

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 9.8.2007, čtv 19:52

Bullet: dovolim si nesouhlasit. proc by mela mit stejny zaklad kdyz je pak "mohutne" nebo "tezce" predelana? implicitne receno - temer vse je na ni jine. nejde nahodou uz o jinou platformu?

jako priklad tu uvedu tu o ktere zde diskutujeme, tedy platformu 156. (pomineme ted jestli vychazi nebo nevychazi z Tipa) ta se ve zkracene verzi pouzila i u Alfy 147 a GT. Je tedy temer stejna - modifikovana a jednoznacne vyhazi z platformy jineho modelu. Stejny primer plati napr u platformy passatu B5 kterou mel i Superb. Zde doslo naopak k prodlouzeni ale vsechny ostatni atributy krome rozvoru si stale zachovava. I tady bych si dovolil pouzit primer modifikovana a jednoznacne vychazejici z nektere koncernove plosiny.. jeste si dokazu predstavit vetsi vykrojeni v mistech kol smerem ke stredu plosiny (kvuli sofistikovanejsimu zaveseni), ale to je tak vsechno. Zkratka modifikaci se rozumi drobna nebo castecna uprava a ne masivni zasah kdy se jak rozmerove, tak tvarove nepodoba mezi obema vyrobky temer (nebo vubec) nic. Jinak by se totiz dalo rict, ze plosina Skody Felicia je modifikovana platforma embecka :wink:
Alfetta GTV L

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 9.8.2007, čtv 19:58

Marc: mel jsem na mysli tuhost krutu karoserie. omlouvam se za nepresnou formulaci :) a rozdil mezi 155 a 156 urcite nikdo zpochybnovat nebude..

na druhou stranu je treba rict ze v krutu dobra platforma hodne pomuze odolnosti kastle prave v krouceni. sam bys o tom mel vedet sve, 159 ma dokonce tuzsi plosinu nez sesterske maserati. ale to uz jsme OT :oops:
Alfetta GTV L

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bull.et » 9.8.2007, čtv 20:25

Raddik: Kdyz si prectes text, ktery sem vlozil JiVi, doctes se ze platforma pro 156 ma zaklad v 155, to znamena, ze z ni vychazi. To jestli je vice ci mene poupravena je uz v tyhle souvisloti vedlejsi. Technicky vychazi ze 155 a to tedy znamena, ze byla platforma 155 vzata a predelana. Tohle se shoduje i s tim co sem daval Marc. Tudiz v AR vzali platformu ze 155 a predelali pro jejich ucely. Potlacily vlastnosti a prvky, ktere se jim nehodily a naopak rozvinuly prvky, ktere se jim zdaly vhodne a ve vysledku to muze vypadat tak, ze nic neni zamenitelneho a navzajem zamenitelneho, ale platforma 156 vychazi ze 155. To ze tebou v tebou uvadenych pripadech koncern VW pouze lehce poupravil sve platformy je v tomhle pripade irelevantni. Co se tyce platforem MB a felicie...pokud je mi znamo tak motor 1.4, ktery se montoval do fabii (nevim presne ktery) ma zaklad v motoru, ktery se daval do S120 a taky nic nezamenis.....

BTW Nejsou B5 a superb soucasne vyrabene vozy? Nebo neprekryva se jejich vyroba ze v urcitem obdobi se vyrabely soucasne?...Jestli ano mas tu odpoved na to proc je platforma B5 pouze prodlouzena, jak ty rikas.
Naposledy upravil(a) Bull.et dne 9.8.2007, čtv 21:44, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bull.et » 9.8.2007, čtv 21:40

The Alfa 156 is based on the Alfa 155 but has the front suspension changed to double-wishbones and a development of the Alfa 164 suspension with McPherson struts at the rear. The wheelbase is 2595 mm.

jeden z textu z odkazu, ktery sem dal JiVi
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 10.8.2007, pát 08:09

k tomu odkazu v AJ - tam se mluvi o zaveseni, ktere nema s platformou co delat. dale nerozumis tomu primeru ktery jsem ohledne platforem daval u konkretnich aut.

prave prodlouzeni ci zkraceni,pripadne mala uprava kvuli zaveseni se da povazovat za modifikaci platformy. proto Alfa jako automobilka jednoznacne deklaruje, ze 147 i GT pouzivaji platformu vychazejici z 156 protoze tam prave k temto modifikacim doslo, ale stale je to defacto stejna plosina a da se mluvit o tom, ze neco z neceho vychazi. coz doufam nezpochybnujes ty ani dalsi zastanci "Tipo teorie". to same ten passat a superb.

naproti tomu sama automobilka nikdy netvrdila, ze platforma 156 vychazi z platformy Tipa ale je originalni a v dobe uvedeni jinde nesdilena. ptam se proc? neni to nahodou proto, ze kdyz si porovnas rozmery ktere jsou uplne jine, obrazky z EPERu ktere jsou take uplne jine a kdyz si vlezes pod auto, nenajdes v podstate jediny dil nebo tvar, ktery by se podobal? nejde nahodou o jinou plosinu?

ale protoze tu dokola tvrdite, ze ty platformy ze sebe vychazeji, rekni mi ty nebo kdokoliv jiny, co je na nich tedy stejne? prosim tedy nejaky nakres nebo technickou dokumentaci, protoze pri vsi ucte veta z clanku nekde na webu mi nestaci.. :wink:
Alfetta GTV L

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 10.8.2007, pát 09:58

Raddik: kdyz to vezmu - 155 a Punto maji podobnou podlahu? Nevim, ptam se, protoze jsou zapsany jako sdilene plosiny.
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 10.8.2007, pát 10:07

Nemyslis nahodou Tipo? Sakra, Ypsilonka vychazi z Punta, abych se za chvili nedozvedel, ze je to vlastne stejny jak ta 155... :wink:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 10.8.2007, pát 14:36

Harous píše:Nemyslis nahodou Tipo? Sakra, Ypsilonka vychazi z Punta, abych se za chvili nedozvedel, ze je to vlastne stejny jak ta 155... :wink:
nn, tady pisou Punto nahrazuje Uno a sdilena platforma je Tipo
http://www.geocities.com/alfa146website/angles/tipo.htm

a ypsilon je prepracovana deska z Punta .. no to je gulaaas :roll:
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bull.et » 10.8.2007, pát 17:59

Raddik: Mno a me zase nestaci to co tu dokola omilas ty. V tom AJ textu se mluvi o tom, ze 156 vychazi ze 155, ale ma jiny zaveseni. Koukam ze nedokazes pochopit, ze kdyz neco z neceho vychazi tak to muze dopadnout i tak, ze nezamenis ani jeden sroubek. Budiz tedy mej si platformu 156 za vzniklou z niceho a cistym pocetim, nicmene v tyhle diskuzi koncim. Je zcela zbytecna domenky a pocity nemuzes deklarovat jako argumenty.

P.S. kdyby to byla jedina veta, budiz...nicmene bylo ti tu predlozeno tech vet vicero a z vice zdroju....sice ne odemne ale to na veci nic nemeni
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 10.8.2007, pát 21:54

punto 1 je úplně jiný podvozek než Y a punto 2

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 13.8.2007, pon 08:20

Kůrkyn píše:punto 1 je úplně jiný podvozek než Y a punto 2
Lancia Ypsilon

Based on a shortened Punto mk1 platform, every essential mechanical components are the same. The wheelbase is 2380 mm. :smt016
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 16.8.2007, čtv 21:31

Raddik píše:Marc: mel jsem na mysli tuhost krutu karoserie. omlouvam se za nepresnou formulaci :) a rozdil mezi 155 a 156 urcite nikdo zpochybnovat nebude..

na druhou stranu je treba rict ze v krutu dobra platforma hodne pomuze odolnosti kastle prave v krouceni. sam bys o tom mel vedet sve, 159 ma dokonce tuzsi plosinu nez sesterske maserati. ale to uz jsme OT :oops:
Vůbec nejsme OT. Ty jsi jediný, který vůbec netuší o čem jde řeč. Pro pochopení základních pojmů doporučuji klíčovou formulku "torsional rigidity". Zadej to do nějakého vyhledávače a něco si o tom přečti. Nemohu si pomoci, ale patříš do skupiny lidí, která by v zájmu zvýšení úrovně tohoto fóra měla více číst než psát :roll:

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 17.8.2007, pát 00:06

Myslim, ze foru by nejvic prospelo kdyby si zkusil prispivat v ramci slusnosti a bez napadani... :(
Raddik napsal, ze tuhost v krutu je u 156 temer trikrat vyssi nez u 155, coz dokladaji uvadene udaje pri predpokladu, ze 155 bude blizko Tipa. V realu bude mit vic diky konstrukci karoserie jako sedanu s nesklopnymi zadnimi sedackami... A tady cisla hovori jasne:
Fiat Tipo -> 7.200 Nm/grado
Alfa 156 -> 19.250 Nm/grado
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 20.8.2007, pon 01:12

Harous: Narozdíl od tebe a raddika dělám co mohu. Poměrně dlouho se vám snažím vysvětlit co to je platforma, proč se liší v detailech u konkrétních modelů a vůbec tak něco o autech. A vy tu vytáhnete FIAT Tipo versus 156 :-D Bez mrknutí oka jste prohlásili, že AR 155 JE FIAT Tipo. :shock: Asi jsem někde udělal chybu.
A s tou slušností jsi začal ty. Já se snažím pouze přizpůsobit. :wink:

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 20.8.2007, pon 08:58

Marc159 píše:Harous: Narozdíl od tebe a raddika dělám co mohu. Poměrně dlouho se vám snažím vysvětlit co to je platforma, proč se liší v detailech u konkrétních modelů a vůbec tak něco o autech. A vy tu vytáhnete FIAT Tipo versus 156 :-D Bez mrknutí oka jste prohlásili, že AR 155 JE FIAT Tipo. :shock: Asi jsem někde udělal chybu.
A s tou slušností jsi začal ty. Já se snažím pouze přizpůsobit. :wink:
Bez mrknuti oka jsme prohlasili, ze AR155 ma spolecnou platformu s Fiatem Tipo. Coz narozdil od 156 ma... Zaroven jsem uvedl, ze diky konstrukci bude mit AR155 vyssi tuhost v krutu. Bohuzel v datech ktery mam k dispozici je uveden Fiat Tipo a ne AR155. Byl si to Ty, kdo bez mrknuti oka prohlasil, ze 156 je designovy upgrade 155. Myslim, ze jsem hned pote dokazal popisem jednotlivych technologickych celku dokazat opak. A v tomto smeru opravdu beru za uspech, ze jsme Ti to uz dokazali vysvetlit, sic si trvas na spolecny platforme... :wink:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 20.8.2007, pon 12:38

Marc159 píše: Nemohu si pomoci, ale patříš do skupiny lidí, která by v zájmu zvýšení úrovně tohoto fóra měla více číst než psát :roll:

Proč pořád musíš někoho tímto způsobem napadat, proč prostě nemůžeš napsat třeba : kluci nemáte pravdu, četl jsem to a to, přečtě si to tady a tady, vím že je to tak a tak. Není to poprvé co něco obdobného čtu.

Mám za sebou celou vaši debatu a nemůžu jinak než říct, že zásadní problém je v tobě Marcu a v tvém způsobu vedení "dialogu". Popřemýšlej ...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2881
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 20.8.2007, pon 13:10

Petan: prosim zpet k tematu :ot: jak pises, kazdy soudny si nazor udelal uz sam :wink: , tak nechme podobne invektivy stranou.
Alfetta GTV L

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 20.8.2007, pon 15:31

Beru na vědomí ... :smt023
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 20.8.2007, pon 23:27

Petan: Ale ono to tak původně bylo, že jsem psal: "Kluci, četl jsem to a to..., asi nemáte pravdu" :wink: A dokonce jsem u všeho uvedl i příslušný link. Jenže Raddik napsal, že nemá čas to číst a Harous, že podobné nesmysly ještě nečetl a že je to spousta zbytečných odkazů. A to asi netušíš, ale tohle téma jsem nezakládal, ale jedná se o "sestřih", který si tu udělali Raddik s Harousem, aby si, jak říkají, každý soudný člověk udělal názor sám. :-D
Ale k věci: Pánové, pokud jde o srovnání FIATa Tipo se 155, tak je to IMHO situace, kdy nelze srovnávat konkrétní údaje o torzní tuhosti. Je to podobně naivní, jako porovnávat příslušné podvozkové díly. Pouze připomínám, že originál FIAT Tipo měl v základním provedení 905kg a pokud výjimečně uvěřím Harousovi a jeho techničáku, tak 155 má o více než půl tuny(!) více. Mno a to pánové na větší motor nesvedete ani vy dva :)

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 7.3.2008, pát 15:23

kuciiii nasel jsem jedno maly vysvetleni k tomu podvozku :smt026


The Spider & Gtv were based on a Fiat platform called Tipo 2 (the italian word tipo stands for english type, not for the car Fiat Tipo) ...

zvlast to v ty zavorce je zajimavyyyy :wink:
takze vime, co znamena sluvo "tipo"

a k 156 ..
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo ... suspension
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host