Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Odpovědět
Zdenálio

Příspěvky: 9
Registrován: 21.9.2012, pát 20:16
Bydliště: Kolín

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Zdenálio » 27.2.2013, stř 13:09

Zdravím chlapy, mám 147 1,9JTDm 16V. Potřebuju poradit s kontrolkou motoru.
Při koupi chodilo vše jak má. Ze 103kW sem si zvykal na 110kW a když sem si zvykl, tak sem ji začal šlapat na krk. Jen 3x sem překročil 4000 otáček (na semaforech). :) Někdy v říjnu se mi poprvé rozsvítila "kontrolka morotu". Od té doby je to stále častější. :???: ... na diagnostice to píše "vysoký tlak turba". Turbo se vypíná kolem 3200-3600 otáček, podle toho jaká je tam rychlost. Po znovunastartování je turbo opět fuknční :( .. vždy nechávám motor řádně zahřát a po příjezdu nechám vydechnout turbo. Předchozí majitel tam dal chip, snížit podvozek a laděný výfuk s fakturou od Alfy. Budu vděčný za každou radu, je to moje první Alfinka :) Omlouvám se pokud to tu již bylo, ale asi sem to přehlédl :)
Spider 3,0 V6 12V
Chameleon 156 2,5 V6 24V
147 1,9JTDm 16V
Toyota MR 2 1989
Subaru Legacy SpecB
Honda CBF 600

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od yan.ko » 27.2.2013, stř 13:15

Pravdepodobne chyba kontroly turba (zakarbonovany mechanismus naklapeni lopatek, praskla podtlakova hadicka od regulatoru k turbu, vadny regulator). Pripadne jeste spatny cip.
Alfa Romeo Perfection

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od wejwy » 27.2.2013, stř 15:54

Chtělo by to vizuálně zkontrolovat regulátor a vedení podtlaku, potom to projet s diagnostikou.
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

Zdenálio

Příspěvky: 9
Registrován: 21.9.2012, pát 20:16
Bydliště: Kolín

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Zdenálio » 27.2.2013, stř 19:13

yan.ko píše:Pravdepodobne chyba kontroly turba (zakarbonovany mechanismus naklapeni lopatek, praskla podtlakova hadicka od regulatoru k turbu, vadny regulator). Pripadne jeste spatny cip.
to už je všechno zkontrolované a vše to bylo OK :( a chip jako řídící jednotka tam neni
Spider 3,0 V6 12V
Chameleon 156 2,5 V6 24V
147 1,9JTDm 16V
Toyota MR 2 1989
Subaru Legacy SpecB
Honda CBF 600

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Sgt. » 27.2.2013, stř 21:54

Zdenálio píše:Zdravím chlapy, mám 147 1,9JTDm 16V. Potřebuju poradit s kontrolkou motoru.
Při koupi chodilo vše jak má. Ze 103kW sem si zvykal na 110kW a když sem si zvykl, tak sem ji začal šlapat na krk. Jen 3x sem překročil 4000 otáček (na semaforech). :) Někdy v říjnu se mi poprvé rozsvítila "kontrolka morotu". Od té doby je to stále častější. :???: ... na diagnostice to píše "vysoký tlak turba". Turbo se vypíná kolem 3200-3600 otáček, podle toho jaká je tam rychlost. Po znovunastartování je turbo opět fuknční :( .. vždy nechávám motor řádně zahřát a po příjezdu nechám vydechnout turbo. Předchozí majitel tam dal chip, snížit podvozek a laděný výfuk s fakturou od Alfy. Budu vděčný za každou radu, je to moje první Alfinka :) Omlouvám se pokud to tu již bylo, ale asi sem to přehlédl :)
Mě tohle na 1,9JTDm 110kw ale ve 156ce dělal zfušovanej čip od Šarkána, kontroloval a měnil sem asi 1000000 věcí a nakonec sem to vyřešil odstraněním toho jeho bastlu a nahráním originálního softu.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Shelby.gti
Uživatelský avatar

Příspěvky: 30
Registrován: 12.5.2011, čtv 13:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Shelby.gti » 1.3.2013, pát 23:15

Zdravim panove rad bych se podelil s vami o svoje turbo problemi a chtel bych znat vaš nazor jak danou věc rešit. Odešlo mi již druhe turbo po velice kratke dobe prvni vymena turbo vydrzelo 1000km druhe turbo 2000km obe stejnym zpusobem nejdriv zacali rosit mirne do vyfuku pak pozdeji vic a jako vrchol prestala uz fungovat regulace obe turba byli zality olejem pri vymene. S turbem se menil olej s filtrama. S privodni hadicky na mazani olej na volnobech normalne tece...pod jakym tlakem netusim nemam měřak ale asi sezenu s tim souvisi otazka jaky mazaci tlak by mel do toho turba jit? protoze to nejspise vidim na slabe mazani...setkal se s tim uz nekdo? uz si doopravdy nevim rady a ty bankovky netisknu jinak ty dve turba byla z mates auto pouzity original ale obe v dobrem stavu bez vule po par km v mym aute uz s vuli. Je to 2.4jtd 100kw mel by tam chip od dieseltechnik ale nemyslim si ze u 100kw by chip mel az tak zasadni vliv na zivotnost turba kdyz se jedna o cistou mechaniku kde chip do toho nezasahuje, je zaslepen egr...motor podle budiku ma mit nalitano 196tis jestli to je pravda nikdo nevi no pokud je v pr... olejovy cerpadlo tak to asi vidim na rovnou na jiny motor nebo cim by to mohlo jeste byt? predem dik jestli mnou bude nekdo zabyvat
ex... AR 156 2.4jtd chip dieseltechnik egr off kat off...cca 125kw
AR 146 1.6Ts rv.99 no name vzudochovy filter , no name laděny vyfuk, big bordel :-D
Fiat coupe 16vt víkendovka :-)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Kůrkyn » 2.3.2013, sob 17:31

tlak oleje je potřeba změřit

Shelby.gti
Uživatelský avatar

Příspěvky: 30
Registrován: 12.5.2011, čtv 13:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Shelby.gti » 2.3.2013, sob 19:18

okej ale kolik tam ma cekat za studena a za tepla?
ex... AR 156 2.4jtd chip dieseltechnik egr off kat off...cca 125kw
AR 146 1.6Ts rv.99 no name vzudochovy filter , no name laděny vyfuk, big bordel :-D
Fiat coupe 16vt víkendovka :-)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Kůrkyn » 2.3.2013, sob 21:09

za tepla 3,5-4 bar, za studena víc. Taky zkontrolovat odtokovou trubku a sítko před turbem, aby to nebylo ucpané.

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od wejwy » 3.3.2013, ned 07:55

Jj, to sítko údajně bývá ucpané, proto to popraví i nový turbo :-)
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

Shelby.gti
Uživatelský avatar

Příspěvky: 30
Registrován: 12.5.2011, čtv 13:43
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Shelby.gti » 5.3.2013, úte 14:39

a kde to sitko mam hledat?
ex... AR 156 2.4jtd chip dieseltechnik egr off kat off...cca 125kw
AR 146 1.6Ts rv.99 no name vzudochovy filter , no name laděny vyfuk, big bordel :-D
Fiat coupe 16vt víkendovka :-)

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od yan.ko » 5.3.2013, úte 14:51

V tom dutem sroubu, kterym je privodni hadicka prisroubovana do bloku. Samotne sitko asi nevymenis, treba v Alfe koupit druhy.
Alfa Romeo Perfection

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Liwika19 » 5.3.2013, úte 15:41

prave som o tom sitku precitala par veci na inych forach. jedni ho doporucuju uplne vyhodit, lebo ze po par tisic km sa itak zanesie a zase bude branit prudeniu oleja do turba. no na to sa hned vyskytli protinazory, ze ked sa uplne odstrani, tak do turba sa moze dostat vacsia necistota ktora to turbo popravi. logicky mi z toho vyplyva, ze idealne by bolo tu trubku (hadicku) pravidelne cistit/menit aj s tym sitkom. co ovsem podla mna nitko bezne nerobi, alebo som o tom este nepocula. taaak co vy na to? :smt102
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Erik166 » 5.3.2013, úte 16:09

podla mna pokial sa v pravidelnych intervaloch meni olej aj filter, o nejakom sajrajte ktory upcha sitko nemoze byt rec.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Petr147 » 5.3.2013, úte 16:12

ono je vlastně jedno, jestli to ucpe sitko nebo turbo, výsledek je stejný :)

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Radek156 » 6.3.2013, stř 14:43

Liwika19 píše:prave som o tom sitku precitala par veci na inych forach. jedni ho doporucuju uplne vyhodit, lebo ze po par tisic km sa itak zanesie a zase bude branit prudeniu oleja do turba. no na to sa hned vyskytli protinazory, ze ked sa uplne odstrani, tak do turba sa moze dostat vacsia necistota ktora to turbo popravi. logicky mi z toho vyplyva, ze idealne by bolo tu trubku (hadicku) pravidelne cistit/menit aj s tym sitkom. co ovsem podla mna nitko bezne nerobi, alebo som o tom este nepocula. taaak co vy na to? :smt102
No já jsem sítko odstranil, zdálo se mi že průtok oleje na volnoběh ani ne 3dcl za min je málo, tlak oleje byl ok 4,5...tak jsem sítko vyhodil a pak už tam protékalo cca něco přes 0,5 lt....
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Liwika19 » 6.3.2013, stř 15:08

a nezbadal si zeby to malo negativny ucinok? ako ja sa bojim aby sa mi nejaky nanos z obehu nedostal do toho turba aneodpalil ho, ak tam nebude teda to sitko. na druhu stranu ma sere aj to, ze ak sa to za chvilu zapcha tak mi to turbo odpali tak ci tak. proste neviem ci ho tam nechat alebo nie. no nerada by som prisla o dalsie turbo...
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od yan.ko » 6.3.2013, stř 15:21

Urcite bych ho tam nechal. Moc oleje je spatne stejne jako malo.
Alfa Romeo Perfection

Geralt10
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 552
Registrován: 12.4.2011, úte 07:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Geralt10 » 6.3.2013, stř 15:33

yan.ko píše:Urcite bych ho tam nechal. Moc oleje je spatne stejne jako malo.
tohle bys měl odůvodnit. olej je tam proto, aby to mazal, je doopravdy deset procent rozdíl?
Alfa Romeo Žété Autobusso
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat

wejwy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 432
Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od wejwy » 6.3.2013, stř 16:09

Může (ale nemusí) sloužit jako restrikce, to znamená že skrz něj právě neprochází max. tlak. A vysoký tlak oleje je destruktivní pro turbo stejně jako malý.
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Radek156 » 6.3.2013, stř 16:16

yan.ko píše:Urcite bych ho tam nechal. Moc oleje je spatne stejne jako malo.
Mě se zdál průtok menší než 3dcl moc malý a 0,5lt si myslím že je akorát. Garrett myslím uvádí minimální průtok 4dcl...
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Radek156 » 6.3.2013, stř 16:20

Liwika19 píše:a nezbadal si zeby to malo negativny ucinok? ako ja sa bojim aby sa mi nejaky nanos z obehu nedostal do toho turba aneodpalil ho, ak tam nebude teda to sitko. na druhu stranu ma sere aj to, ze ak sa to za chvilu zapcha tak mi to turbo odpali tak ci tak. proste neviem ci ho tam nechat alebo nie. no nerada by som prisla o dalsie turbo...
Po odstranění jsem najel cca 25 0000 km a negativa jsem nezaznamenal žádné....
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Petr147 » 14.3.2013, čtv 12:01

Tak turbo přišlo z opravy, vyčistili ho a opravili regulaci... jen se chci zeptat na roseni oleje na výfukové části, je to problém nebo je to normální?
Přílohy
13632585131600.jpg

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Radek156 » 14.3.2013, čtv 15:01

Kam jsi ho vlastně poslal na repas ?
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Petr147 » 14.3.2013, čtv 15:17

turbosport

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host