sportovní úpravy-rady tipy atd

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
andy_xx
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 360
Registrován: 30.7.2007, pon 07:51
Bydliště: Rožnov p.R.

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od andy_xx » 27.5.2009, stř 21:56

misokgb píše:A ten jeden mas vyrabany svojpomocne, alebo je to nejaky original kus? Preco chces aj druhy, neutlmi to trochu vykon?
přemýšlím o montáži druhého z důvodu nadměrného hluku :) Trubka je cca 60mm průměru, dost to řve. Ještě uvidím..každopádně ten tlumič je podle slov předchozího majitele nějaký "co někde našel" tak, aby měl 2x vstup a 1x výstup z tlumiče. O víkendu možná budem s Jerremiashem dělat výfuk z nerezu (material už je, trubky,kolena, plech, kulatiny), tak se pokusím akci zdokumentovat.
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 28.5.2009, čtv 07:09

Já bych dal asi kat, potom nějakej tlumič 2do1 a pak už klidně trubka ven.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1931
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Rasputin » 28.5.2009, čtv 09:22

takze, moja alfa je uz nake dva dni poskladana (zadna naprava + prevodka GO), okrem vyfuku ktory by sa mal nahodit dnes a odvzdusnit brzdy (to zase bude...). Co som ju zatial tak letmo skusal, tak na moje prekvapenie prevodovka sa zatial drzi, jednak z nej zatial nic nekape, a jednak aj celkom slusne radi! Aj ked jednotka sa tam stale hazde tak divno, aj ked neviem preco, pretoze prave jednotka ma obe kolecka druhe, ale kaslat nato, je to fakt zanedbatelne, co sa tyka dvojky, zatial sa da radit pekne aj bez medziplynov neskrkra! Takze drzte palce aby to tak ostalo, pripadne aby sa nepovolila ta hlavna matka na tom hriadeli v prevodvke, mam pocit ze som ju zrovna najstastnejsie nezaistil :smt026 Tiez sa chystam na tu akciu o weekendu, a tam sa ukaze ze co som skutocne za majstra :smt118
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 31.5.2009, ned 18:35

tak konečně tlačím 1,4bar, není to sice tolik kolik jsem očekával, ale stačíto :)kapku poštelované čerpadlo a ted to letí jako z praku :) :smt026
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od misokgb » 4.6.2009, čtv 01:31

Uka naky video...


Ja si dam asi zrepasovat/prerobit seriove tlmice na zavodne, robi to tu jedna firma, vraj len zmenia viskozitu oleja - vymenia ho v tlmicoch a zmenia priemer dierky, cez ktoru sa olej prelieva, tym pozmenia charakteristiku tlmica, vedia spravit polosport a sport. Ja idem na sport, tato firma vie aj vraj znizit auto s torzkami na pockanie po 300Sk - tak ja sa asi na to mrdam, ked oni maju skusenost a ja som to v zivote nerobil a stale tomu nejake nechapem, ako na to :P Zajtra chystam vymenit silenty horneho ramena za powery a potom na geometriu, uvidime, co to povie. Ozvu sa :smt026
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 4.6.2009, čtv 06:23

No snížit auto není problém, pokud to jde rozdělat. Bohužel snížením prakticky vynuluješ napružení torzky a auto bude sice nižší, ale měkčí. Navíc se změní úhel mezi ramenama. Víc jak o zub na rameni (25mm) bych to nedělal.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od misokgb » 4.6.2009, čtv 06:28

A co vravis na pruziny? Mam si napr. zmerat dlzku seriovych pruzin a hladat nieco podobne, len co ja viem o 5cm kratsie, pripadne tuhsie a prerobit len spodnu "salku" na uchytenie pruziny aby nevyletela? Davat 4000Sk za dve pruziny "origo na 75", ktore aj tak velmi tazko zozeniem sa mi moc nechce, ked za 1000Sk kus kupim na hocake auto v podstate na inzerate sportovu pruzinu... Makksie makksie, no co uz, ale pojdem nizsie, mozno by stacilo vpredu aj tych 25mm - to je o 1 zub vravis? A vzadu co ja viem 4cm a auto by sa nezatazene dostalo do jednej roviny, kedze 75 je v serii trochu naklonena cumakom k zemi... Chcem dat 16ky kola, ktore su rozmerovo zhodne 195/60R14 - 205/45 R16 teda aspon cca, par mm, ale potom to posobi ako offroad, ja rad nizke auto :P A som zvedavy co spravia tie tlmice... Ak budu teda repas sportove... \:D/
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 4.6.2009, čtv 21:41

otoč na spodním rameni čep a hned jdeš o pár centáků dolů, vzadu závity na pružině svaž tou plastovou elektrikářskou páskou

a ty tlumiče: to nejni nic nového zvládneš to i doma sám, vem starej tlumiš vyvrtej do něj díru, nalej tam hydraulickej olej zavař díru a vymlátíš si zuby na silnici :) kámoš si to dělal na zadních tlumičích u 205, nějakej blišší popis bych ti mohl sehnat :)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 4.6.2009, čtv 22:12

1.jpg
Peugeot 205 zadní tlumič rozebíratelnej
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 7.6.2009, ned 22:57

tak po úpravách motoru mi začla klouzat spojka, zatím s tím jde jezdit(klouže jen, když tomu dám kouř) ale na dlouho to nejni, asi to zpřáhnu s GO převodovky


Jiak zajímá mě taková věc:

kolik mm má být origo tlustá lamela na 2,4ku tdčko???

NA V6 je 4mm (prý)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od misokgb » 9.6.2009, úte 01:31

Milano75 píše:tak po úpravách motoru mi začla klouzat spojka, zatím s tím jde jezdit(klouže jen, když tomu dám kouř) ale na dlouho to nejni, asi to zpřáhnu s GO převodovky


Jiak zajímá mě taková věc:

kolik mm má být origo tlustá lamela na 2,4ku tdčko???

NA V6 je 4mm (prý)
Na V6 = zhoda s 2.4TD, aspon podla vsetkeho... Vela som prepisal ohladom spojok s renovakom... A kamaratom, ktory s tym robi. Vraj vyhoda opacnej spojky je v tom, ze dokaze preniest viac (2.4TD 235Nm, 3.0V6 - 250Nm), ja som svoju lamelu posielal do Renovaku - stalo to cca 1200Sk, pre teba to bude lacnejsie, pretoze menej zaplatis na postu. Posles im presne motor, kW udaje a oni to vsetko zistia a lamelu ti oblozia tusim 700Kc, organicka lamela, ale sportova, vydrzi viac, nez seriova (stvorka mi prepiskne pri preradovani :smt098 ), mne sa velmi pozdava.


Inak V6 pritlacakov mam doma 3 kusy nove - Sachs original, jedna stoji cca 12.000Sk, ale mam ich pripravene na projekt V6T, kde bude pouzita kovokeramicka lamela, najprv skusim organicku, takze ktovie ci aj tri kusy nebudu malo - resp. ked mi s pouzitim kovokeramickej lamely odpali novy pritlacak Sachs, tak tam musim kupit sportovy pritlacak za 30t... Inak niekto mi spominal, ze seriova 3.0V6 - na okruhu ma problem so spojkou - smyka uz po par minutach jazdenia, ono ta spojka bude asi dost slaba, ked nedokaze preniest 250Nm, a ty mas TD, kde narast krutaku je odrazu z hovna 200Nm, takze je tam velky kop, preto ti smyka, na V6 je narast takmer plynuly, no i tak nestiha... Je to proste kapanek poddimenzovane, ale na tie roky nic sa neda robit :P

Daj tu lamelu do renovaku, posli udaje, oni ti to oblozia, do troch dni ju mas doma :P A uvidis co to spravi... A skus si tam dat prevodovku so samosvorom, ono zadkolka bez samosvoru je akoby ides sice po nohach, ale jednu mas odjebanu :P =D>
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 9.6.2009, úte 19:15

jj díky za info

na V6 jsem obkládal spojku za 500 dal sem tam tlouštku 3,5 mm na jednu stranu, takže 7 mm bez meziplechu(spojka je v poho i když s autem blbnu(teda, když ještě jezdila))
Ale, pak sem se dozvěděl, že V6 3,0 to má extra a má mět 4mm( takže 8mm bez plechu)

tak asi nacpu 4mm na jednu stranu a uvidím co to udělá
já sem tam před tím nechával lamelu, která vypadala dobře, jenže sem lamelu z alfy 75 viděl poprví a nevěděl sem jak moc může bejt tenká,ale vypadala dobře tak sem jí tam nechal.
mno a ted je KO, respektive při přeřazení problém nejni, problém, je když motor má největší výkon cca 3000 ot a já tomu šlápnu na krk tak začne klouzat(blbý je to při předjíždění)

TA 2,4TD má ted min 300 krouták a to sním ještě nejsem hotovej, chcu dáv turbo s variabilníma lopatkama a ještě větší intercooler(zatím mi ho chlápek pořád svařuje :smt102 )
pak poladit vejfuk, sání a hurá na BRZDU :smt026
(1,6td VW golfa se dá vytáhnout 130HP- tak kolik to bude z 2,4TD?? :D )
jinak co to tvoje cvakání při rozjezdu??? už jsi na to přišel??

já sem zjistil, že mi to dělá taky :shock:
je to takový kovový cvaknutí když se prudko rozjíždíš, ještě nevím čím to je, alůe až budu měnit převodovku tak se po tom všem pořádně podívám(každopádně typuji polosy)

jiank tam ted budu dávat Rasputinovu převodovku(tvrdí, že je ok) tak jí tam nahodím s novýma silentama a uvidím

jak naní poznáš samosvor?? otáčíš kardanem a jeden drží jedno kolo a to druhý by mělo jít citelnějš hůř zastavit oproti seriové převodovce??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 9.6.2009, úte 19:19

tady sem našel ty podložky na spodním rameni, když sem to rozdělával do šrotu

jedno rameno sem z torzky sundal rukou a do druhýho sem musel klepnout
jinak teda torzka šla v klidu vyklepat směrem k motoru
podložky.jpg
a tady je upravenej přidavač (součástka z vstřikovacího čerpadla)
Přílohy
přidavač.jpg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od misokgb » 10.6.2009, stř 05:52

Aj bratovi (Rasputin), tak tomu to tiez jebe ta zadna naprava, zahada je, preco to po vymene novych veci bucha, ked to pred vymenou dotrhanych silentov nebuchalo? :D Ale nevadi, vraj je to bezna vec u zadkoliek, baworak tiez vraj nema najtichsiu zadnu napravu pri nakladacke - prenos sily na karoseriu... Takze to asi bude v poho...


Samosvor otacas neotacas, nejak sa to zistit neda, kym nevytocis plny rejd, plny plyn a trhnes spojku na jednotku, bud ti auto spravi obrovsky obluk a bude drzat smer, alebo ti ihned odhodi zadok a budes sa vrtiet na metriku dookola - vtedy je samosvor, ked spravis velky obluk, tak samosvor nie je... Mam info, ze samosvor mali 2.4TD len tie, ktore mali aj klimu vo vybave... Tato od brata nema samosvor urcite a pozri synchrony na dvojke, uz nic moc podla mna... Samosvor daj z TSka, a zmen staly prevod na diferaku pokial sa to nejak da...


Turbo s VGT by som tam nedaval, ten dizel cmudi teda dost, a za chvilu sa ti zakarbonuju lopatky a naklapanie lopatiek nebude fungovat koretkne, je to viac nachylne turbo na udrzbu a spolahlivost, urcite tam daj radsej turbo so statickymi lopatkami, bude mat uzsie spektrum otacok tahu turba, ale narast bude vaci, vacsia turbo diera, no po zopnuti turba vyssi vykon. A vyssia spolahlivost, kedze turbo bude obsahovat menej mechanickych casti...

Jo a chladic oleja, mas seriovy, alebo das vacsi? Minimalne by som ho presunul niekam na naporovy vzduch...
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 10.6.2009, stř 06:47

misokgb píše:Aj bratovi (Rasputin), tak tomu to tiez jebe ta zadna naprava, zahada je, preco to po vymene novych veci bucha, ked to pred vymenou dotrhanych silentov nebuchalo? :D Ale nevadi, vraj je to bezna vec u zadkoliek, baworak tiez vraj nema najtichsiu zadnu napravu pri nakladacke - prenos sily na karoseriu... Takze to asi bude v poho...


Samosvor otacas neotacas, nejak sa to zistit neda, kym nevytocis plny rejd, plny plyn a trhnes spojku na jednotku, bud ti auto spravi obrovsky obluk a bude drzat smer, alebo ti ihned odhodi zadok a budes sa vrtiet na metriku dookola - vtedy je samosvor, ked spravis velky obluk, tak samosvor nie je... Mam info, ze samosvor mali 2.4TD len tie, ktore mali aj klimu vo vybave... Tato od brata nema samosvor urcite a pozri synchrony na dvojke, uz nic moc podla mna... Samosvor daj z TSka, a zmen staly prevod na diferaku pokial sa to nejak da...


Turbo s VGT by som tam nedaval, ten dizel cmudi teda dost, a za chvilu sa ti zakarbonuju lopatky a naklapanie lopatiek nebude fungovat koretkne, je to viac nachylne turbo na udrzbu a spolahlivost, urcite tam daj radsej turbo so statickymi lopatkami, bude mat uzsie spektrum otacok tahu turba, ale narast bude vaci, vacsia turbo diera, no po zopnuti turba vyssi vykon. A vyssia spolahlivost, kedze turbo bude obsahovat menej mechanickych casti...

Jo a chladic oleja, mas seriovy, alebo das vacsi? Minimalne by som ho presunul niekam na naporovy vzduch...
mno jenže bohužel samosvor z TSka nemám a z QV čkový převodovky ho kuchat nebudu :smt102 nemáš možnost rozdělat diferák z TSka a podívat se co tam dělá samosvornost??, jestli to nejde předělat na obyč?? měli by tam bejt nějaký lameli(asi něco jako spojka u motorky)

ohledně toho turba je S VGT nejlepší volba, jde totiž oto mět co nejdřív výkon a né až někde v skoro v max otáčkách, právě nárust výkonu bude větší s tímto turbem, to proto, že zmizne turbodíra a s tou karbonizací máš pravdu,ale dá se to vyčistit (rezonancí)

chladič oleje je seriový (jen ten vodní), mám tam ted termostat ze škody 120 a běžnou jízdou jsem jen na 70 st., když tomu začnu dávat na frak tak se přehoupnu přes 80 cca 82-83, v 80 mi spíná sahara
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od hondzik » 12.6.2009, pát 07:16

Milano75 píše:otoč na spodním rameni čep a hned jdeš o pár centáků dolů...
jsem na to koukal a tohle mi není moc jasný :???: Otočit č10 a kam?
Přílohy
rameno.jpg
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 12.6.2009, pát 08:36

Tož néé č.10, ale č.2. Blbý je jenom to, že když nepotřebuješ auto snížit tak nemusíš torzku vytahovat dozadu, ale šrouby jdou vytáhnout a rameno sklepnout dopředu, pokud si otočíš čep, popř. dáš rameno nahoru (snížíš auto) tak Ti to potom už takhle nepůjde. Já půjdu asi s ramenem o zub níž(zvýším auto) jelikož torzka a stabik skoro nebyly předpružený což je podle mýho horší než vyší světlá výška. Navíc po 20ti letech to určitě o těch 25mm kleslo.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od hondzik » 12.6.2009, pát 09:11

jo, tohle už logiku dává... Chtěl bych zvednout na torce o zub, snížit to přes čep. Tím bych to měl +/- eliminovat a mělo by to bejt tužší. Taková je aspoň moje vize. Vejška mi i celkem vyhovuje, netvrdím že bych to nesnes o 2-3cm níž, ale radši jízdní vlastnosti, než vzhled. Nápravu budu sundavat celou, nový čepy, siláče, opískovat atd, tak se s tím snad poperu. Pak ještě zkusím vymyslet jiný uložení tý příčky horního ramene do kastle přes čep.
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od misokgb » 12.6.2009, pát 14:51

Ja su z toho furt v pici! c.2 jako otocit o 180 stupnov? Potom by to zmysel davalo, ale inak hmm. Torzky rozoberat tiez, dal som dole tu krytku, kde je olej, tusim 13ka kluc a to tak vsjo, nemam cas, furt v robote a potom spim :( Musim najst dakedy cas a rozkuchat to a pochopit principp torzky :D A znizit ten predok. Inak samosvor za studena funguje velmi dobre - uvazujem nad chladenim prevodovky/oleja v prevodovke... Spera funguje - vcera som vyzul jednu gumu z plechacu :smt026 :smt026 :smt026 :smt023


Ochutnavka so sierrou, neviem ci som to sem uz daval :D http://videoalbumy.azet.sk/duchracing/If2AjKKSYf2LXvv9
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 12.6.2009, pát 20:12

hondzik píše:
Milano75 píše:otoč na spodním rameni čep a hned jdeš o pár centáků dolů...
jsem na to koukal a tohle mi není moc jasný :???: Otočit č10 a kam?



jo č10 otočit o 180(čep nebude směřovat směrem dolů, ale nahoru), do ramene musíš, ale vyvrtat větší díru aby ti tam prolezl závit čepu. jde to pak případně vrátit z5,

ale faktem je, že bych se do toho já nepustil, viděl jsem to na jedný okruhový 75

protože když to máš jak to má být, tak ti drží na kuželu a matka to přitahuje, kdežto, kyž to obrátíš tak to bude držet jen na matce. ale nemělo by to ničemu zas tak vadit
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 12.6.2009, pát 20:44

RV147 píše:Tož néé č.10, ale č.2. Blbý je jenom to, že když nepotřebuješ auto snížit tak nemusíš torzku vytahovat dozadu, ale šrouby jdou vytáhnout a rameno sklepnout dopředu, pokud si otočíš čep, popř. dáš rameno nahoru (snížíš auto) tak Ti to potom už takhle nepůjde. Já půjdu asi s ramenem o zub níž(zvýším auto) jelikož torzka a stabik skoro nebyly předpružený což je podle mýho horší než vyší světlá výška. Navíc po 20ti letech to určitě o těch 25mm kleslo.

nn měl sem na mysli č10, remeno celé nemůže otočit, protože by neměl kde upnout stabík a navíc by neměl kam strčit torzku(musel by je mezy sebou prohodit a pak otočit), pokud by ,ale při tom otočil čep, tak je ten to celý ůkon na nic, pokud by čep nechal jak byl tak by mu upadla těhlice i se spodním čepem, který by momentálně držela 8 matka :)

Jinak torzka je předpružená vždy i když unavená, kdyby nebyla předpružená tak ti auto leží na dorazu tlumičích, a stabilizátor taktéž nemá žádné předpětí(do předpětí bys ho dostal jedině, když bys na jednom rameni přendal torzku o zub, abys měl jednu stranu auta nišší-pak bys měl stabík v předpětí-což je ale blbost) když to snížíž na torzkách tak stabík bude poříd stejnej
stabík pracuje jen v zatáčkách, kdy se ta strana stabíku, kde v zatáčce zalézá kolo do podběhu snaží tlačit nahoru a tím pádem táhne nahoru i kolo na druhé straně a tím vyrovnává náklon karoserie

vyhod z auta všecny stabíky a budeš mět pocit, že zatáčky projíždíš po dvou kolech :D
(nechci aby to vypadalo, že sem na tebe najak zasedlej, jestli se tě to nějak dotklo, že tě poučuju tak se omlouvám :smt040 )


TO RASPUTIN:
moje amerika má vanu od cemě asi 9cm, když vemu v potaz jak na tom jsou naše cesty, tak myslím, že je to víc než dost, jestli tam tedy dáváš BIG kola tak to popust o jeden zub na torzkách a je to, to přendání čepu se dá použít, pokud máš vyndané torzky(kvůli váze) a máš tam pomocné pružiny nebo to někdo sníží na torzkách a pak ještě na čepu, prostě je to na okruhy, kdy si můžež dovolit mět vanu od silnice 2cm :)

když to snížíž na torkách tak budou méně pružit a bude to častějš při propérování na dorazech(bude to přenášet rany do interiéru)
75-miri1.jpg
Alfa-Romeo-75-231.jpg

Když už sme u těch stabilizátorů:

neví někdo kdo by ho vyrobil?? si sportovní je jen tyč s navařeným,a naohýbanýma profilama
Afbeelding%20114.jpeg
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 12.6.2009, pát 21:46

Tak torzka napružená byla, ale čekal jsem, že mi to přimáčkne prsty :-D a ono se to sotva pohlo. Stabik omezuje boční náklon, jasný. Myslím, že si rozumíme, jenom to blbě píšu.
Já nemám problém, od toho tu fórum přeci je. :smt077
Jinak silnější stabik i torzky umí tady:
http://www.invelplus.cz/cz/produkty-slu ... ruziny.htm
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od RV147 » 12.6.2009, pát 21:54

hondzik píše:jo, tohle už logiku dává... Chtěl bych zvednout na torce o zub, snížit to přes čep. Tím bych to měl +/- eliminovat a mělo by to bejt tužší. Taková je aspoň moje vize. Vejška mi i celkem vyhovuje, netvrdím že bych to nesnes o 2-3cm níž, ale radši jízdní vlastnosti, než vzhled. Nápravu budu sundavat celou, nový čepy, siláče, opískovat atd, tak se s tím snad poperu. Pak ještě zkusím vymyslet jiný uložení tý příčky horního ramene do kastle přes čep.
Tohle momentálně dělám: http://larini.rajce.idnes.cz/Ramena_Alfa_Romeo_75/
Na fotkách je i přípravek na montáž a demontáž futer do a z ramena.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1931
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Rasputin » 12.6.2009, pát 23:57

wow, ta modra na fotke ma pekne zniznu prdel! predok je uz namna moc jak to ma dole, ale zadok je cool. Ja predok zatial neriesim, resp. v zmysle znizovania, ci uz torzkamy alebo capom... V prvom rade jak mam teraz zgeneralkovany zadok, tak ma caka novy predok, potrebne veci sa doma valaju uz dlhsi cas, uz si len najst cas na vymenu. Bracho vravi ze moja sa sprava lepsie ako jeho (predok samozrejme) kvoli koni tlmicom, ale na druhej strane auto lieta na ceste jak vzducholod, hlvne vracanie sa zo zatacky do priamej jazdy, volant uz mam rovno, a taky blby pocit, jak keby podvozok siel rovno, ale kasna sa nadhadzovala este par krat zlava doprava. Takze idem meni vsetky capy, plus silent ramena. Ak to nepomoze tak budu nasledovat nove loziska do nabojov a nove puzdra na stabik. A nakoniec este obut nizko profilove gumy, a podla toho aky to bude mat vysledny efekt, ci to bude vysoko alebo sa rozhodnem ci ist aj s predkom dole. Ale skor by som siel na tn zadok. 75ka ma prdel posadenu dost vysoko, a rezerva na znizenie je tam az az... len to dat dole...
\este k tomu predku, mam obavi ze ked dam nove capy a silenty, tak sa rychlo vybiju z dovodu tvrdych tlmicov a nizkoprofilovy pneumatik, moze to byt? Lebo uz teraz je citit ze to tvrde je dost, citit prejazd kazdej jamky, a dost sa to prenasa na volant a vlastne aj celu kasnu..
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: sportovní úpravy-rady tipy atd

Příspěvek od Milano75 » 13.6.2009, sob 07:14

RV147 píše:Tak torzka napružená byla, ale čekal jsem, že mi to přimáčkne prsty :-D a ono se to sotva pohlo. Stabik omezuje boční náklon, jasný. Myslím, že si rozumíme, jenom to blbě píšu.
Já nemám problém, od toho tu fórum přeci je. :smt077
Jinak silnější stabik i torzky umí tady:
http://www.invelplus.cz/cz/produkty-slu ... ruziny.htm

mno hele když vyndáš tlumič tak ti spadnou ramena dolů a jen tak lehce zvednout rukou od dolní polohy mi nešli, řekněme od dolní polohy jen kousek cca 2-3 cm
když to spodní rameno je ůplně dole na dorazu tak už v předpětí nejni

věcná: torzku bys přesazoval na obou koncích nebo jen na jednom???, když se přesazuje torzka na zadní nárpavě u 205 tak samozřejmě se přesazuje celá, ale u té 75 by to teoreticky šlo jen na rameni, jen by byl asi problém to nandat z5 :)

LOL to by tam mohli dokázat i silnější torzky a nemuseli by se za draho kupovat :smt026 :smt026 :smt026 :smt026
Naposledy upravil(a) Milano75 dne 13.6.2009, sob 07:35, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti