Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Odpovědět
Rimmerak

Příspěvky: 7
Registrován: 3.10.2009, sob 22:18

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Rimmerak » 16.10.2009, pát 20:36

Tak jsem vyměnil vzduchový filtr a chtěl jsem kouknout na váhu vzduchu a zjistil sem, že není pořádně přidělaná hadice do turba. Sunda jsem jí a zděsil sem se. Nějakej umělec jí tam nandal tak ,že jí ohrnul a byla tam prostě blbě. Určitě musela přisávat. Tak jsem jí nasadil správně, dal novou přesku, teď drží jako pes.
Ale pro projetí žádná změna. V kopci při zátěži na čtyrku mi to zase při 3000 otáčkách cuklo a rozsvítil se Check engine :(
Ještě vyměním naftovej filtr a pak se půjdu pověsit do kůlny.
Fotografie-0121.jpg

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Kůrkyn » 16.10.2009, pát 22:00

Možná to vypíná kvůli vysokému plnícímu tlaku, to by měla diagnostika odhalit.

Rimmerak

Příspěvky: 7
Registrován: 3.10.2009, sob 22:18

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Rimmerak » 16.10.2009, pát 22:43

A vysoký plnící tlak vzniká z jakýho důvodu? Tohle turbíčko naklápění lopatek podle mě nemá. Tlak se reguluje nějakým přepouštěcím ventilem v turbu?

Je mi hlavně divný, že byla ta hadice tak blbě nandaná. Žeby měl předchozí majitel turbo venku? Nový podle vzhledu neni... Ale zkoušel sem do něj strčit prst a zatočit turbínkou a točí se krásně z lehounka.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Kůrkyn » 16.10.2009, pát 23:13

Chyba může být buď v regulaci plnícího tlaku, o kterou se stará obtokový ventil nebo v měření tlaku. Obtokový ventil by mohl být přidřený, může být netěsná hadice mezi sacím potrubím a akčním členem a podobné mechanické závady. Pak je možnost že hlídání tlaku nepracuje správně a snímač tlaku v sání dává chybnou hodnoru, kterou řj vyhodnotí jako riziko poškození motoru. Chtělo by to připojit na diagnostiku a za jízdy sledovat co se děje. Ale chyba může být samozřejmě i jinde...

Rimmerak

Příspěvky: 7
Registrován: 3.10.2009, sob 22:18

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Rimmerak » 16.10.2009, pát 23:28

Děkuji. Nejdřív zkusím jestli to není váhou a pak asi zajdu na tu diagnostiku. Co mi zbývá...

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 17.10.2009, sob 14:15

Rimmerak píše:Děkuji. Nejdřív zkusím jestli to není váhou a pak asi zajdu na tu diagnostiku. Co mi zbývá...
Co skusas,proste zajdi na diagnostiku a hod sem vypis. :smt021
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Rimmerak

Příspěvky: 7
Registrován: 3.10.2009, sob 22:18

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Rimmerak » 17.10.2009, sob 21:59

EDIT:
Tak sem se nechal zlákat funkčností po výměně filtru a už to dělá zase. Takže jsem vyčistil váhu znovu, celou noc byla v izopropylalkoholu a pak sem jí prošůroval růžkem papírovýho kapesníčku. Jen od toho blbýho termosnímače (vypadá jako odpůrek) byl kapesníček uplně začerněnej.
Tady je graf z cca 10km jízdy, trošku ostřejší, aby bylo vidět jak se hýbou hodnoty. Pokud tomu někdo rozumí, ať se prosím vyjádří. Zdá se mi že váha ukazuje malý hodnoty. Maximum kolem 50g/s se mi zdá málo.
1
1
2
2
3
3
Díky za odpovědi. Jsem bezradný. Koupit novou váhu, nebo nekoupit?

wyrec
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 183
Registrován: 21.10.2009, stř 17:40
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od wyrec » 5.11.2009, čtv 16:55

Alfik píše:
auparas píše:jo, mám...a jakou to má návaznost, myslíš, že by to pískání bylo od vlnovce??
Ak je prasknuty,respektive deravy,tak to ma taky pisklavy zvuk....
Este taka otazka.Nesmrdi ti nahodou auto na volnobeh ked stojis vedla neho?Je to taky,ako by som to nazval,nespaleny smrad. :smt102
Mě to takhle smrdí.. A vlnovec mám děravý, ale v neděli ho budu měnit.. Je to všechno, nebo ten smrad může být i z jiného důvodu? Díky
Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm (147 kW) Q-Tronic
Alfa Romeo 33 1.7 16V - pomalu se kompletně renovuje...
ex BMW e39 528i - Alfa to nebyla...
ex AR 156 SW 2.4 JTD (100 kW) Sportpaket - nejlepší auto mého života, zatím...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Kůrkyn » 5.11.2009, čtv 17:27

Rimmerak:
řekl bych, že ta váha moc nereaguje, lepší by bylo porovnat jí ještě s dávkou paliva, tam by měla být vidět v podstatě přímá úměra.

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 5.11.2009, čtv 17:29

Rimmerak píše:EDIT:
Tak sem se nechal zlákat funkčností po výměně filtru a už to dělá zase. Takže jsem vyčistil váhu znovu, celou noc byla v izopropylalkoholu a pak sem jí prošůroval růžkem papírovýho kapesníčku. Jen od toho blbýho termosnímače (vypadá jako odpůrek) byl kapesníček uplně začerněnej.
Tady je graf z cca 10km jízdy, trošku ostřejší, aby bylo vidět jak se hýbou hodnoty. Pokud tomu někdo rozumí, ať se prosím vyjádří. Zdá se mi že váha ukazuje malý hodnoty. Maximum kolem 50g/s se mi zdá málo.
01.jpg
02.jpg
03.jpg
Díky za odpovědi. Jsem bezradný. Koupit novou váhu, nebo nekoupit?
No ja sa teda v tychto grafoch moc nevyznam.Skor sa orientujem vo VAG grafoch.Ale k veci.Tie grafy mi pridu dost hrbate.Chcelo by to tie live data merat tak na 3-4 prevod. stupen.ale niekde do tiahleho kopca. Aby v tom grafe nebol prudky skok z 1500 na 3000 ot,ale aby to bolo viacej natiahnute.
Ta vaha v tom grafe,ak je to teda 50 g/s,tak je fakt malo.
A ja by som rad vedel,co znamenaju tie cisla na spodu:134,136,138,140.........
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Kůrkyn » 5.11.2009, čtv 17:40

to je časová osa, třeba je to čas od začátku měření, ael to není podstatné.

wyrec
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 183
Registrován: 21.10.2009, stř 17:40
Bydliště: Olomoucký kraj

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od wyrec » 17.11.2009, úte 13:23

našel jsem turbo na prodej, možná se to někomu bude hodit: http://aukro.cz/item792629918_turbo_alf ... 4_jtd.html
Jen se mi nelíbí ta podmínka, kdy jim musíte dát své staré turbo, aby vám prodali tohle. Pěkně si namastí kapsu.
Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm (147 kW) Q-Tronic
Alfa Romeo 33 1.7 16V - pomalu se kompletně renovuje...
ex BMW e39 528i - Alfa to nebyla...
ex AR 156 SW 2.4 JTD (100 kW) Sportpaket - nejlepší auto mého života, zatím...

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 17.11.2009, úte 16:14

wyrec píše:našel jsem turbo na prodej, možná se to někomu bude hodit: http://aukro.cz/item792629918_turbo_alf ... 4_jtd.html
Jen se mi nelíbí ta podmínka, kdy jim musíte dát své staré turbo, aby vám prodali tohle. Pěkně si namastí kapsu.
Ja mam doma stare rosypane,takze kludne posluzim,ak niekto bude potrebovat.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Zip166JTD » 21.11.2009, sob 20:28

Pánové prosím o radu. V jakém rozmezí by se měla hýbat ta tyčka co ovládá u 100kw verze lopatky na turbu ? Musí být motor v zátěži aby se žačali lopatky naklápět ?
Asi tak. Hned po koupi alfi mi odešlo turbo, snad po 500km tak sem ho nechal repasovat no a nové pískalo ostošest tak sem si říkal že to tak nějak asik má být. Potom co jsem si pročítal pár fór a ozvalo se v nich několik lidí že jim turbo moc píská jsem trochu pojal podezření ale neřešil sem to. Dnes s dlouhé chvíle jsem si říkal že obejdu hadice jestli ji nemám třeba někde ruplou a zjistil že hadice jsou v poho ale taky že tyčka na tom válečku co má hýbat lopatkama se ani nehne at točím na volnoběh kolik chci.A vždy po 1500 otáčkách začne turbo hvízdat ale tyčka se ani nehne. Tak jsem motor roztočil na 3000 ot. a ve chvíli kdy jsem pomohl tomu táhlu u tyčky a zatlačil na něj tak hvízdání přestalo a jak mile jsem přestal tlačit opět se turbo rozpískalo.

Máte někdo v oklí zlína 2,4 JTD nejlépe ve 166 ale může být i 156 :D že by mě povozil rád bych to porovnal.Byl bych nerad aby se mi v alfje někde flákali koně za to je neživím :smt040
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Milano75 » 21.11.2009, sob 22:39

Zip166JTD píše:Pánové prosím o radu. V jakém rozmezí by se měla hýbat ta tyčka co ovládá u 100kw verze lopatky na turbu ? Musí být motor v zátěži aby se žačali lopatky naklápět ?
Asi tak. Hned po koupi alfi mi odešlo turbo, snad po 500km tak sem ho nechal repasovat no a nové pískalo ostošest tak sem si říkal že to tak nějak asik má být. Potom co jsem si pročítal pár fór a ozvalo se v nich několik lidí že jim turbo moc píská jsem trochu pojal podezření ale neřešil sem to. Dnes s dlouhé chvíle jsem si říkal že obejdu hadice jestli ji nemám třeba někde ruplou a zjistil že hadice jsou v poho ale taky že tyčka na tom válečku co má hýbat lopatkama se ani nehne at točím na volnoběh kolik chci.A vždy po 1500 otáčkách začne turbo hvízdat ale tyčka se ani nehne. Tak jsem motor roztočil na 3000 ot. a ve chvíli kdy jsem pomohl tomu táhlu u tyčky a zatlačil na něj tak hvízdání přestalo a jak mile jsem přestal tlačit opět se turbo rozpískalo.

Máte někdo v oklí zlína 2,4 JTD nejlépe ve 166 ale může být i 156 :D že by mě povozil rád bych to porovnal.Byl bych nerad aby se mi v alfje někde flákali koně za to je neživím :smt040

turbo by pískat nemělo, pískání má třeba na svědomí i ohlá lopatka, ale to nejni tvůj případ, ta tyčka by jse měla hejbat od cca 1600ot
je to řízený podtlakem, zkus zkontrolovat přívod hadičky, jestli nejni nějak ucpaný, nemusí bejt nutno něco s turbem

jak to auto jede/táhne???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 21.11.2009, sob 23:17

Milano75 píše:
Zip166JTD píše:Pánové prosím o radu. V jakém rozmezí by se měla hýbat ta tyčka co ovládá u 100kw verze lopatky na turbu ? Musí být motor v zátěži aby se žačali lopatky naklápět ?
Asi tak. Hned po koupi alfi mi odešlo turbo, snad po 500km tak sem ho nechal repasovat no a nové pískalo ostošest tak sem si říkal že to tak nějak asik má být. Potom co jsem si pročítal pár fór a ozvalo se v nich několik lidí že jim turbo moc píská jsem trochu pojal podezření ale neřešil sem to. Dnes s dlouhé chvíle jsem si říkal že obejdu hadice jestli ji nemám třeba někde ruplou a zjistil že hadice jsou v poho ale taky že tyčka na tom válečku co má hýbat lopatkama se ani nehne at točím na volnoběh kolik chci.A vždy po 1500 otáčkách začne turbo hvízdat ale tyčka se ani nehne. Tak jsem motor roztočil na 3000 ot. a ve chvíli kdy jsem pomohl tomu táhlu u tyčky a zatlačil na něj tak hvízdání přestalo a jak mile jsem přestal tlačit opět se turbo rozpískalo.

Máte někdo v oklí zlína 2,4 JTD nejlépe ve 166 ale může být i 156 :D že by mě povozil rád bych to porovnal.Byl bych nerad aby se mi v alfje někde flákali koně za to je neživím :smt040

turbo by pískat nemělo, pískání má třeba na svědomí i ohlá lopatka, ale to nejni tvůj případ, ta tyčka by jse měla hejbat od cca 1600ot
je to řízený podtlakem, zkus zkontrolovat přívod hadičky, jestli nejni nějak ucpaný, nemusí bejt nutno něco s turbem

jak to auto jede/táhne???
100 kw je pretkak. Odpoj hadicku z turba,co ide do ovladacej banky a fukni do nej tak 1 atm ci sa ti vysunie ta tycka?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 21.11.2009, sob 23:21

A este jedna vec. Ak by sa ti ta tycka v zatazi vobec nehybala,tak ti musi auto padat do nudzaku.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Milano75 » 22.11.2009, ned 00:04

jestli 100kw má turbo ovládané tlakem, tak to není VGT turbo :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Harous » 22.11.2009, ned 00:16

Když vidím jak používáte ty citace tak asi budu muset upozornit Richieho aby rozšířil datovej limit na serveru... :-D
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Zip166JTD » 22.11.2009, ned 03:40

Táhnout táhne ale jestli dost to nevím nemám to jak porovnat.

To táhlo když se motor vytáčí na volnoběh, jde to vidět když se ta tyčka snaží naklopit lopatky ?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 22.11.2009, ned 08:13

Milano75 píše:jestli 100kw má turbo ovládané tlakem, tak to není VGT turbo :smt023
VGT,VNT nazvy to ako chces. Proste je to pretlakom ovladane turbo s variabilnou geometriou lopatiek.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Milano75 » 22.11.2009, ned 09:58

jo, ale vgt turbo nejni obládané přetlakem. vgt turbo je ovládané podtlakem a to je rozdíl, turbo, které je ovládané tlakem je obyč obtokové a to samozřejmě žádné naklápěcí lopatky nemá, takže mu tam ta tyčka samozřejmě nechodí, protože tam omezuje jen maximnální plnící tlak, a to že to píská a přestane pískat při manipulaci s tou tyčkou by mohlo znamenat, že je třeba pootevřený obtokový ventil a tím, že na tyčku šáhne se zavře a přestane to pískat,
A/ když bude mět obtokový turbo a dělal by to obtokový ventil tak turbo netlačí dostatečnej tlka a motor je línej
B/ když by měl vgt turbo tak by měl zaseklou regulaci a vzhledem k tomu, že mu to nepadá do nouzáku tak by byla regulace seklá tak, že turbo dává nejmín tlaku, ale tohle je nepravděpodobné, když je to turbo po repasy, že ano

podle mě je třeba ucpaná hadičká ovládání VGT turba, nejjednodušší tu hadičku vyndat a profouknout, ale zese mě nenapadá, čím by se ucpala :-D pak jedině by byla chyba v elektroinstalaci a to už jde mimo mě..... zlatá klasika :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Zip166JTD » 22.11.2009, ned 10:15

hmm mám v tom hokej :smt102 . Má tedy 2,4 JTD 100kw rv.99 vůbec naklápění lopatek ?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 22.11.2009, ned 10:22

jo, ale vgt turbo nejni obládané přetlakem. vgt turbo je ovládané podtlakem a to je rozdíl, turbo, které je ovládané tlakem je obyč obtokové a to samozřejmě žádné naklápěcí lopatky nemá, takže mu tam ta tyčka samozřejmě nechodí, protože tam omezuje jen maximnální plnící tlak, a to že to píská a přestane pískat při manipulaci s tou tyčkou by mohlo znamenat, že je třeba pootevřený obtokový ventil a tím, že na tyčku šáhne se zavře a přestane to pískat
Bohuzialu u Alfy je mozne vsetko.
Takze pisem to naposledy.Je to VGT turbo ovladane pretlakom. Je tam opacna banka na ovladanie lopatiek. Pridas plyn,turbo natlaci,cez hadicku vznikne pretlak,ktory zatlaci na piestik v banke a ten lopatkami obmedzi tlak na turbinku.
Ono je to v podstate to iste. U podtlaku nastartujes,lopatky sa vplivom podtlaku presunu do polohy max otvorene a tym jak dosahujes max plniaceho tlaku tak ich elektroventil zatvara (obmedzuje). Pri pretlaku su ci pri nastartovanom,alebo vypnutom motore stale v polohe max otvorene a rastucim tlakom ich banka zatvara a obmedzuje.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 22.11.2009, ned 10:23

Zip166JTD píše:hmm mám v tom hokej :smt102 . Má tedy 2,4 JTD 100kw rv.99 vůbec naklápění lopatek ?
Ano....
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti