Alfa 164 (1987-1998)

Modely
07 Čvc 2020
0
1170
V září roku 1987 na Frankfurtské Motorshow představila milánská Alfa Romeo svoji převratnou novinku – sedan vyšší třídy s označením Alfa Romeo 164. Alfa 164 znamenala zásadní změnu koncepce automobilů, vyráběných italskou státní automobilkou Alfa Romeo. Znamenala odklon od typicky "alfácké" koncepce sportovního sedanu s motorem podélně nad přední nápravou a převodovkou se spojkou umístěnou...

Alfa Romeo P2

Modely
30 Čvn 2020
0
1017
Je 8.září roku 1923 a zkušený italský pilot Ugo Sivocci umírá po nehodě při testování Merosiho nového závodního vozu Alfa GPR („Gran Premio Romeo“). Sivocci byl jedním z legendárních jezdců Alfy Romeo, kteří pro značku vybojovali mnohá slavná vítězství s vozy jako 20-30 ES Sport a RLTF a byl to právě on, kdo jako první...

Alfa 75 (1985-1992)

Modely
17 Čvn 2020
0
976
Poslední „čistokrevná“ Alfa Romeo s typickými konstrukčními prvky slavné milánské automobilky nesla označení Alfa 75. Byla vyvrcholením konstrukční školy sportovních sedanů AR a dodnes se těší obrovské oblibě mezi skalními příznivci značky. Jednalo se o kompaktní sedan střední třídy, na jehož základech stavěla a ještě dva roky po ukončení výroby "pětasedmy" nabízela karosárna Zagato řadu...

Mini v Alfa Romeo: Epic ‘Italian Job’ chase

Videa
15 Čvn 2020
0
500

Chris Harris Drives The Alfaholics GTA-R 290

Videa
15 Čvn 2020
0
513

2021 Alfa Romeo Giulia GTA – 540-HP Sports Sedan – BMW M3 killer?

Videa
15 Čvn 2020
0
612

Giuseppe Merosi (1872-1954)

Osobnosti
19 Čvn 2019
0
1839
Giuseppe Merosi  se narodil v Piacenze roku 1872 a je první význačnou osobností v příběhu Alfy Romeo. Ačkoliv neměl valné formální vzdělání, stal se jedním z předních automobilových konstruktérů předválečné Itálie. Předtím než začal pracovat pro Alfu, získával zkušenosti u Fiatu a u Edoarda Bianchiho, kde se mimo jiné s Carlem Maseratim podílel na vývoji závodního vozu 120HP. V roce...

Alfa Romeo Giulietta Sprint (1954-1965)

Modely
12 Čvn 2019
0
2205
Poválečné Alfě Romeo se modelem 1900 podařil přechod k pásové výrobě automobilů a tím vkročila do moderní éry. Alfa 1900 patřila do vyšší střední třídy a i přes její obchodní úspěch se pořád jednalo o relativně malosériové auto (cca 2000 vozů ročně). Logickým krokem tak bylo produkci rozšířit také do třídy střední a zásadně tak...