Alfa Romeo 1900

Modely
07 Zář 2020
0
106
Doba po druhé světové válce postavila Alfu Romeo před zásadní otázku: snažit se oživit výrobu luxusních malosériových vozů nebo se pustit do masové produkce? Ačkoliv výrobu předválečné Alfy 6C 2500 se po válce dařilo obnovit a byly již připraveny plány na jejího nástupce, volba nakonec padla na variantu druhou. Je nutné si uvědomit, že Alfa...

Giuseppe Campari (1892 – 1933)

Osobnosti
07 Zář 2020
0
86
Prvním velkým jezdcem, který svůj osud spojil se značkou Alfa Romeo, je Ital Giuseppe Campari. Narodil se v roce 1892 poblíž městečka Lodi kousek od Milána. Pro Alfu začal pracovat již jako náctiletý a součástí jeho práce bylo také testování vozů. Jeho jezdecký um nezůstal dlouho bez povšimnutí, a tak již v roce 1913 mohl nastoupit ke...

Vittorio Jano (1891 – 1965)

Osobnosti
07 Zář 2020
0
87
Vittorio Jano se narodil 22. dubna 1891 v městečku San Giorgio Canavese severně od Turína do rodiny maďarských imigrantů. V osmnácti letech po dokončení technicky zaměřeného studia nastoupil jako konstruktér do automobilové firmy Rapid a již ve dvaceti letech pak přešel k Fiatu. Fiat byl v té době jedním ze světových lídrů na poli automobilové technologie a Jano měl...

Alfa Romeo 145/146

Modely
06 Zář 2020
0
121
Alfa 145/146 nahradila populární „třiatřicítku". Nová dvojice modelů nižší střední třídy přinesla modernější techniku a více bezpečnosti, prostoru i komfortu. Samozřejmě se nezapomnělo ani na typickou radost z jízdy a atraktivní design. Na turínském autosalonu v dubnu 1994 Alfa Romeo představila nový třídveřový hatchback 145. Stejně jako o dva roky starší sedan 155, i stočtyřicetpětka využívala unifikovanou podvozkovou platformu...

Alfa 156 (1997 – 2005)

Modely
31 Srp 2020
0
150
Úpadek milánské státní automobilky Alfa Romeo znamenal zásadní zlom pro budoucnost značky nejen po stránce ekonomické, ale i výrobní. Koncern Fiat stál před zásadní otázkou: vyhradit značku Alfa Romeo po boku Ferrari jako výrobce exkluzívních sportovních automobilů, vyráběných v řádech stovek či maximálně tisíců jednotek ročně, nebo ponechat stávající výrobní kapacity s ambicemi jejich dalšího...

Předmluva a kapitola 1 – 3

Historie značky od Pata Bradena
18 Srp 2020
0
925
Ciao Alfisti, na následujících stránkách se k Vám dostává text věnovaný historii automobilky Alfa Romeo napsaný v roce 1993 Američanem Patem Bradenem. Pat Braden byl jedním z čelních představitelů amerického klubu vlastníků vozů Alfa Romeo a je autorem řady knih s automobilovou tématikou (např. Alfa Romeo Owner´s Bible, Alfa Romeo Giulia: History and Restoration a...

Kapitola 4 – 6

Historie značky od Pata Bradena
17 Srp 2020
0
107
Kapitola 4 – Jiné značky Vozy Alfa po první světové válce v podstatě přímo navazovaly na produkci předválečnou. Vyráběly se tedy dále modely „20-30 HP“ se 4l motorem, jež byly přímým pokračovatelem modelu „24 HP“, vůz „15-20 HP“ navazoval na model „12 HP“ a v produkci od roku 1913 zůstal také model „40-60“ s 6l motorem. V roce 1921...

Kapitola 7 – 9

Historie značky od Pata Bradena
16 Srp 2020
0
97
Kapitola 7 – Vrchol Způsob, jakým se jednotlivé státy vyrovnaly s první světovou válkou a uvalení reparací na poražené Německo prakticky vyvolaly válku druhou. Zatímco vítězové se bavili v divokých dvacátých letech, poražení tápali ve snaze vymanit se z politické, sociální a ekonomické deprese. Itálie stále fungovala jako společenství městských států, když Mussolini začal na sklonku první světové...

Kapitola 10 – 12

Historie značky od Pata Bradena
15 Srp 2020
0
93
Kapitola 10 – Zárodky úspěchů Roky před druhou světovou válkou byly jak pro Alfu Romeo tak pro Mussoliniho frustrující, poněvadž všichni chtěli mít závodní tým schopný porážet jejich německé „přátele“. Vývoj závodních vozů se vrátil ze Scuderie Ferrari zpátky pod střechu samotné automobilky, Enzo nicméně zústal šéfem sportovního programu, tentokráte v týmu Alfa Corse. Ferrari nakonec...

Kapitola 13 – 15

Historie značky od Pata Bradena
14 Srp 2020
0
93
Kapitola 13 – Rekonstrukce a změna směru Po vítězství spojenců se Evropa neuvěřitelně rychle vrátila k automobilovým závodům. Ze stohů slámy byly vytaženy vozy pro GP a stodoly přestaly být útočištěm pro ty nejvíce vzrušující sportovní auta, jež předváleční inženýři dokázali vymyslet. Přestože za války byla prioritou Alfy výroba leteckých motorů a obráběcích strojů, ani na...

Kapitola 16 – 18

Historie značky od Pata Bradena
13 Srp 2020
0
104
Kapitola 16 – Moderní časy Zatímco Giulietta byla krokem k produkci levnějších vozů, objevila se v roce 1958 modernizovaná verze luxusnějšího vozu 1900 – model 2000. Toto auto mělo některé prvky společné s Giuliettou, například nastavování vůle ventilů pomocí podložek, litinový blok motoru a moderní karoserii. Sedan 2000 zůstává zřetelným, pokud ne přímo zřetelně ošklivým mementem přechodu klasické...

Alfa 164 (1987-1998)

Modely
07 Čvc 2020
0
165
V září roku 1987 na Frankfurtské Motorshow představila milánská Alfa Romeo svoji převratnou novinku – sedan vyšší třídy s označením Alfa Romeo 164. Alfa 164 znamenala zásadní změnu koncepce automobilů, vyráběných italskou státní automobilkou Alfa Romeo. Znamenala odklon od typicky "alfácké" koncepce sportovního sedanu s motorem podélně nad přední nápravou a převodovkou se spojkou umístěnou...

Alfa Romeo P2

Modely
30 Čvn 2020
0
137
Je 8.září roku 1923 a zkušený italský pilot Ugo Sivocci umírá po nehodě při testování Merosiho nového závodního vozu Alfa GPR („Gran Premio Romeo“). Sivocci byl jedním z legendárních jezdců Alfy Romeo, kteří pro značku vybojovali mnohá slavná vítězství s vozy jako 20-30 ES Sport a RLTF a byl to právě on, kdo jako první...

Alfa 75 (1985-1992)

Modely
17 Čvn 2020
0
143
Poslední „čistokrevná“ Alfa Romeo s typickými konstrukčními prvky slavné milánské automobilky nesla označení Alfa 75. Byla vyvrcholením konstrukční školy sportovních sedanů AR a dodnes se těší obrovské oblibě mezi skalními příznivci značky. Jednalo se o kompaktní sedan střední třídy, na jehož základech stavěla a ještě dva roky po ukončení výroby "pětasedmy" nabízela karosárna Zagato řadu...

Giuseppe Merosi (1872-1954)

Osobnosti
19 Čvn 2019
0
868
Giuseppe Merosi  se narodil v Piacenze roku 1872 a je první význačnou osobností v příběhu Alfy Romeo. Ačkoliv neměl valné formální vzdělání, stal se jedním z předních automobilových konstruktérů předválečné Itálie. Předtím než začal pracovat pro Alfu, získával zkušenosti u Fiatu a u Edoarda Bianchiho, kde se mimo jiné s Carlem Maseratim podílel na vývoji závodního vozu 120HP. V roce...

Alfa Romeo Giulietta Sprint (1954-1965)

Modely
12 Čvn 2019
0
1165
Poválečné Alfě Romeo se modelem 1900 podařil přechod k pásové výrobě automobilů a tím vkročila do moderní éry. Alfa 1900 patřila do vyšší střední třídy a i přes její obchodní úspěch se pořád jednalo o relativně malosériové auto (cca 2000 vozů ročně). Logickým krokem tak bylo produkci rozšířit také do třídy střední a zásadně tak...

Raikkonen Scares Giovinazzi On Nordschleife’s ‚Green Hell‘

Videa
31 Říj 2020
0
43

Control :60 | Alfa Romeo

Videa
21 Říj 2020
0
56

Alfa Romeo 159

Modely
07 Zář 2020
0
142
Nástupce prodejně úspěšného, a odbornou veřejností uznávaného modelu 156 se světu představil na ženevském autosalonu v roce 2005. Ihned po svém uvedení se na Alfu 159 spustila vlna pochvalných kritik, týkajících se skvostného vzhledu, ale také vlna očekávání motoristické veřejnosti, týkající se celkové kvality, odolnosti, a vyváženosti vozu. Alfa totiž nový sedan marketingově profilovalo jako...