Kapitola 1 – předválečná éra

Alfa ve formuli 1
31 Říj 2021
0
37
Alfa Romeo od svého založení patřila ke značkám, které se výrazně prosazovaly na poli motoristického sportu. S přestávkami se závodní Alfy Romeo objevují na tratích od roku 1910. Kvůli ekonomickým potížím se značka ve významnější soutěži naposledy objevila v roce 2007, když se továrnou podporovaný tým N.Technology účastnil se stárnoucími Alfami 156 seriálu Mistrovství světa cestovních vozů...

WolfGarage – nový partner našeho webu

Novinky
18 Zář 2021
0
106
WolfGarage – Profesionálna autokozmetika a príslušenstvo   Kto sme? Sme tím ľudí, ktorí majú vášeň pre automobily. No hlavne pre ich čistotu a ochranu.  Detailingu automobilov sa venujeme už dlhšiu dobu a presne vieme, čo je pre vaše autíčka najlepšie. Každé auto si zaslúži dôkladnú starostlivosť. Určite poznáte ten pocit, keď sa pozriete na dokonale...

Sraz Giulia/Stelvio v červnu 2021

Novinky
13 Čvc 2021
0
201
V červnu jsme si s majiteli Giulií a Stelvií dali dostaveníčko v Jeseníkách. Akce se povedla, jak dokumentuje přiložené video. Tak zase za rok :-)

Rasťo Chvála testuje Alfu Stelvio

Novinky
14 Dub 2021
0
322
Alfa Stelvio je v nabídce automobilky již 5 let. A i po této době zůstává jasnou volbou lidí, kteří prostě rádi řídí pěkná auta :-) Děkujeme Rasťovi za skvělý test.

Tipo 158 (1950) Replika

Modely - Poválečné
01 Led 2021
0
470
Ant Anstead postavil repliku monopostu Alfetta 158 Monoposty Alfa Romeo Tipo 158 (1950) a Tipo 159 (1951) jsou notoricky známými závodními vozy. V roce 1950 byl zorganizován první ročník seriálu závodů Formule 1 tak, jak jej známe dodnes. Alfa Romeo jej s vozem Tipo 158 vyhrála. O rok později úspěch zopakovala s modifikací Tipo 159....

Budoucnost Alfy Romeo – analýza od Autojurnal.com

Novinky
26 Pro 2020
0
448
Pánové z webu autojurnal.com připravili přehlednou a uvěřitelnou analýzu, jakým směrem by se Alfa Romeo mohla v příštích letech ubírat. Článek doporučujeme, je k přečtení na tomto odkazu https://www.autozurnal.com/alfa-romeo-novinky-co-bude-s-giuliettou-giuliou-stelviom-a-tonale .

Alfa Romeo 147

Modely
03 Pro 2020
0
654
Jestliže Alfa 156 byla považována ve vývoji automobilky za revoluci, model 147 by se dal s klidným svědomím v politickém žargonu označit za první svobodné volby. Alfa dokázala podruhé za sebou přijít s autem, které chytilo za srdce nejen věrné fanoušky značky, ale i tradiční zákazníky německých automobilek. A taky motoristické novináře, kteří „stosedmačtyřicítce“ přiřkli...

Předmluva a kapitola 1-3

Enzo Ferrari a Alfa Romeo
26 Lis 2020
0
464
Ferrari a Alfa Romeo – dvě klasické italské automobilové značky. Obě mají bohatou sportovní tradici a obě dokážou vyvolat mnoho emocí. A přesto je dnes (1/2017) každá z nich v naprosto odlišné situaci. Ferrari má některé své exklusivní modely vyprodány ještě předtím, než jsou oficiálně představeny. Mohlo by vyrábět mnohokrát více automobilů a všechny by je...

Alfa Romeo 1900

Modely
07 Zář 2020
0
581
Doba po druhé světové válce postavila Alfu Romeo před zásadní otázku: snažit se oživit výrobu luxusních malosériových vozů nebo se pustit do masové produkce? Ačkoliv výrobu předválečné Alfy 6C 2500 se po válce dařilo obnovit a byly již připraveny plány na jejího nástupce, volba nakonec padla na variantu druhou. Je nutné si uvědomit, že Alfa...

Giuseppe Campari (1892 – 1933)

Osobnosti
07 Zář 2020
0
519
Prvním velkým jezdcem, který svůj osud spojil se značkou Alfa Romeo, je Ital Giuseppe Campari. Narodil se v roce 1892 poblíž městečka Lodi kousek od Milána. Pro Alfu začal pracovat již jako náctiletý a součástí jeho práce bylo také testování vozů. Jeho jezdecký um nezůstal dlouho bez povšimnutí, a tak již v roce 1913 mohl nastoupit ke...

Vittorio Jano (1891 – 1965)

Osobnosti
07 Zář 2020
0
519
Vittorio Jano se narodil 22. dubna 1891 v městečku San Giorgio Canavese severně od Turína do rodiny maďarských imigrantů. V osmnácti letech po dokončení technicky zaměřeného studia nastoupil jako konstruktér do automobilové firmy Rapid a již ve dvaceti letech pak přešel k Fiatu. Fiat byl v té době jedním ze světových lídrů na poli automobilové technologie a Jano měl...

Alfa Romeo 145/146

Modely
06 Zář 2020
0
596
Alfa 145/146 nahradila populární „třiatřicítku". Nová dvojice modelů nižší střední třídy přinesla modernější techniku a více bezpečnosti, prostoru i komfortu. Samozřejmě se nezapomnělo ani na typickou radost z jízdy a atraktivní design. Na turínském autosalonu v dubnu 1994 Alfa Romeo představila nový třídveřový hatchback 145. Stejně jako o dva roky starší sedan 155, i stočtyřicetpětka využívala unifikovanou podvozkovou platformu...

Alfa 156 (1997 – 2005)

Modely
31 Srp 2020
0
630
Úpadek milánské státní automobilky Alfa Romeo znamenal zásadní zlom pro budoucnost značky nejen po stránce ekonomické, ale i výrobní. Koncern Fiat stál před zásadní otázkou: vyhradit značku Alfa Romeo po boku Ferrari jako výrobce exkluzívních sportovních automobilů, vyráběných v řádech stovek či maximálně tisíců jednotek ročně, nebo ponechat stávající výrobní kapacity s ambicemi jejich dalšího...

Předmluva a kapitola 1 – 3

Historie značky od Pata Bradena
18 Srp 2020
0
1404
Ciao Alfisti, na následujících stránkách se k Vám dostává text věnovaný historii automobilky Alfa Romeo napsaný v roce 1993 Američanem Patem Bradenem. Pat Braden byl jedním z čelních představitelů amerického klubu vlastníků vozů Alfa Romeo a je autorem řady knih s automobilovou tématikou (např. Alfa Romeo Owner´s Bible, Alfa Romeo Giulia: History and Restoration a...

Kapitola 4 – 6

Historie značky od Pata Bradena
17 Srp 2020
0
498
Kapitola 4 – Jiné značky Vozy Alfa po první světové válce v podstatě přímo navazovaly na produkci předválečnou. Vyráběly se tedy dále modely „20-30 HP“ se 4l motorem, jež byly přímým pokračovatelem modelu „24 HP“, vůz „15-20 HP“ navazoval na model „12 HP“ a v produkci od roku 1913 zůstal také model „40-60“ s 6l motorem. V roce 1921...

Kapitola 7 – 9

Historie značky od Pata Bradena
16 Srp 2020
0
443
Kapitola 7 – Vrchol Způsob, jakým se jednotlivé státy vyrovnaly s první světovou válkou a uvalení reparací na poražené Německo prakticky vyvolaly válku druhou. Zatímco vítězové se bavili v divokých dvacátých letech, poražení tápali ve snaze vymanit se z politické, sociální a ekonomické deprese. Itálie stále fungovala jako společenství městských států, když Mussolini začal na sklonku první světové...

Kapitola 10 – 12

Historie značky od Pata Bradena
15 Srp 2020
0
410
Kapitola 10 – Zárodky úspěchů Roky před druhou světovou válkou byly jak pro Alfu Romeo tak pro Mussoliniho frustrující, poněvadž všichni chtěli mít závodní tým schopný porážet jejich německé „přátele“. Vývoj závodních vozů se vrátil ze Scuderie Ferrari zpátky pod střechu samotné automobilky, Enzo nicméně zústal šéfem sportovního programu, tentokráte v týmu Alfa Corse. Ferrari nakonec...

Kapitola 13 – 15

Historie značky od Pata Bradena
14 Srp 2020
0
454
Kapitola 13 – Rekonstrukce a změna směru Po vítězství spojenců se Evropa neuvěřitelně rychle vrátila k automobilovým závodům. Ze stohů slámy byly vytaženy vozy pro GP a stodoly přestaly být útočištěm pro ty nejvíce vzrušující sportovní auta, jež předváleční inženýři dokázali vymyslet. Přestože za války byla prioritou Alfy výroba leteckých motorů a obráběcích strojů, ani na...

Kapitola 16 – 18

Historie značky od Pata Bradena
13 Srp 2020
0
438
Kapitola 16 – Moderní časy Zatímco Giulietta byla krokem k produkci levnějších vozů, objevila se v roce 1958 modernizovaná verze luxusnějšího vozu 1900 – model 2000. Toto auto mělo některé prvky společné s Giuliettou, například nastavování vůle ventilů pomocí podložek, litinový blok motoru a moderní karoserii. Sedan 2000 zůstává zřetelným, pokud ne přímo zřetelně ošklivým mementem přechodu klasické...

Alfa 164 (1987-1998)

Modely
07 Čvc 2020
0
591
V září roku 1987 na Frankfurtské Motorshow představila milánská Alfa Romeo svoji převratnou novinku – sedan vyšší třídy s označením Alfa Romeo 164. Alfa 164 znamenala zásadní změnu koncepce automobilů, vyráběných italskou státní automobilkou Alfa Romeo. Znamenala odklon od typicky "alfácké" koncepce sportovního sedanu s motorem podélně nad přední nápravou a převodovkou se spojkou umístěnou...

Alfa Romeo P2

Modely
30 Čvn 2020
0
507
Je 8.září roku 1923 a zkušený italský pilot Ugo Sivocci umírá po nehodě při testování Merosiho nového závodního vozu Alfa GPR („Gran Premio Romeo“). Sivocci byl jedním z legendárních jezdců Alfy Romeo, kteří pro značku vybojovali mnohá slavná vítězství s vozy jako 20-30 ES Sport a RLTF a byl to právě on, kdo jako první...

Alfa 75 (1985-1992)

Modely
17 Čvn 2020
0
508
Poslední „čistokrevná“ Alfa Romeo s typickými konstrukčními prvky slavné milánské automobilky nesla označení Alfa 75. Byla vyvrcholením konstrukční školy sportovních sedanů AR a dodnes se těší obrovské oblibě mezi skalními příznivci značky. Jednalo se o kompaktní sedan střední třídy, na jehož základech stavěla a ještě dva roky po ukončení výroby "pětasedmy" nabízela karosárna Zagato řadu...

Giuseppe Merosi (1872-1954)

Osobnosti
19 Čvn 2019
0
1278
Giuseppe Merosi  se narodil v Piacenze roku 1872 a je první význačnou osobností v příběhu Alfy Romeo. Ačkoliv neměl valné formální vzdělání, stal se jedním z předních automobilových konstruktérů předválečné Itálie. Předtím než začal pracovat pro Alfu, získával zkušenosti u Fiatu a u Edoarda Bianchiho, kde se mimo jiné s Carlem Maseratim podílel na vývoji závodního vozu 120HP. V roce...

Alfa Romeo Giulietta Sprint (1954-1965)

Modely
12 Čvn 2019
0
1648
Poválečné Alfě Romeo se modelem 1900 podařil přechod k pásové výrobě automobilů a tím vkročila do moderní éry. Alfa 1900 patřila do vyšší střední třídy a i přes její obchodní úspěch se pořád jednalo o relativně malosériové auto (cca 2000 vozů ročně). Logickým krokem tak bylo produkci rozšířit také do třídy střední a zásadně tak...

Kapitola 2 – 1946-1978

Alfa ve formuli 1
07 Lis 2021
0
55
1946-1949 – před nástupem Formule 1 Seriál závodů Grand Prix navázal na svoji předválečnou historii hned v roce 1946. Konkurence samozřejmě značně prořídla, německé týmy z pochopitelných důvodů zmizely, ale poptávka po okruhových závodech existovala dál a tak se závodní speciály vrátily na okruhy. Neexistovalo žádné systematické hodnocení šampionátu, závody se jezdily izolovaně. Alfu v tom roce na...

Alfa Romeo 155

Modely
26 Lis 2020
0
357
V roce 1986 vyhlásila milánská státní automobilka Alfa Romeo úpadek. Nebyla to žádná překvapivá událost, automobilka se již dlouho potýkala s výraznými ekonomickými problémy. Nutno ovšem podotknout, že za spoustou z nich stála zejména sociální politika italské vlády a její snaha o rozšíření výrobních závodů směrem na jih Itálie, tehdy chudý, s nízkou úrovní vzdělání...