Alfa Romeo 159

Modely
07 Zář 2020
0
329
Nástupce prodejně úspěšného, a odbornou veřejností uznávaného modelu 156 se světu představil na ženevském autosalonu v roce 2005. Ihned po svém uvedení se na Alfu 159 spustila vlna pochvalných kritik, týkajících se skvostného vzhledu, ale také vlna očekávání motoristické veřejnosti, týkající se celkové kvality, odolnosti, a vyváženosti vozu. Alfa totiž nový sedan marketingově profilovalo jako...

Giuseppe Campari (1892 – 1933)

Osobnosti
07 Zář 2020
0
235
Prvním velkým jezdcem, který svůj osud spojil se značkou Alfa Romeo, je Ital Giuseppe Campari. Narodil se v roce 1892 poblíž městečka Lodi kousek od Milána. Pro Alfu začal pracovat již jako náctiletý a součástí jeho práce bylo také testování vozů. Jeho jezdecký um nezůstal dlouho bez povšimnutí, a tak již v roce 1913 mohl nastoupit ke...

Vittorio Jano (1891 – 1965)

Osobnosti
07 Zář 2020
0
232
Vittorio Jano se narodil 22. dubna 1891 v městečku San Giorgio Canavese severně od Turína do rodiny maďarských imigrantů. V osmnácti letech po dokončení technicky zaměřeného studia nastoupil jako konstruktér do automobilové firmy Rapid a již ve dvaceti letech pak přešel k Fiatu. Fiat byl v té době jedním ze světových lídrů na poli automobilové technologie a Jano měl...

Alfa Romeo 145/146

Modely
06 Zář 2020
0
297
Alfa 145/146 nahradila populární „třiatřicítku". Nová dvojice modelů nižší střední třídy přinesla modernější techniku a více bezpečnosti, prostoru i komfortu. Samozřejmě se nezapomnělo ani na typickou radost z jízdy a atraktivní design. Na turínském autosalonu v dubnu 1994 Alfa Romeo představila nový třídveřový hatchback 145. Stejně jako o dva roky starší sedan 155, i stočtyřicetpětka využívala unifikovanou podvozkovou platformu...

Alfa 156 (1997 – 2005)

Modely
31 Srp 2020
0
327
Úpadek milánské státní automobilky Alfa Romeo znamenal zásadní zlom pro budoucnost značky nejen po stránce ekonomické, ale i výrobní. Koncern Fiat stál před zásadní otázkou: vyhradit značku Alfa Romeo po boku Ferrari jako výrobce exkluzívních sportovních automobilů, vyráběných v řádech stovek či maximálně tisíců jednotek ročně, nebo ponechat stávající výrobní kapacity s ambicemi jejich dalšího...

Předmluva a kapitola 1 – 3

Historie značky od Pata Bradena
18 Srp 2020
0
1130
Ciao Alfisti, na následujících stránkách se k Vám dostává text věnovaný historii automobilky Alfa Romeo napsaný v roce 1993 Američanem Patem Bradenem. Pat Braden byl jedním z čelních představitelů amerického klubu vlastníků vozů Alfa Romeo a je autorem řady knih s automobilovou tématikou (např. Alfa Romeo Owner´s Bible, Alfa Romeo Giulia: History and Restoration a...

Kapitola 4 – 6

Historie značky od Pata Bradena
17 Srp 2020
0
263
Kapitola 4 – Jiné značky Vozy Alfa po první světové válce v podstatě přímo navazovaly na produkci předválečnou. Vyráběly se tedy dále modely „20-30 HP“ se 4l motorem, jež byly přímým pokračovatelem modelu „24 HP“, vůz „15-20 HP“ navazoval na model „12 HP“ a v produkci od roku 1913 zůstal také model „40-60“ s 6l motorem. V roce 1921...

Kapitola 7 – 9

Historie značky od Pata Bradena
16 Srp 2020
0
241
Kapitola 7 – Vrchol Způsob, jakým se jednotlivé státy vyrovnaly s první světovou válkou a uvalení reparací na poražené Německo prakticky vyvolaly válku druhou. Zatímco vítězové se bavili v divokých dvacátých letech, poražení tápali ve snaze vymanit se z politické, sociální a ekonomické deprese. Itálie stále fungovala jako společenství městských států, když Mussolini začal na sklonku první světové...

Kapitola 10 – 12

Historie značky od Pata Bradena
15 Srp 2020
0
232
Kapitola 10 – Zárodky úspěchů Roky před druhou světovou válkou byly jak pro Alfu Romeo tak pro Mussoliniho frustrující, poněvadž všichni chtěli mít závodní tým schopný porážet jejich německé „přátele“. Vývoj závodních vozů se vrátil ze Scuderie Ferrari zpátky pod střechu samotné automobilky, Enzo nicméně zústal šéfem sportovního programu, tentokráte v týmu Alfa Corse. Ferrari nakonec...

Kapitola 13 – 15

Historie značky od Pata Bradena
14 Srp 2020
0
243
Kapitola 13 – Rekonstrukce a změna směru Po vítězství spojenců se Evropa neuvěřitelně rychle vrátila k automobilovým závodům. Ze stohů slámy byly vytaženy vozy pro GP a stodoly přestaly být útočištěm pro ty nejvíce vzrušující sportovní auta, jež předváleční inženýři dokázali vymyslet. Přestože za války byla prioritou Alfy výroba leteckých motorů a obráběcích strojů, ani na...